kohdunkaulan puudutus

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 10:23 Minä vaan kirjoitti:
Tosi hyvä oli nopeaassa synnytyksessä kun ei muuta ehditty laittamaan. Helpotti terävintä kipua.
Samoin. En tosin tienny, että synnytys tulis olemaan niin nopea.Olisin varmaan pärjänny sen varttitunnin vielä ilmanki puudutusta. Mutta olipahan mukavat viimiset hetket, kun ei ollu mitään kipuja, supistukset kyllä tunsi selvästi.
 
Kanerva84
Mulle laitettin pcb kohdunsuun toiselle puolelle, kun toisella ei ollut enää tilaa, ja helpotti kyllä oloa. Mä luulen, että tuon puudutteen ansiosta en tuntenu mitään kipua ponnistusvaiheessa, enkä todellakaan tuntenut, missä vauva oli tulossa. Aion pyytää seuraavallakin kerralla, jos vaan onnistuu. =)
 
touko
Minä sain kohdunkaulanpuudutteen 7 sentissä, ja se vei oikeastaan heti kaiken kivun. Supistukset tunsi mutta ne eivät enää sattuneet, siihen asti ne tuntuivat koko lantion seudussa todella epämiellyttävinä. Suosittelen lämpimästi kokeilemaan, jos tuntee tarvetta kivunlievitykseen.
 
sain tässä kolmannessa synnytyksessä, mutta ei auttanut. pyysin spinaalia, mutta lääkäri tuli sitten ku tyttö oli jo maailmassa. eli 1,5 h myöhässä. ja olin silloin 5cm auki ku pyysin puudutetta, mutta kätilö ei uskonu et tarvin ja ei kiirehtinyt sen kans... laittovat sitten sen kohdun kaulan puudutteen ja se ei kyllä auttanut. et voisin sanoa et synty lähes luomuna. vai lasketaanko ilokaasu siihen?
 

Yhteistyössä