Kohdun ulkoinen raskausko??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja silli08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

silli08

Uusi jäsen
27.07.2009
2
0
1
Tein viime keskiviikkona predictor raskaustestillä samantien tulleen selvän plussan ja samana päivänä alkoi myös ruskea vuoto ja mahakivut. Kivut loppuivat parjantaina, mutta vuoto vaan jatkuu, ei mitään kauheeta vuotoa, mutta sillain, että sidettä tarvii kumminkin pitää.
Tänään sitten aattelin tehä vielä testin, samaisella merkillä, ja siihen tuli hyvin haalee plussa, eli voiko kyse olla raskaushormoonin tason laskusta, koska eikös nyt pitäs jo tulla kyllä selkee plussa, jos kaikki hyvin????
Onko kokemuksia?? Nyt sitten jo vähän asennoitunu, että kai se on kohdun ulkonen ja pitäs varmaan neuvolaan soitella.... :(

En oo varma, mut mun mielestä kohdun ulkopuolinen raskaus ei näy virtsatestissä, sen näkee vaan verestä (tai mulla joskus tehtiin neg virtsatestien jälkeen vielä verestä sen kohdun ulkopuolisen raskauden poissulkemiseksi). Epäilen ennemminkin keskenmenoa.. Mulla kävi just niin et saman päivän iltana kun olin aamulla tehny testin alko ruskee vuoto joka sit jatku vielä kolme päivää ihan punasena. Mut voi toki olla myös jotain muuta, kannattaa ottaa yhteys lääkäriin/neuvolaan.

Kommentoin vaan sen verran, että kyllä näkyy ku myös pissitesteissä..se riippuu ihan miten koholla hcg on.
Itselläni oli reilut 2000 ja ilmoitti itsestään tuhruvuodolla, epäiltiin km:ksi, mutta kohtu oli tyhjä ja hcg nousi.

Ap:lle jaksamista, rankkaa se on, kumpi se sitten onkin :hug:

Vähän vaikuttaa siltä, että ainakin kesken menee, jos hormoni on laskussa. Verikoe kyllä kertoo varmasti asian todellisen laidan. Onko kohdunulkoinen vai ei, sitä ei aina pysty sanomaan, jos poistuu itsestään.

Omasta terveydentilasta ei tarvitse huolestua, jos HCG laskee. Menee silloin itsestään kesken, oli kohdunulkoinen tai ei. Mutta seuraavia raskauksia ajatellen olisi hyvä saada tietää - jos mahdollista - kummasta on kyse. Kohdunulkoinen voi toistua, ja se kannattaa seuraavassa raskaudessa poissulkea ylimääräisessä ultrassa raskauden alussa (vko 7).

Itselläni alkoi niukka vuoto, oli kipua vasemmalla puolella. Kohdussa ei näkynyt mitään ultrassa, ja lääkäri totesi, ettei mitään ollut koskaan ollutkaan, oli ainakin sen näköistä. Muualtakaan ei mitään löytynyt, mutta todettiin, ettei välttämättä näykään muualla, vaikka olisi, kun oli niin aikaiset viikot. Verikokeella varmistettiin, että hormonit laski itsestään, joten muuta kuin verikokeita ei tarvittu. Ja vuoto tosiaan runsaantuikin ja kaikki tuli ulos niinkuin piti. Myös se sikiö kalvoineen - seuraavana päivänä ultrasta, vaikka silloin ei mitään missään näkynyt.

Oli miten oli, osanottoni. Keskenmeno on rankka paikka. :hug: Laskettu aika oli mulla juhannuksen aikaan, ja oli sekin aika yhtä helvettiä.

Ja lopuksi: näkyi mullakin virtsatestissä. Ja kohtukin alkoi laajeta (tuntui epämiellyttävänä kipuna) , ja olin siitä helpottuneena, että ei ainakaan olisi kohdunulkoinen... Hormonit pistää kohdun laajenemaan, vaikka mitään siellä ei olisikaan. :'(

Yhteistyössä