Kohdunkaulakanavan pituus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Upsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Upsis

Vieras
Mitä tarkoittaa kun kaulakanavaa on jäljellä 2cm? Onko täysmittainen 3cm? Kohdunsuu on kiinni. Voiko ennakoida jo synnytystä vai voiko kaulakanava lyhentyä muuten vaan?

Muistelisin et 4cm olis mulla ollu pisimmillään. sit ekassa tais olla 2cm pari viikkoa ennen synnytystä. tokassakin rupes lyhenemään jo hyvissä ajoin,en muista tarkalleen millon. kolmannessa oli rv 28 vain 1,5 cm jäljellä ja jouduin vuodelepoon, mut oli kyllä kohdunsuukin hieman auki.
onko sulla mitkä viikot menossa?

Alkuperäinen kirjoittaja kiki:
Muistelisin et 4cm olis mulla ollu pisimmillään. sit ekassa tais olla 2cm pari viikkoa ennen synnytystä. tokassakin rupes lyhenemään jo hyvissä ajoin,en muista tarkalleen millon. kolmannessa oli rv 28 vain 1,5 cm jäljellä ja jouduin vuodelepoon, mut oli kyllä kohdunsuukin hieman auki.
onko sulla mitkä viikot menossa?

Viikkoja nyt tasan 35...

tiedän kyllä muutaman kellä kohdunkaula ollu 5cm, et sil ei kai oo mitää vakiomittaa...

Mulla lähtötilanne oli 4cm ja viimeks se oli 2,6cm viikolla 33.

Rinzessa ja papuRinssi rv.35+5

käsikopelolla lääkäri saa yleensä mitaksi vähemmän mitä ultralla. Mulla oli ekassa raskaudessa viimeisessä neuvolalääkärissä (n. vko 35) jäljellä 2cm, eli vähentynyt sentin, eikä ollut mitään hätää, kun raskauskin oli jo niin pitkällä. Nyt toisessa mulla oli viikolla 27 lyhentynyt kahteen senttiin ja paikat pehmentyneetkin, eikä edellenkään mitään hätää, kun ei ole ollut kummempia supistuksia. Nyt viikkoja jo paljon enemmän ja vauva voi hyvin masussa.

Käsikopelolla yleisesti mitaksi saadaan n.3 cm.Ultralla 5 cm.
Yksilöllisiä erojakin on.Mutta sulla ap on varmaan neuvolakortissa mitat alkuraskaudesta.

Uudelleensynnyttäjillä tuo mitta lyhenee jo ennen syntymää,mullakin ollut ainakin kahessa vikassa jo alle 30 viikosta saakkaa kohdunsuu lyhentynyt ja pehminnyt.
Sekä suukin siinä 35 viikon paikkeilla pikkasen auki.

Jos arveluttaa niin soita äitipolille..

Yhteistyössä