Kohdun supistelut rv 5-6, voiko kaikki mennä ok?

Sain pitkään odotetun plussan laskiaissunnuntaina 3.2. ja kaikki on mennyt ihan hyvin, kunnes sitten viime viikonloppuna alkoi yhtäkkiä ihan hirmuinen alavatsakipu. Mielestäni ne olivat samanlaisia supistuskipuja kuin esikoisen syntymänkin yhteydessä. Supistusten jälkeen alkoi kirkas verinen vuoto, joka kuitenkin loppui melko pian. Myös kivut loppuivat.

Kävin päivystävällä ja ultran mukaan sikiö on vielä tallella ja ultran mukaan sykekin oli havaittavissa, tosin juuri ja juuri. Raskausviikkoja oli omien laskujen mukaan tuossa vaiheessa 6+2, mutta sikiön koko ei kuitenkaan vastannut viikkoja. Ultran mukaan sikiön koko on 5+, CRL-mitta 5,4 mm.

Lääkärin mukaan toivoa ei ole vielä menetetty, mutta minä olen kuitenkin varautunut pahimpaan. Kontrollikäynti on parin viikon päästä, joten sinne asti on jotenkin yritettävä pärjätä.

Mitä mieltä olette, liittyvätkö supistuskivut aina keskenmenoon? Tämä epätietoisuus on ihan kamalaa... itse asian kanssa kai jotenkin pärjää (pakko pärjätä...) , kunhan vain saa TIETÄÄ. En oikein osaa aloittaa surutyötä sen paremmin kuin olla onnellinenkaan, kun en TIEDÄ.
 

Yhteistyössä