kohdun repeämä

• Viestiketjun aloittaja sektio
  • Ensimmäinen viesti
sektio
Onko jollain muullakin kokemusta kohdun repeämisestä vanhan sektio arven kohdalta? Minulla kolme lasta,2poikaa ja tyttö.Sektiot tehty kahden ensimmäisen lapsen perätilan ja suuren koon takia. Viimeinen leikattiin 8 kk:tta sitten ja kohtu oli jo vähän revennyt vanhan arven kohdasta, kalvo? erotti pojan enään vatsaontelosta. Samalla tehtiin sterilisaatio. Onko joku uskaltanut kohdun repeytymän jälkeenkin vielä hankkimaan vauvan?Sujuiko kaikki ok?
Tulee aina välillä mietittyä sterilisaation lopullisuutta...

milla
Minulla on kolme lasta ja kaikki ovat syntyneet sectiolla. Lääkäri sanoi, että jos teen neljännen lapsen, niin kohtu repeää, se ei kestä enää supisteluja. Se on varmaan yksilöllistä, koska kahdelle ystävälleni annettiin lupa tehdä neljäskin. Lääkäri sanoi myös, että loppuraskauden ainakin joutuisin olemaan sairaalassa, jos neljäs saisi alkunsa. Otin asian niin todesta, että tein sterilisaation kun nuorin lapseni oli 7 vuotias. En ollut siihen valmis silloin kun lääkäri sitä ehdotti kolmannen synnyttyä. En ole ratkaisuani kertaakaan katunut, enkä tietenkään ole haaveillut lisää lapsiakaan. Kolmesta olin jo ihan tyytyväinen. Nyt on jo lapsenlapsiakin ja työkseni hoidan lapsia, joten sitä iloa kyllä on riittänyt kaikesta huolimatta.

Yhteistyössä