Kohdunsuu auki jo raskauden alussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua!"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua!"

Vieras
Tein viime viikon alussa positiivisen raskaustestin. Viivat olivat todella vahvoja ja ilmestyivät minuutissa. Tänään kuitenkin huomasin, että kohdunsuu on todella alhaalla ja lisäksi pehmeä ja auki sen verran että sormenpää mahtuisi siitä sisälle (mitä en kyllä kuitenkaan tehnyt) Pitäisikö minun nyt olla huolissani? Kaikkialla netissä lukee, että raskauden alussa kohdunsuun pitäisi olla ylhäällä, kiva ja kiinni. Minulla ei kuitenkaan nyt niin ole. Muuten on ihan normaalit raskausoireet, aamupahoinvointia, rintojen arkuutta ja alavatsakipua.

Nyt joku kuitenkin sanoo, että soita lääkärille. Se nyt ei tänään enää onnistu, mutta tämän viikon aikana soitan. Asia kuitenkin huolettaa minua nyt ja olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä asiaan :)

Tähän on nyt pakko kommentoida. Täällä on toinen, jolla oli kohdunsuu alhaalla, pehmeä ja auki ja varmasti raskaus menossa kesken ja nyt viikot 33+ ;) Sanoisin, että niin pitkään, kun asiaan ei ole koulutusta, kannattaa pitää näppinsä erossa sieltä. Saat turhia murheita, kun et tiedä, miltä pitäisi tuntua. Lääkäri oli omalla kohdallakin sitä mieltä, että kiinteä ja kiinni, vaikka itse olin ihan varma muusta. Siitä täytyy onnitella, että oot virallisesti nyt raskaana ja äidiksi tulossa, kun alkaa kaikenlaisia huolen ja murheen aiheita tupsahtaa mieleen, osa vailla järjenhäivää :D <3 Jos kovasti huolestuttaa, voisitko käydä yksityisellä varhaisultrassa?

Yhteistyössä