Kohdunkaulan avautuminen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 29+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 29+5

Vieras
Olen ollut harjoitussupistusten takia saikulla kolmatta viikkoa. Tänään kävin lääkärissä ja kohdunkaula normimittainen ei pehmeä mutta kohdunkaulassa sormen mentävä aukko. Kolmeviikkoa sitten sama lääkäri teki saman tutkimuksen eikä silloin maininnut asiasta. kun kysyin että oliko jo viimeksi niin siihen vastasi ettei ainakaan kiinnittänyt siihen silloin huomioita mutta että nyt selvästi sormenmentävästi auki. Olen uudelleen synnyttäjä ja lääkäri sanoi että tämä uudelleensynnyttäjillä normaalia. Mutta miksi ei sitten viimeksi asiasta maininnut :/ No sain lähetteen äitipolille mutta nyt mietin että onko miten vakava juttu kun noita harjoitussupistuksia on??

Riippuu varmaan siitä onko se kohtuun asti auki (tulehdusriski) vai vaan siitä alusta (ei haittaa mitään), sinuna luottaisin siihen lääkärin sanaan että normaalia on. Ei ehkä maininnut just siksi et on ihan normaalia uudelleensynnyttäjällä :) Ja harjoitussupistuksetkin kai on normaaleja, hyvä et oot saikulla kuitenkin jos niitä on paljon. Voithan siellä polilla kysyä johtuuko tuo aukko supistuksista vaiko ei.

No johan se lääkäri sanoi, ettei ollut siihen kiinnittänyt huomiota. Ei siis ollut varmaan vielä sormelle auki tuolloin. Ja nyt oli ja siitä mainitsi. Ja kyllä, se on täysin normaalia.

En pidä sinänsä vakavana, mutta tottahan toki kannattaa levon kannalta ottaa.

No mulle taas...(olen viikon pidemmällä) oli kohdunsuu pehmeä ja ainakin sormelle auki (ei tarkemmin uskaltanut katsoa, ettei avaudu) ja aikaisemmalla kerralla kohdunsuu kiinni ja kiinteä. Mainitsi nimenomaan tuosta, että olen auki ja että se olisi huono asia. Ja olen uudelleensynnyttäjä (toinen lapsi). Esikoinen keskonen ja sain kortisonipiikit kypsyttämään keuhkoja, koska näyttää kuulemma siltä, että tulen synnyttämään taas liian ajoissa. Oli muutenkin vähän poikkeava ultrassa, siis kohdunkaula. 1,7cm oli joku arvo, mutta muistaakseni se ei olisi ollut kohdunkaulan pituus vaan joku muu. Kamala jos se olisi enään tuon 1,7cm. En siinä tajunnut kysyä.

Onko jollain tietoa mikä tuo arvo voisi olla, jos ei kohdunkaulan pituus? Voihan se sekin sitten olla, jos ei mikään muu, mutta ei ainakaan ole merkattu korttiin siihen kohtaan vaan se on tyhjä. En saisi kauheasti siivoskella edes ja varmisti että olen sairaslomalla.

[QUOTE="vieras";28768909]No mulle taas...(olen viikon pidemmällä) oli kohdunsuu pehmeä ja ainakin sormelle auki (ei tarkemmin uskaltanut katsoa, ettei avaudu) ja aikaisemmalla kerralla kohdunsuu kiinni ja kiinteä. Mainitsi nimenomaan tuosta, että olen auki ja että se olisi huono asia. Ja olen uudelleensynnyttäjä (toinen lapsi). Esikoinen keskonen ja sain kortisonipiikit kypsyttämään keuhkoja, koska näyttää kuulemma siltä, että tulen synnyttämään taas liian ajoissa. Oli muutenkin vähän poikkeava ultrassa, siis kohdunkaula. 1,7cm oli joku arvo, mutta muistaakseni se ei olisi ollut kohdunkaulan pituus vaan joku muu. Kamala jos se olisi enään tuon 1,7cm. En siinä tajunnut kysyä.

Onko jollain tietoa mikä tuo arvo voisi olla, jos ei kohdunkaulan pituus? Voihan se sekin sitten olla, jos ei mikään muu, mutta ei ainakaan ole merkattu korttiin siihen kohtaan vaan se on tyhjä. En saisi kauheasti siivoskella edes ja varmisti että olen sairaslomalla.[/QUOTE]

Eli siulla asia jo tarkistettu ultralla. Siehän voisit soittaa neuvolaan ja kysyä tarkemmin että mitä ne mitat oli jos ei kerran korttiin merkattu. Miulle lääkäri antoi kohdunkaulan mitaksi 3cm "näppituntumalla".

Yhteistyössä