kohdun ulkoinen raskaus ja se olkapää/hartiakipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei mulla ainakaan vuotanut pisaraakaan ulos kohdunulkoisen aikaan. Kipu ja hartiapistos oli helvetillistä! Eli kyllä siinä vaiheessa kipu pakottaa lääkäriin kun tosi on kyseessä. Jos siis sitä mietit...

Niin siis sitä mietin kun toispuoleista kipua alavatsalla ja selässä ollut nyt pari päivää. Ja kävellessä vihloo oikealle. Hartiat on jumissa mutta flunssa samaan aikaan päällä. Että voiko kohdun ulkoinen varoittella vai alkaako siinä vaan joku jumalaton kipu yhtäkkiä? Soitin terveykeskukseen, mutta eivät oikeen ottaneet todesta. Seurailla pitäis vaan kotona ja jos kivut pahenee niin uudelleen soitto jne.. Sellaista tuo särky ja vihlonta on että särkylääkkeen äsken otin enkä yleensä ihan pienestä ota. Viikkoja olis 5+3, jos menkoista laskee.

Minulla on ollut kaksi kertaa sisäinen verenvuoto munasarjakystan puhkeamisen takia ja se kipu on kyllä ollut niin kova, että ei siinä ole pystynyt olemaan mitenkään päin. Sillä ei ole mitään tekemistä jonkun hartiajumin kanssa, se kipu oli ainakin minulla tarkkaan yhdessä kohtaa, eikä siihen vaikuttanut liikkuminen tai liikuttelu mitään. Jos joutuu kysymään mahtaako kyseessä olla hartiapistos, niin silloin ei mitä luultavimmin ole! Siinä on käsittääkseni kyse siitä, että vatsa/rintaontelossa on ilmakupla, joka nousee mahd. ylös ja painaa hirvittävästi jotakin arkaa paikkaa. Saman vaivan voi kuulemma saada tähystysleikkauksessa.

Juu ei sitä hartiapistosta voi mihinkään hartiajumiin verrata. Kipu on semmoinen pistos..kuin työnnettäs puukkoa hartiaan (ainakin kuvittelen, ei ole koskaan puukkoa työnnetty ilman anestesiaa mihinkään)

Jos oikealle alavatsaan sattuu, niin enemmin epäilisin umpparia. Joka tapauksessa luultavasti ei ole kyse mistään vakavasta, niin kuin vatsakivuissa yleensä ei ole. Odottele ja katso paheneeko kipu ja sitten menet näytille.

Sektion jälkeen mulla oli tuota hartiapistosta, johtui kuulemma siitä että jossain (en nyt muista missä) on ilmaa..??? Se ei todellakaan ole mitään "hartiajumia", vaan juuri siltä tuntuu että puukko työntyis hartiaan, voi olla yhteydessä hengityksen kanssa, minulla sattui aina sisäänhengittäessä..

Yhteistyössä