Kohdun tähystys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulle on tulossa aika kohduntähystykseen, joka tehdään alakautta. Ihmettelin, kun minulle sanottiin, että se tehdään ilman puudutusta, vain kipulääkettä otetaan ennen toimenpidettä. Toimepide on lyhyt eikä siitä myöskään saa sairaslomaa. Onko jollain täällä kokemusta, ja oletteko olleet ihan työkunnossa välittömästi toimenpiteen jälkeen? Itse olen menossa tähystyksen jälkeen iltavuoroon, ja sh vakuutti, että siinä ei pitäisi olla mitään ongelmia. Onko todella näin?

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljainen:
Ootko ap varma, ettei sulle tehdä varjoainekuvausta sinne kohtuun? Itse olin juuri semmoisessa ja siinä ei ainakaan tarvinut mitään sairaslomaa tai puudutetta, vaan juurikin särkylääke kehotettiin ottamaan.

Hmm..oiskohan se sit sellainen. Mulla meni kyllä puolet asioista ohi ikävien uutisten takia tuolla käynnillä, että en oikein ole edes varma, mikä tuo toimenpide on nimeltään. Katetrilla sinne kyllä jotain ruiskutetaan, on sit varmaan tuo varjoainekuvaus kyseessä. Oliko se ihan helppo juttu, oliko vointi ihan normaali toimenpiteen jälkeen?

Kuulostaa kyllä ihan tolta aukiolotutkimukselta, jossa siis tutkitaan myös kohtu :) Olin just maanantaina siinä ja mulle se ainakin oli ihan suhteellisen helppo homma! Otin ennen tutkimusta 400 buranan ja sillä pärjäsin hyvin, katetrin laitto ei tuntunut missään, mutta sitten kun sitä suolaliuosta ruiskutettiin niin tuli samanlaisia supistuksia kuin synnytyksessä, koska kohtu alkoi laajenemaan. Mutta sitä kesti vaan jokusen sekunnin. Missään muussa vaiheessa ei sattunut yhtään, semmoinen jännä tuntemus vaan oli vatsassa. Joillakin tulee sen jälkeen pistävä kipu olkapäähän, mulle tuli vasempaan pakaraan, mutta loppui onneksi tunnissa! Olisin pystynyt menemään töihin sen jälkeen, vaikka vähän menkkamainen olo olikin loppupäivän vatsassa.
Tsemppiä, mun kokemusten mukaan ei ole paha homma ollenkaan :hug:

Yhteistyössä