Kohdun kaulakanavan pituus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moona84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Moona84

Vieras
Heip kanssasisaret! Mitä tarkoittaa kun kaulakanavaa on jäljellä 2cm? Onko täysmittainen 3cm? Kohdunsuu on kiinni. Voiko ennakoida jo synnytystä vai voiko kaulakanava lyhentyä muuten vaan?

Oisko muuten vinkkejä miten saada vauhtia vauvelin ulostuloon ;0) ? Mulla ei ole koko odotusaikana ollu yhtään supistusta joten jotenki odotan vaan että vedet menis. Aika outoa että yhtäkkiä alkais supisteleen kun ei tähänkään (40+6) asti oo supistanu...

Ensimmäiseen en oikein osaa vastata. Mulla vk 36 kohdun kaulaa oli jäljellä 1,5cm eikä se mitään tarkoittanut. Tai siis ainakaan spontaani synnytys ei ollut yhtään lähempänä.

Niinhän sitä sanotaan, että kolmen ässän taktiikalla (seksi, siivous ja sauna) saisi vauhtia hommaan. Mutta minun kokemukseni mukaan se vauva taitaa tulla ihan justiinsa silloin kun haluaa. Meidän neiti ei edes häädettynä olisi tullut pihalle, 4 päivää jaksoi taistella käynnistyksiäkin vastaan.

Heip!

Mä olen käynyt viikolta 20 asti säännöllisin väliajoin ultrassa kun on seurattu kohdunkaulan pituutta. Mulla se oli jo silloin puolessa välissä tuon reilut 2cm ja oli ihan liian aikainen vaihe niin lyhyelle kaulalle. Minulle sanottiin että "normaali" kohdunkaulan mitta on 4-5cm. Jos mulla lyhentyisi 1,5centtiin tai alle, ottaisivat pakkolepoon osastolle, koska viikkoja niin vähän. Mutta sulla kun lahuidellut jo ohikin, niin ehkäpä se kohdunkaula siellä nyt hyvää vauhtia valmistautuu synnytykseen.:) Yleensähän ensin se lyhenee ja sitten lähtee avautumaan, ja toisilla se tapahtuu hurjankin nopeasti. Joten nyt vaan vauhdittamaan kolmella ässällä ja keksit toisia vielä lisää!:D Onnea!

Melli rv28+4

niin siis mulla tuon vuoksi vielä rv33+4 aiotaan ultrata kohdunkaulan tilanne,mutta sen jälkeen tuskin kuulemma enää vahdataan, vaan annetaan syntyä jos on tullakseen. Ja mistäs sitä tietää, vaikka kaikesta tästä huolimatta meneekin yliaikaiseksi, noista vauvelien aikatauluista kun on niin vaikea veikkailla.:D

Moi,
Tuttavani on vyöhyketerapeutti ja sanoi, että voisin tulla "vastaanotolle" jos ei ala käynnistymään aikanaan. En tiedä tästä vaihtoehtohoitomuodosta sen enempiä, mut jos netistä löytyisi jotain tietoa?

heippa, tänään olin ensimmäistä kertaa synnytysvalmennuksessa, ja kohdunkaulan normaalimitta on kuulema sen 5 cm. Ap:lla onkin jo hyvin auki jos enää 2cm jäljellä!

... että jotta sperma kypsyttäisi kohdunkaulaa.
Ja avittaisi sitten vähän luontoa.
Eli mistäs sitä spermaa saikaan..? ;-)

En tiedä oliko meillä tekoa mutta ykkönen alkoi syntymään kun äpkl kätilön ohjeiden mukaan mentiin makuukammariin. Eli illalla oli seksiä vailla mitään maailman tuntemuksia ja 6-7 tuntia myöhemmin tuli vedet.
Tällä kertaa kokeilen homeopatiaa. Ja aiemmin mainittua vyöhyketerapiaa. Ja lopulta sitä spermaakin jos ei ala kuulumaan.

Vyöhyketerapiasta... Itse oon käynyt pari kertaa hoidossa, viimeksi tänään päivällä. Tänään käsiteltiin myös niitä kohdun heijastepisteitä, jotka synnytykseen vaikuttavat. Mutta vaikuttavat siis vaan siinä tapauksessa, että vauva on valmis tulemaan, eivät mitenkään 'väkisin' synnytystä käynnistä. No, ainakaan vielä ei oo mitään tapahtunut, mutta eipä meillä sinänsä mitään kiirettä tässä olekaan, katellaan...

Kohdun heijastepisteet kuulemma tulevat aremmiksi ja aremmiksi synnytyksen lähestyessä. Tänään kyllä meinas jo parkaisu päästä, kun se peukalolla painoi sopivasta kohdasta kantapäätä. Mielenkiintoista nähdä kuinka aroiksi ne nyt sitten lopulta tulee, ja kauanko tässä vielä joutuu toimintaa odottelemaan.

Muuten aivan luksusta tuo käsittely, ja ihanan rento ja unelias olo sen jälkeen. Suosittelen!

Yhteistyössä