kohdunpoistoonko?

• Viestiketjun aloittaja vaihtaritko?
  • Ensimmäinen viesti
vaihtaritko?
Mikä avuksi kun öisin heräilee ja on nihkeä ja hikinen olo?Nytkin olen lisäksi juossut wc.ssä jatkuvasti vaihtamassa tamppoonia ja siteitä,kun kuukautist ovat ihan kauheat.Minulle tehty sterilisaatio klipseillä ja silloin gynekologi totesi kohdun olevan normaalin kokoinen.Vähän aikaa sitten kävin Gynekologilla uudelleen(tosin eri)ja kertoilin vaivoistani,hoidoksi sain hormonikierukan ja gynekologi sanoi kohdun olevan "niin suuri",että epäröi kierukan asettumista.Jouduin poistattamaan sen migreenin vuoksi.Nyt olen aika epätoinoinen ,pitäisikö mahdollisen kohdunpoiston yhteydessä poistattaa myös munasarjat,auttaako se näihin "hillittömiin kiukunpuuskiin"?Saako leikkauksen jälkeen korvaushoitoja .Ikää vasta 37

äiskä 3 kertaa
Olen 47 v. ja minulta poistettiin kohtu v.2002 runsaiden kuukautisten takia.Ja leikkauksen jälkeen lääkäri sanoi kohdusta löytyneen myös myoomeja.Olen ollut tosi tyytyväinen "kohtuuttomaan"elämään.Minulle jätettiin toinen munasarja vielä paikalleen.Toinen poistettiin hyvälaatuisen kasvaimen kanssa v.1998.Minulla oli myös tehty sterilisaatio v.1993.Olen kuullut jostakin,että sterilisaatio saattaisi joskus aiheuttaa noita hyvälaatuisia kasvaimia kohtuun.Mene ja tiedä sitten.Mutta suosittelen kohdunpoistoa lämpimästi.Kaikki lääkärit eivät vain mielellään ala sitä tekemään.Minäkin jouduin käymään oman gynekolokini luona uudestaan,kun eivät sairaalan poliklinikalla suostuneet kohduunpoistoon vaan ehdottelivat korvaavia toimenpiteitä.

Mini
Minulle on myös tehty sterilisaatio parikymmentä vuotta sitten. N. kymmenen vuotta myöhemmin gyne suositteli kohdunpoistoa HETI. Kkset olivat epäsäännölliset ja runsaanlaiset (ei kuitenkaan mitään vaippatasoa, eivätkä rajoittaneet elämää, koska kesto oli kuitenkin lyhyt). Kohtukin kuulemma oli iso ja vino ja vaikea tutkia, myoomanalkujakin ... No en mennyt leikkaukseen. Seuraavan kerran (vuoden, parin päästä) meni eri gynelle, joka ei nähnyt mitään syytä poistaa kohtua. Kkset loppuivat tilastolliseen aikaan 50,5 vuotiaana, ei mitään vaihdevuosioireita. Nyt olen 56 vee.
Olen hyvin huono olemaan muiden neuvottvana näissä erittäin hlökohtaisissa asioissa, jotenkin vaan TUNTUI, että en halua antaa pois kohtuani, jossa olen kolme lasta kantanut. Omaa ratkaisuani en tietenkäänvoi muille suositella, mutta kannattaa kuunnella omia tuntemuksiaan.

Yhteistyössä