kohdun poisto viikon päästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myomis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerron nyt tänne vielä...leikkauksesta huomenna aikaa tasan kaksi viikkoa ja vointi on ihan ok.Ei ole verta tullut enää muutamaan päivään ja kipulääkkeisiin en ole koskenut sen jälkeen kun kaksi päivää oli kulunut leikkauksesta.Maha ei ole ollut sen turvonneempi kuin ennenkään.Liikun jo ihan suht normaalisti,raskaita taakkoja en vielä nostele.Olen ainakin vielä todella tyytyväinen laikkaukseen.Outoa ajatella että kuukautisia ei enää tule,mutta se on ihana ajatuksenakin =)
Valkovuotoa kai vielä tulee edelleen,ainakin jonkin verran??Vai?
Siinä ne kuulumiset päällisin puolin....ei paha siis.Luulin et olen kipeämpi pidempään kuin olinkaan =)

Kerron nyt tänne vielä...leikkauksesta huomenna aikaa tasan kaksi viikkoa ja vointi on ihan ok.Ei ole verta tullut enää muutamaan päivään ja kipulääkkeisiin en ole koskenut sen jälkeen kun kaksi päivää oli kulunut leikkauksesta.Maha ei ole ollut sen turvonneempi kuin ennenkään.Liikun jo ihan suht normaalisti,raskaita taakkoja en vielä nostele.Olen ainakin vielä todella tyytyväinen laikkaukseen.Outoa ajatella että kuukautisia ei enää tule,mutta se on ihana ajatuksenakin =)
Valkovuotoa kai vielä tulee edelleen,ainakin jonkin verran??Vai?
Siinä ne kuulumiset päällisin puolin....ei paha siis.Luulin et olen kipeämpi pidempään kuin olinkaan =)

Niinhän sinulle kerroin, jotta tulet olemaan tyytyväinen. Mistä sitä valkovuotoakaan enää tulisi, kun kohtu on poistettu? Vain jos sinmulla on emättimessä tulehdus, sellaista voi olla.
Liity onnellisten kohduttomien ja naisellisten naisten joukkoon!

Viimeksi muokattu:
Niinhän sinulle kerroin, jotta tulet olemaan tyytyväinen. Mistä sitä valkovuotoakaan enää tulisi, kun kohtu on poistettu? Vain jos sinmulla on emättimessä tulehdus, sellaista voi olla.
Liity onnellisten kohduttomien ja naisellisten naisten joukkoon!

ei valkovuoto mistään kohdusta tule. Se on normaalia emättimen eritettä, jota itsekullakin tulee eri lailla. Aina ei tarvi olla kyseessä tulehdus, jos eritettä tulee. Olisi se elämä hirveää, jollei mitään erittyisi emättimen seinämistä. Alapää olisi kuiva korppu. Hyvä vain että voitelu pelaa edelleen, vaikka kohtu poistetaan.

Viimeksi muokattu:
No sitähän minäkin et kai valkovuotoa ainakin vähän tulee kohdunpoiston jälkeenkin,muutenhan paikat olis rutikuivat korput ja siitä ongelmia tulisi.Kyl mulla ainakin pientä vuotoa tulee ilman verta ja tosiaan reilu kaksi viikkoa nyt leikkauksesta aikaa.Joten en usko että kuivuus tulee olemaan mulle ongelma ainakaan ihan lähitulevaisuudessa =)

Meillä on näköjään eri käsitys valkovuodosta ja sen määrästä. En pidä valkovuotona lainkaan normaalia limakalvon kosteuttamiseen tulevaa eritystä, vaan vasta sellaista, joka poikkeaa normaalista, esim. runsauden, värinsä tai hajunsa perusteella. Sellaiseen pitää kiinnittää huomiota. Samoin kuin kuivuuteen, jolloin pitää hankkia kostuketta esim. tuubista!

Meillä on näköjään eri käsitys valkovuodosta ja sen määrästä. En pidä valkovuotona lainkaan normaalia limakalvon kosteuttamiseen tulevaa eritystä, vaan vasta sellaista, joka poikkeaa normaalista, esim. runsauden, värinsä tai hajunsa perusteella. Sellaiseen pitää kiinnittää huomiota. Samoin kuin kuivuuteen, jolloin pitää hankkia kostuketta esim. tuubista!

Niin kauan kun hormonitoimintaa on omasta takaa, emätin kostuu, mut kun oma hormonitoiminta hiipuu tai loppuu, on kuivuus edessä. Silloin ainakin tarvitaan lisäkosteutusta.
Nimitys valkovuoto kai siis lääketieteessä voi tarkoittaa just tuollaista epätervettä mönjää, jota siis kyllä voi erittyä joko emättimestä tai ilmeisesti kohdusta myös. kohdunpoisto ei siis lopeta eritteiden muodostumista. Emättimen ph-tasapaino voi kuitenkin kohdunpoiston jälkeen olla vaikeampi sälyttää, koska kohdusta erittyvät osiot puuttuvat.

Viimeksi muokattu:
Kyllä se valkovuoto on aivan luonnollinen erite ja määritellään seuraavasti:

Valkovuoto (lat. fluor albus) on valkeanvärinen emätinerite (hapan, pH <7), jolla emätin pyrkii palauttamaan sen luontaisen kemiallisen tasapainon sekä ylläpitämään emätinkudoksen joustavuutta.

Kyllä se valkovuoto on aivan luonnollinen erite ja määritellään seuraavasti:

Valkovuoto (lat. fluor albus) on valkeanvärinen emätinerite (hapan, pH <7), jolla emätin pyrkii palauttamaan sen luontaisen kemiallisen tasapainon sekä ylläpitämään emätinkudoksen joustavuutta.

Niin, tätähän juuri tarkoitin. Emättimestä erittyy sitä kosteutusainetta oli kohtua tai ei. Kovin olis kuivakka olo jos ei valkovuotota olisi ollenkaan. Sittenhän se on huono juttu, jos valkovuotoon ilmaantuu hajua tai väriä, niin ettei se enää ole itselle normaalia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä