kohdunsuun tunnustelu (sori jos öklö aihe)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viekku

Vieras
Siis niin ootteko raskausaikana itse tunnustelleet kohdunsuuta ? Jos olette, niin oletteko voineet todeta sen olevan kypsynyt/auennut, ja onko tästä tunnustelusta haittaa voiko siis kypsyttää lisää yms.

Juu, niin ei tarkoitus olekaan et kokoajan ronklaa. yms. Lääkäriin on vielä vain aikaa ja huolissani kohdunsuun tilanteesta..aikaisemmissa raskauksissa kohdunsuu kypsynyt ennen aikoja ja nytkin on supistellut (tosin jo ennemminkuin aikaisemmissa) huolettaa vain, kun luulen et sama tapahtuu nyt : ( Täytyis varmaan varailla jo ennakkoon lääkäri aikaa...

No juu, mutta hei mitä sä sillä tunnustelulla saisit? Mielenrauhaa? Mä en ainakaan tajuais yhtään mitään kun omalla kädellä ronkkisin. Lääkäriin menisin jos olisin sinä. Kai ne neuvolassa tuossakin tilanteessa auttaa?!

Juu kysymys oli vain varovaisesta tunnustelusta, mutta tosiaan en kuitenkaan voi tietää, mitään varmaa, vaikka koekilisin. Juu neukkaan olen ollut yhteydessä, mutta th ei kuulemma näin alussa vielä tarkasta kohdunsuuta, ja lääkäri ajat hieman hankalaan ajnkohtaa, mutta pitää varailla..

tuskinpa tunnustelusta on sulle mitään hyötyä jos et tiedä mitä tunnustelet. Eli ammattalainen vain voi tietää miltä kohdunsuu tuntuu missäkin raskauden vaiheessa.
Jos sinua huolettaa niin mene lääkäriin, en suosittele että rupeat itse itseäsi ronkkimaan.

Yhteistyössä