Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Millä indikaatiolla oot menossa kohdunpoistoon?
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Millä indikaatiolla oot menossa kohdunpoistoon?
Vaikea endometrioosi.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Millä indikaatiolla oot menossa kohdunpoistoon?
Vaikea endometrioosi.
Mut hormoonitoinnistahan se endo on riippuvainen... ei siinä kohdunpoisto auta.
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Kyllähän se endo yleensä siihen radikaalileikkaukseen loppuu. Mä tiedän yhden naisen jolta on kaikki leikattu pois pahan endon takia. Myöhemmin sit selves että oli ollu adenomyoosi. Mutta sen tarkemmin en tiedä leikkauksesta.
Mulle on endon takia just kierukka vaihdettu, toivottavasti nyt helpottais, muuten on 6. skopia edessä.
Sulle isot :hug: ja kovasti jaksuja!
Radikaalileikkaus on eri asia kuin pelkkä hysterectomia. Radikaalileikossa otetaan myös ne ovariot pois ja toki sillon endo rauhottuu, kun hormoonitoiminta loppuu, mut sit saa kyllä vaihdevuosivaivat osakseen. Ei nekään herkkua ole.
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Kyllähän se endo yleensä siihen radikaalileikkaukseen loppuu. Mä tiedän yhden naisen jolta on kaikki leikattu pois pahan endon takia. Myöhemmin sit selves että oli ollu adenomyoosi. Mutta sen tarkemmin en tiedä leikkauksesta.
Mulle on endon takia just kierukka vaihdettu, toivottavasti nyt helpottais, muuten on 6. skopia edessä.
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Radikaalileikkaus on eri asia kuin pelkkä hysterectomia. Radikaalileikossa otetaan myös ne ovariot pois ja toki sillon endo rauhottuu, kun hormoonitoiminta loppuu, mut sit saa kyllä vaihdevuosivaivat osakseen. Ei nekään herkkua ole.
Jeps, näin on. Ap :n tilanteesta en tiedä mutta yleensä jos näitä leikkauksia tehdään endon takia, silloin poistetaan myös munasarjat just sen takia että hormonitoiminta loppuis ku sillon loppuu se endoki.
Ja mä vähän luulen että siinä vaiheessa kun kivut on ollu vuosikausia sitä luokkaa että aletaan isoista poistoleikkauksista puhumaan, ei vaihdevuosivaivat tunnu enää miltään.. Nimimerkillä 2 viikkoa sitten ambulanssilla sairaalaan kipukohtauksen takia..
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Radikaalileikkaus on eri asia kuin pelkkä hysterectomia. Radikaalileikossa otetaan myös ne ovariot pois ja toki sillon endo rauhottuu, kun hormoonitoiminta loppuu, mut sit saa kyllä vaihdevuosivaivat osakseen. Ei nekään herkkua ole.
Jeps, näin on. Ap :n tilanteesta en tiedä mutta yleensä jos näitä leikkauksia tehdään endon takia, silloin poistetaan myös munasarjat just sen takia että hormonitoiminta loppuis ku sillon loppuu se endoki.
Ja mä vähän luulen että siinä vaiheessa kun kivut on ollu vuosikausia sitä luokkaa että aletaan isoista poistoleikkauksista puhumaan, ei vaihdevuosivaivat tunnu enää miltään.. Nimimerkillä 2 viikkoa sitten ambulanssilla sairaalaan kipukohtauksen takia..
Voin tuntea kropassani sinun kivut ja tiedän mistä puhut....7vuotta minulla ilm. endo ollut.5 vuotta juoksin järkyissä kivuissa lääkärissä, ennenkuin laparosskopia tehtiin...Minusta tuntui, ettei kukaan ottanut tosissaan minun kipuja ja joka kuukausi juoksin terveyskeskuksessa hakemmassa kipupiikkiä, että pystyin edes jotenkin kivuiltani liikkumaan
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Voin tuntea kropassani sinun kivut ja tiedän mistä puhut....7vuotta minulla ilm. endo ollut.5 vuotta juoksin järkyissä kivuissa lääkärissä, ennenkuin laparosskopia tehtiin...Minusta tuntui, ettei kukaan ottanut tosissaan minun kipuja ja joka kuukausi juoksin terveyskeskuksessa hakemmassa kipupiikkiä, että pystyin edes jotenkin kivuiltani liikkumaan
:hug: Mä oon endosta kärsiny nyt 12 vuotta eikä loppua näy. Mulle on tuo hormonikierukka nyt viimeisenä hoitona, ekasta kierukasta hävis tehot 3,5 vuoden jälkeen, toivottavasti tää toinen tehois! Laparoskopiaankaan en vielä haluais, edellisestä on 2 vuotta aikaa ja mä oon tosi pitkään tosi kipee sen jälkeen. Mulle on endo aiheuttanu myös hermovauriosärkyä joten tekee asian tosi hankalaksi. Ei ne sillä skopiallakaan pysty ihan mahdottomia tekemään, adenomyoosiaki on epäilty..
Mut ei näitä kipuja jaksais. Todennäköisesti jossain vaiheessa mulla sama leikkaus edessä.
Niin, mut monesti siinä vaiheessa ei ole mitään tietoa siitä, mitä ne vaihdevuosioireet voi olla :/ Jatkuvaa yöhikoilua, päivisinkin pukkaa kuumia aaltoja ja hikeä tiuhaan, limakalvot kuivuu, yhdyntäkivut sen takia ym. Ei lääkärit lähde kovin herkästi tekeen nuorille naisille kohdunpoistoja; itse asiassa juurikaan koskaan endometrioosin takia.
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Niin, mut monesti siinä vaiheessa ei ole mitään tietoa siitä, mitä ne vaihdevuosioireet voi olla :/ Jatkuvaa yöhikoilua, päivisinkin pukkaa kuumia aaltoja ja hikeä tiuhaan, limakalvot kuivuu, yhdyntäkivut sen takia ym. Ei lääkärit lähde kovin herkästi tekeen nuorille naisille kohdunpoistoja; itse asiassa juurikaan koskaan endometrioosin takia.
Sä et ilmeisesti endosta kauheesti tiedä, todellisuutta ainakaan..
Mä ilomielin hikoilisin vaikka loppuelämäni kun pääsisin vaan näistä helvetillisistä kivuista eroon! Niistä kivuista joita tunnen lähes jatkuvasti, kivuttomia päiviä ei ole. Ja tärinäkivusta, munasarjasärystä joka säteilee reisiä pitkin polviin asti, yhdyntäkivuista, jatkuvista menkoista ja vuotohäiriöistä..
Herkästi ei nuorille naisille tehdä kohdunpoistoja tai radikaalileikkauksia mutta kyllä siinä vaiheessa niitä aletaan harkitsemaan kun kivut on invalidisoivia.
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:Kyllähän se endo yleensä siihen radikaalileikkaukseen loppuu. Mä tiedän yhden naisen jolta on kaikki leikattu pois pahan endon takia. Myöhemmin sit selves että oli ollu adenomyoosi. Mutta sen tarkemmin en tiedä leikkauksesta.
Koko kipulääke arsenaali jo käyty läpi ja viimeisimmässä kipukohtauksessa jouduttiin jo antamaan oxynormia, mikään ei juuri tuohon kipuun auta ja tuokin vei vain terävimmän kärjen pois....
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin onko teille kokeiltu tuota Progrenia? Miks tähän ei voi vastata? Se on hyvin usein hoitona vaikeessa endossa.
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin onko teille kokeiltu tuota Progrenia? Miks tähän ei voi vastata? Se on hyvin usein hoitona vaikeessa endossa.
Mulla ei oo kokeiltu mut mulla taustalla on muu ku endo.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin onko teille kokeiltu tuota Progrenia? Miks tähän ei voi vastata? Se on hyvin usein hoitona vaikeessa endossa.
OkSe on nimenomaan hoitona endometrioosiin. Samaa lääkettä käytetään myös joskus IVF/ICSI hoidossa sammuttaan omaa hormoonitoimintaa nenäsumutteen sijaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin onko teille kokeiltu tuota Progrenia? Miks tähän ei voi vastata? Se on hyvin usein hoitona vaikeessa endossa.
OkSe on nimenomaan hoitona endometrioosiin. Samaa lääkettä käytetään myös joskus IVF/ICSI hoidossa sammuttaan omaa hormoonitoimintaa nenäsumutteen sijaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin onko teille kokeiltu tuota Progrenia? Miks tähän ei voi vastata? Se on hyvin usein hoitona vaikeessa endossa.