Kohdun ja virtsarakon laskeuma

Löytyyko ketään jolla olisi kokemusta kohdun ja/tai virtsarakon laskeumista?
Kaikki tiedot ja kokemukset kiinnostaa. Olen tähän asti löytänyt keskusteluja vain vanhempien naisten vastaavista vaivoista. Itselläni ikää 33v, gynekologi totesi molemmat laskeumat.. :ashamed: Onko kokemuksia helpottaako vaivat lantionpohjalihasten jumpalla..? Mitä muuta itse voisi tehdä?
 
Lantionpohjajumppaa voi tehdä myös fysioterapeutin avustuksella. On olemassa laite joka auttaa tunnistamaan oikeat lihakset mitä pitää jumpata. Laskeumaa voidaan korjata ns. verkolla jolla kohtu ja rakko nostetaan takaisin paikoilleen. Näitä tehdään myös nuorille ihmisille.
 
Millasia oireita sulla on tai oliko mitään?
Ite oon pohtinut onko mun tavarat enää ihan paikoillaan, mutta synnytyksen jälkeen (kohta 9kk) useampi lääkäri on sisätutkimuksen tehnyt, eikä kukaan ole mitään laskeumista puhunut. Olen käynyt jopa ihan erikoislääkärillä, mutta en silloin osannut ajatella, että tuo paineen tunne voisi olla jotain laskeumaa...
Niin ja ikää 30v.
 
Just sellanen painon tunne, alapään kipeytyminen kävellessä, välillä tunne et rakko ei tyhjene kunnolla. Mul neuvolas jalkitarkastuksen tehnyt lääkäri ei huomannut tuota vaikka erikseen kysyin laskeumista. Luulin vaivani olevan vain kohdun laskeuman, käydessäni sit yksityisellä gynellä, han totesi nämä laskeumat. Synnytyksestä puoli vuotta.
 
No kiva homma. Pitää vissiin käydä uudemman kerran näyttääs tota värkkiä. Mulla selvästi kävellessä alkaa pissattaa vaikka olis just ennen ulos lähtöä käynyt pissillä, joten kaipa siellä jokin pissarakkoa painaa.
Nettipalstoilla kehuttuja smartballseja olen nyt muutaman iltana käyttänyt, ja toivon ja vakaasti uskon niiden auttavan. Ainakin moni kehuu niiden auttaneen.

Lantionpohjan lihaksia olen yrittänyt muutenkin treenailla, mutta nää kuulat auttaa selvästi tiedostamaan ne oikeat lihakset paremmin.

Satuitko kysymään lääkäriltäsi mitä mieltä se on uudesta raskaudesta jos on tota laskeumaa?
 
Joo, kysyin. Lääkäri sanoi et voi olla et raskaus ja synnytys menee ihan hyvin, mut kun tän ikäisenä jo taipumusta laskeumiin, seuraukset voi olla sit pahat. Kun pitäs (sen lääkärin mukaan) selvitä ilman leikkausta mahdollisimman kauan, ja raskaus, siis pitkäaikainen paine tuonne alapäähän pahentaa laskeumaa.. Eli sen lääkärin mielestä tää ei estä uutta raskautta ja synnytystä, mutta toden-näköisesti pahentaa oireita.
 
vierailija
Millasia oireita sulla on tai oliko mitään?
Ite oon pohtinut onko mun tavarat enää ihan paikoillaan, mutta synnytyksen jälkeen (kohta 9kk) useampi lääkäri on sisätutkimuksen tehnyt, eikä kukaan ole mitään laskeumista puhunut. Olen käynyt jopa ihan erikoislääkärillä, mutta en silloin osannut ajatella, että tuo paineen tunne voisi olla jotain laskeumaa...
Niin ja ikää 30v.
 

Yhteistyössä