Kohdunsuu alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karpalo67
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karpalo67

Jäsen
01.06.2007
380
0
16
Miten teillä raskautuneilla, jotka "ronklasitte" kn:aa, kohdunnapukan asento ja kiinni/auki-systeemi meni?? Olisin kovasti kiitollinen vastauksista.
Testiin sain vaaleen plussan, mutta kn on alhaalla ja auki.

Mulla on ylhäällä ja tosi kova ja kiinni. Tiedän siksi koska laitan sinne joka aamu ja ilta Lugesteronin, muuten en ole kn:a koskaan ennen ronklannu :D Arvelin jo ennen plussaa että olen raskaana koska viime kierrossa kun myöskin laitoin Lugeja niin silloin se oli pehmeä ja alempana mutta nyt se nousi ylös ja kovettu jo vajaa viikko oviksesta.

Tänään rv 4+5 :heart:

• Tykkää
Reactions: Mutsijaparimuuta
Alkuperäinen kirjoittaja Leinikki:
Mulla on ylhäällä ja tosi kova ja kiinni.

Näin oli tokassa raskaudessa, oli niin ettei meinannu löytää edes ku oli niin "piilossa ja takana" siellä.

Ekassa raskadessa en edes tienny että siitä vois päätellä raskautumista, joten en sillon ronklannu ja tässä kolmannessa raskaudessa en viittiny sorkkia turhia. Plussa testissä riitti. :heart:

Eli toivoa saattaa olla, vaikkei oo ylhäällä ja kovana. Mulla on hiukkasen auki, mutta aika kova eikä oo kovin ylhäällä. Menkat on tavallaan jo myöhässä, mut eilen testasin negan.

Onko muilla vielä kokemuksia?

Minulla taasen oli ennen plussaa oviksen jälkeen tosi ylhäällä ja kiinni, mutta päivänä jona plussasin vahvasti (tein siis useitakin testejä, haamuja ) oli kohdun napukka alhaalla ja avonainen ja ajattelinkin, ettei tätä iloa varmaan kauaa kestä.

Mutta näin vain on, että vauva voi hyvin ja matkaa on taitettu tänä päivänä 17+3 ja mielestäni olen edelleen auki sormelle, kuten raskaana olevien termistössä kuulutaan sanoa.
Ja tämä siis toinen raskauteni.

En tiedä vaikuttaako asiaan se, että edellisestä synnytyksestä ei kerennyt kulua ihan vuotta, mutta vahvasti raskaana ollaan ja vauva potkii joka päivä tuntuvasti.

Onnea matkaan =)

paapelo, kiitos. Kyllä vähän tässä jännittää kieltämättä. Ei oo merkkejä menkoista ja mulla ei oo ollu puoleen vuoteen ainakaan yli 28pv:n kiertoja. Esikoisesta tosin plussasin vasta kun menkat oli reilusti myöhässä. Jos nyt kävis samoin.

Mulla oli edellisessä kesken menneessä raskaudessa kn kiinni ja ihan ylhäällä (eli kaulaa ei juurikaan ollut jäjellä ) päivänä jona menkkojen olis pitäny alkaa.
Nyt tässä raskaudessa kn oli normaalisti alhaalla ja hieman avonainen (ei siis sellainen kova ja tiukka ollenkaan ) päivänä jona menkkojen olis pitäny alkaa ja nyt on ensimmäinen kolmannes ohitettu :heart:

Täällä kans napukka eleli iihan omaa elämääsä enne plussaa =) oli millon kii ja kova ja millo löllö ja auki.. :D et vasta muutaman pv kuluttuu plussasta rupes kovettuu..sit en ookkaa sen jälkee ronklannu tota värkkii nii syvältä :whistle:

Tyty ja Kitku 26+3

mulla on nyt viikkoja 28+5 ja viime viikon lääkäri neuvolassa kohdun suu oli kuulemma vähän auki....
olen nyt ensi viikkoon asti saikulla kun vähän on raskaan oloista tuo oleminen töissä.
mietin vaan että apua, tuleeko tuo tenava liian ajoissa :o
kokemuksia kellään?

riepuriia+ torsti 28+5

riepuriia, sullahan on kuitenkin viikkoja ihan hyvin jo kasassa et hyvät selviytymis mahikset on jos nyt syntyis. Mutta otat nyt iisisti vaan kun sait saikkariakin. Onko supistellut?

Mulla oli ekassa raskaudessa kn kova ja tiukasti kiinni vaan jotain rv 6-10.. sen jälkeen tuntu pehmeemmältä ja hiukan avonaiselta.. ja terve poika syntyi käynnistyksellä 39+3.. :)

Tässä toisessa on kn ollu koko ajan aika löllö ja jokseenkin auki, mut en nää siinä mitään pahaa. Kuitenkin jo toinen raskaus tämä, niin vaikuttaa sekin tuohon. Tänään rv 8+0 ja varhaisultrassa näkyi normaali "vauva" ja syke.. :)

Ei sitä kn:aa kannata itse turhaan ronkkia.. on tulehdusriski jne. Ja jatkuva "räplääminen" voi sekin edistää paikkojen avautumista. Ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että vaikka itsestä tuntuiskin siltä et paikat olis auki niin ne saattaa silti olla tiukasti kiinni! Vaikka siis sormenpään saiskin vähän matkaa sisälle (mitä ei kannata koittaa :)) niin loppumatka voi olla tiukasti kii, onhan kohdun kanava useamman sentin pituinen yleensä! :)

eve, tätä mäkin oon ajatellu että kun kyseessä ois toinen raskaus niin kn vois olla alempaa ja pehmeempi.

Taidanpa huomenna käydä hakees raskaustestin ja sit perjantain aamusti testailla jos ei menkkoja sillonkaan vielä näy. Mulla ei kyllä oo vielä ees mitään oireita suuntaan tai toiseen...

Yhteistyössä