kohdunpoisto

Onko kenelläkään kokemuksia otsikon aiheesta? miten leikkaus ja toipuminen meni yms. Itsellä on meno jo ensi viikolla leikkaukseen.... vielä, minkä takia on päädytty poistoon? kiitos etukäteen jos joku viitsii vastailla!
 
Olen itse menossa myöhemmin syksyllä joko kohdunpoistoon tai "pelkän" myooman poistoon. En vaan ole saanut vielä päätettyä kumpaan... Lääkäri suositteli koko kohdunpoistoa, jos lapset on jo tehty. Meillä on kyllä kaksi lasta. Se mitä olen kuullut on että leikkauksen jälkeen voi olla aika pitkäänkin kipeä, mutta kun siitä toipuu niin kait ihan ok. Jotenkin vaan hirvittää jo etukäteen monen päivän sairaalassaolo ja 1-1,5 kuukauden sairasloma. Tsemppiä sinulle ja onnea leikkaukseen. Jos jaksat, kerrothan kokemuksia leikkauksen jälkeen.
 
Joo, täällä ollaan ihan hyvin voivana,kohdunpoistoleikkaus tehtii viime viikon tiistaina. Kyllä sitä vahän pelotti mennä siihen leikkaukseen mutta nyt ollaan jo voiton puolella. Edellisenä päivänä piti mennä osastolle ja otettiin verikokeita ym. valmistautumista, leikkaus tehtiin aamupäivällä nukutuksessa ja kohtu otettiin alakautta pois.Kipulääkettä antoivat sitten tarpeen mukaan , itsellä vaan selkä oli sen jälkeen kipeä (liekö tullut sairaalan kovasta petistä. . Sairaslomaa noin 4-5 viikkoa eikä saa nostella mitään painavaa eikä siivota kovasti , muuten ihan normaalisti voi jo elää. Mitään kipuja ei ole nyt viikon jälkeen. Minulta kohtu otettiin pois koska oli paha laskeuma vaiva eikä muuta vaihtoehtoa enää ollut, neljä lasta olen jo synnyttänyt.
 
Kiitos kysymästä ja täällä voidaan erinomaisesti eikä ole mitään vaivoja muuta kuin pientä vuotoa vielä kun tikit sulaa. Kiva kun voi jo nostella nuorimmaista joka on reilun vuoden ikäinen neiti.Normaalia elämää voi viettää ja toivottavasti ei tule mitään komplikaatioita.
 

Yhteistyössä