Kohdun kuumapallohoito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 40vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

40vieras

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta kohdun kuumapallohoidosta runsaiden kuukautisten hoitoon? Olen menossa ko. toimenpiteeseen ja olisi mukava kuulla kokemuksia. Vähän jännittääkin.

Eli minulle tehtiin se just runsaiden kuukautisten takia. Oliskohan siitä nyt n. 5 vuotta. Kaikkee kokeiltiin, pillerit ja hormonikierukka. Mutta kierukallahan vuoti ihan koko ajan ja se jouduttiin ottamaan muutaman kuukauden jälkeen pois. Kun lapsiluku oli täynnä niin gyne ehdotti tuota thermoblaatiota (en tiedä kirjoitetaanko noin). Samalla tehtiin sterilisaatio. Ja en todellakaan ole katunut. Toimenpide tehtiin aamulla ja iltapäivällä pääsin jo kotiin. Ennen minulla vuoti 7 - 12 pv ja koko ajan jouduin käyttämään yösidettä niin arvaat varmaan mikä muutos oli kun pikkuhousunsuoja tai ihan pieni side riitti. Ja vuotoa kesti vain 1-3 pv. Nyt minulla alkaa olla jo ehkä vaihdevuodet. Vuotoa tulee enää tosi harvoin ja silloinki voi olla että vain yhtenä päivänä vähäsen. Mutta todella suosittelen. Tai minulla ainakin oli tosi suuri apu.

Ihan mahtavaa kuulla! Mulle sterilisaatio tehty pari vuotta sitten ja sen jälkeen kun "luomuna" olen ollut alkoivat myös hurjat vuodot. Sairaalasta tuli jo esitietopaperit. Nyt vain toimenpideaikaa odotellessa!

Mulle tehtiin n. 2vuotta sitten. Toimenpiteen jälkeen oli kipuja viikon verran ja buranaa kului. Sterilisaatio tehtiin kyllä samalla kertaa, että en tiedä kummasta kivut johtuivat. Mutta voin silti suositella, menkat lyhenivät ja muuttuivat niukoiksi eikä kuukautiskipuja ole enää kuin vähän

Yhteistyössä