kohdunsuun kypsymisestä

Olisin kysynyt missä vaiheessa (millä viikoilla) kohdunsuu on alkanut pehmenemään ja kanava lyhentymään, ja ehkä avautumaan? Kysyn, koska itsellä melko aikaisessa vaiheessa enkä tiedä onko syytä huoleen. Onneksi kohdun sisäsuu on kiinni.
 
mulla oli kohdun ulkosuu auki rv 23 ja mitenkään ei ollu huolestuttavaa eikä annettu mitään ohjeita.oli kuulemma ihan se ja sama kuhan sisäsuu on kiinni.auki oli sitten sisäsuuta myöten 4cm rv 34 ja silloin käskettiin ottamaan harjotus supparit tosissaan mutta lapsi syntyi käynnistyksellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jane85:
minulla oli paikat pehmennyt ja lyhentynyt 2cm viikolla 25+ ja tänään lääkärissä kanava lyhentynyt 1cm nyt viikkoja 31+1
No ei kauheen nopeasti ole onneksi edennyt ja sinulla viikkoja kasassa jo kohtuu hyvin. Minulla kanava 2cm, paikat pehmenneet ja kohdun ulkosuu sormelle auki rv 26+5, nyt rv 28+1 ja ensiviikolla on kontrolli asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
mulla oli kohdun ulkosuu auki rv 23 ja mitenkään ei ollu huolestuttavaa eikä annettu mitään ohjeita.oli kuulemma ihan se ja sama kuhan sisäsuu on kiinni.auki oli sitten sisäsuuta myöten 4cm rv 34 ja silloin käskettiin ottamaan harjotus supparit tosissaan mutta lapsi syntyi käynnistyksellä.
Millä viikoilla lapsi syntyi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pirkko-Liisa:
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
mulla oli kohdun ulkosuu auki rv 23 ja mitenkään ei ollu huolestuttavaa eikä annettu mitään ohjeita.oli kuulemma ihan se ja sama kuhan sisäsuu on kiinni.auki oli sitten sisäsuuta myöten 4cm rv 34 ja silloin käskettiin ottamaan harjotus supparit tosissaan mutta lapsi syntyi käynnistyksellä.
Millä viikoilla lapsi syntyi?
37
 
mulla kolmannessa raskaudessa alkoi kohdun ulkosuu pehmenemään ja oi sormelle auki rv 17+3 ja kohdunkaula oli lyhentynyt 1mm. siitä milli-2 kerrallaan kahden viikon välein oli kohdun kaula lyhentynyt, mutta poju syntyi siltikin vasta rv 38+3. Mutta supistusten estolääkkeitä jouduin syömään rv 23-36.
 
B-7
Ekasta ei muutosta vielä vikallakaan käynnillä rv 38
Seuraavista on alkanut pehmenemään ja lyhenemään(sekä kohdunsuu aukenemaan)aikaisimmillaan jo rv 31.4.nen kohdalla jouduin sairaalaan vuodelepoon ja supistusten estolääkitykselle.
Kaikki lapset kuitenkin syntyneet täysaikaisina:rv 39+0-40+5
 

Yhteistyössä