Köyhätär

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ongelmana parisuhteessa tuloerot. Mies tienaa huomattavasti enemmän kuin minä ja tietää, että minulla on erittäin tiukka rahatilanne.

Mies ehdotti tuossa, että lähdetäänkö pienelle automatkalle johon jouduin toteamaan ettei minulla ole nyt varaa varsinkaan näillä bensan hinnoilla. Hän totesi, että lähtee sitten itsekseen jos on kerta liian kallis reissu minulle.

Tuntui siltä kuin hän olisi halunnut minut jakamaan bensakustannukset, ja mieluummin lähtee reissuun yksin kuin että olisin päässyt "hyötymään" ilmaisesta automatkasta ja sanoinkin sen hänelle suoraan. Ei kuulemma ymmärrä, jokainen maksaa omat matkansa aina ja piste. Minulle ei ole ongelma että mies menee matkalle yksin, mutta kyllä tilanne ärsytti varsinkin kun hän tietää rahatilanteeni. Maksamme talouden menot 50/50 ja omat menomme itse. Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten olette selvinneet tuloerojen aiheuttamista haasteista?
 
vierailija
Hei!
Älkää tuossa tilanteessa maksako 50/50 mikäli hän tienaa enemmän. Miehenä työelämässä olen aina maksanut enemmän kuin vaimoni silloin kun hän oli vielä avovaimo ja opiskeli. Tyhmä tuo miehesi ellei ymmärrä maksaa enemmän mikäli tienaa enemmän. Koita saada hänet muuttamaan maksua tulojen mukaan esim että hän maksaa 70% tai miten teidän tulot suhteutetaan. Ei kuitenkaan 50/50 jos tienaat vähemmän.
 

Yhteistyössä