Kohdunsuu tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätäydellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätäydellinen

Vieras
Minulla oli tänään eka neuvola lääkäri. Olen siis raskaana viikolla 12+3. Lääkäri teki normaali sisätutkimuksen vaikka en olisi halunnu sillä viime tutkimuksesta ei ole pitkä aika ja pidän sisätutkimusta hyvin inhottavana. Lääkäri sitten tutkiessaan sanoi että jos tiesin että minulla on kohdunsuu(jos oikein muistan) hieman sivussa. Ei sitten muuta sanonut enkä minä kysellyt. Onko tällä mitään merkitystä/vaikutusta esim synnytykseen? Tai esim siihen että koen tutkimuksen ja papan oton hyvin inhottavaksi? Entä voinko edes hankkia kierukan?

kohdunsuun sijainti ei vaikuta synnytykseen, mutta tuohon tutkimuksen epämiellyttävyyteen en kyllä osaa ottaa kantaa. Koita suhtautua siihen osana raskautta ja synnytystä, eteen tulee monta inhottavaa tutkimusta, mutta sun ja vauvan hyvinvointiin niillä tähdätään.

Olisiko mahdollista, että sinulla on jokin rakenteellinen poikkeavuus. Esim. vino emätin? Kaartaa vaikkapa toiselle sivulle? Sillon kohdunsuukin voisi olla vinossa. Tämä voisi osaltaan selittää että tutkimukset ja näytteenotot tekee kipeää kun instrumentit ei jousta. Kysy ensi kerralla että onko sillä jotain merkitystä synnytystä ajatellen. niin ja sisätutkimuksesta voi aina kieltäytyä.

[QUOTE="vieras";22278528]Olisiko mahdollista, että sinulla on jokin rakenteellinen poikkeavuus. Esim. vino emätin? Kaartaa vaikkapa toiselle sivulle? Sillon kohdunsuukin voisi olla vinossa. Tämä voisi osaltaan selittää että tutkimukset ja näytteenotot tekee kipeää kun instrumentit ei jousta. Kysy ensi kerralla että onko sillä jotain merkitystä synnytystä ajatellen. niin ja sisätutkimuksesta voi aina kieltäytyä.[/QUOTE]

tämä "vino emätin" voi hyvinkin olla mahdollista. Lähinnä mietityttää voiko se vaikeuttaa tai tehdä synnytyksestä kivuliaampi?

Yhteistyössä