kohdunsuu pehmennyt ja lyhentynyt rv 24

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!

Vieras
Onko kellään kokemusta yllämainitusta? Odotan ensimmäistä lastani, tosin yksi keskenmeno (lääkkeillä+kaavinta) on takana ja tänään kävin lääkärissä. Lääkäri totesi kohdunkaulan käsin mitattuna lyhentyneen 2,5 cm, mutta ultralla pituutta oli vielä 4,3 cm. Lisäksi hän oli kirjoittanut kohdunsuun jonkinverran pehmenneen, mutta siitä ei puhunut minulle mitään. Kivuttomia supistuksia on joka päivä, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Sairaslomaa määrättiin kaksi viikkoa, jonka jälkeen uudelleen tarkastukseen. Nyt pelkään, että vauva ei pysy enää kovin kauaa mahassa, vaan että tämäkin vauva menetetään. Jos tällaista on todettu, niin miten loppuraskaus on mennyt?

Minulla oli 23+4 viikoilla kohdunkaula käsillä mitattuna 2 cm + pehmentynyt. Ultralla mitattiin kohdunkaula viikolla 25+0. Silloin oli 5 cm. Uudelleen ultralla 30+3, silloin pituus 4.2 cm. Supisteli tosi paljon ja itekkin olin kolmeen otteeseen sairaslomalla.

Tilanne kuitenkin rauhoittui, ja nyt mennään näillä viikoilla, eikä synnytyksestä vielä tietoakaan, vaikka kovasti jo toivoisi :-)

Olin itsekin kovin huolissani, mutta lääkäri rauhoitteli, että ultralla mitattuna tuo 4-5 cm on hyvä tilanne. Että jos ultralla mitattuna olisi 1-1.5 cm, sitten olisi jo hänelläkin huoli.

Yhteistyössä