"köyhät" ihmiset ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eli sellaset, jotka valittaa kun kaikki on NIIIIIN kallista, mihinkään ei oo varaa, lapsilisiin asti ollaan viikko kaurapuurolla.. mutta siitäkin huolimatta käydään vähän bilettämässä, miehen pitää saada viikonloppukaljat, tupakat.. eli hauskanpitoon kulutetaan, muttei mihinkään pysyvämpään. Nämä ihmiset sitten haukkuvat "reimatec-äidit" ja kaikki, jotka ostavat vähän laadukkaampia asioita. Ei niitä näyttämisen takia osteta, vaan tosiaan sen laadun ja käyttömukavuuden takia! Tai annas olla, ja pidät vaikka tupperikutsut, sielläkin kovaan ääneen toitotetaan ja silmät pyöreinä selataan kuvastoa, kun on niin kallista, kenellä näihin on varaa? No, ehkä niillä, jotka eivät törsää kaikkia rahojaan biletysreissuihin ja tarjoustalokrääsään (sitä on kumminkin nurkat täys näillä valittajilla) ynnä muuhun turhuuteen.

Jos ihminen on köyhä oikeasti niin ei se polta tupakkaa saati käy baareissa tai tuhlaa alkoholeihin rahaa... se ostaa just vaikka sen reimatec-puvun ja pitää sitä samaa pukua vielä kolmosenkin kohdalla päällä koska se kestää kulutusta...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee Besserwisser:
Kyllä mä ainakin kauhistelen esim. Tupperin ja Partyliten hintoja, vaikken polta, juo tai herkuttele paljon ollenkaan. :D
Kauhistelet sitten varmaan esim. reimatecin hintoja, mersujen hintoja, diorin kosmetiikkahintoja, viiden tähden ravintolan hintoja ? Se nyt vaan on tosi tyhmää ja huonoa käytöstä kauhistella ja pilata muiden ilo. En mäkään motkota noille niitten biletyksen hinnoista ja muusta. Ehkä just se onkin se ero, niillä ei oo käytöstapoja!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Jos ihminen on köyhä oikeasti niin ei se polta tupakkaa saati käy baareissa tai tuhlaa alkoholeihin rahaa... se ostaa just vaikka sen reimatec-puvun ja pitää sitä samaa pukua vielä kolmosenkin kohdalla päällä koska se kestää kulutusta...
Se onkin lainausmerkeissä toi köyhä. Minä kyllä tiedän mihin oikeasti köyhällä on varaa ja mihin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se onkin lainausmerkeissä toi köyhä. Minä kyllä tiedän mihin oikeasti köyhällä on varaa ja mihin ei.
eli olet vaan kateelinen kun toiset on pihejä?

Samaa mieltä
Mä kanssa ole ihmetellyt miten jotkut "köyhät" elää, on pakko saada taulutelkkari ja kaikki maksulliset kanavat, lasten vaatteet ostetaan hm:stä ja joka kuukausi uusia halpoja tamineita, ja kaikki mahdollinen krääsä tarttetaan. Sitten valitetaan kun ei ole varaa muuttaa paremalle alueelle asumaan, jossa lapsen voisi huolettaa antaa mennä pihaan, ettei tarvii pelkää kaikenmaailman humalaisia ym. Olemme mieheni kanssa keskituloisia, mutta meillä on varaa rakennuttaa paritalo, ja harrastaa matkustamista ja purjehdusta. Meille ei osteta kanavapaketteja, eikä taulutelkkareita, pleikkareita ym. turhaa. Rahat säästyy parempaan asumiseen ja perheen yhteisiin harrastuksiin..

No onkohan se kumminkaan piheyttä? Mun mielestä moisissa "köyhissä" perheissä rahat vain käytetään mielumin kaljaan ja tupakkaa kuin lapseen. Mä oon itsekin vierestä seurannut moista. Rahaa kyllä riitti biletykseen, muttei lapsen vaatteisiin.

:/

:eek: täh ?
kyllä mäkin kauhistelen tiettyjen tuotteiden hintoja jos vastaavan saa siitä hinnasta puolella, enkä mä pidä itteeni köyhänä. jos ois oikeesti köyhä niin ei sitä röökiä vedettäis tai bilettämässä käytäis, sillon ne rahat on oikeesti tiukalla.

jos se sananlasku menee niin että köyhän ei kannata ostaa halpaa, niin sehän tollain nopeesti "käännettynä" tarkottaa et kaikki ketkä ostaa niitä kalliita tuotteita (esim. nyt vaikka kosmetiikka) niin on niitä köyhiä ;)

alkää ottako kovin tosissaan :saint:

Kyllä mä ainakin kauhistelen esim. Tupperin ja Partyliten hintoja, vaikken polta, juo tai herkuttele paljon ollenkaan. :D
Kauhistelet sitten varmaan esim. reimatecin hintoja, mersujen hintoja, diorin kosmetiikkahintoja, viiden tähden ravintolan hintoja ? Se nyt vaan on tosi tyhmää ja huonoa käytöstä kauhistella ja pilata muiden ilo. En mäkään motkota noille niitten biletyksen hinnoista ja muusta. Ehkä just se onkin se ero, niillä ei oo käytöstapoja!
Olenkos mä sanonut ääneen motkottavani? EN.

vieras
Häh? Eihän ne pihejä ole, jos tuhlaa kaikki rahat juhlimiseen, kaljaan ja tupakkaan ja tarjoustalon rojuihin? En ole kateellinen, ärsyttää vaan että heillä on "oikeus" sanoa minua rahoilla ylpeileväksi, kun ostan vähän laadukkaampaa, mutta kun minä en tuhlaa rahoja hölmöihin ostoksiin. He "kutsuvat itsensä" kutsuille, joilla kovaan ääneen voivotellaan hintoja ja haukutaan hölmöiksi ne, jotka ostaa noin kovalla hinnalla ja niin edelleen, samalla jauhaa sitä kuinka köyhiä ovat, mutta seuraavassa lauseessa jo kerrotaan seuraavasta biletysristeilystä johon ovat lähdössä. Minä en heille ääneen arvostele heidän ostoksiaan, ärsyttää huonokäytöksiset ihmiset joille tärkein asia tuotteessa on sen hinta.

vieras
Olenkos mä sanonut ääneen motkottavani? EN.
No siitä tuossa ekassa viestissä nyt oli kyse, ja kun kommentoit noin, niin sen helposti ymmärtää toisella tavalla mitä tarkoitit ;) Jokainenhan omassa päässään voi ajatella mitä lystää.

..
samasta ärsyynnyn minäkin..

eräskin tuttu tyttö jaksaa koko ajan valittaa ettei ole rahaa mihinkään. Viikottain kuitenkin käy juopottelemassa, ajelee osan aina taksilla, ei minkäänlaisia elämänkustannuksia koska asuu äitinsä siivellä.. ilmaista rahaa tulee kelalta mun mielestä tosi paljon (osannut olen itsekin elää paljon pienemmällä) koska ei vaivaudu mitään tekemää koska ei kiinnosta..

jaksaa valittaa "köyhyydestään".. ei mitään elämän realiteettejä tälläkään ihmisellä..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmä:
Mites se toisten ilon pilaa, jos jonkin asian kalleutta kauhistelee?
No sillä, että mitä ihmettä se ihminen tunkee sinne katselemaan näitä asioita, jos ne on niin helvetin kalliita? Tulee siis sinne sepostamaan tollasta juttua, että muille tulee tosi vaivaantunut olo, jos niitä sitten itse tahtoo kuitenkin ostaa, kun on ensin valittajan toimesta tuomittu hölmöksi.

Gluteus maximus
minä ainakin kauhistelen älyttömiä hintoja esim. juuri noissa lastenvaatteissa. Ostan kyllä mielelläni käytettyä ja halvempaa esim. meillä hinta-laatusuhde on paljon tärkeämpää kuin esim. merkki. Ostan aina tarjousrekeistä jos vaan mahdollista ja ruokakin on yhtä hyvää, vaikka siinä on -50% lappu. Ehkä minun ei näin tarvitsisi tehdä, mutta haluan tehdä.

No siitä tuossa ekassa viestissä nyt oli kyse, ja kun kommentoit noin, niin sen helposti ymmärtää toisella tavalla mitä tarkoitit ;) Jokainenhan omassa päässään voi ajatella mitä lystää.
Sillä hintojen kauhistelulla eli piheydellä ollaan mun mieheni kanssa saatu hankittua kaksi hyvin vaatetettua, rokotettua ja ruokitua lasta, iso omakotitalo maalta, kaksi autoa, kolme koiraa jne. jne., vaikka vain toinen meistä on työskennellyt. ;)

No tuota minäkään en ymmärrä MUTTA me esim ollaan niitä ns. köyhiä ja ennen palkkaa aina kituutetaan(mutta juu, lapset saa kaiken mitä tarvii). Meillä ei oo autoa, ei shoppailla huvikseen, me ei harrasteta, ostetaan vaatetta sit kun pakko eli reikiä jne. Ei polteta, ei ns. ryypätä. Ei biletetä, ei matkustella jne. :D :wave:
Kaikki menee mikkä tulee ja vauhdilla mutta saadaan pöytään ja päälle kaikki tarvittavat, joskin yleensä käytettynä. Esim tytöllä on sen kummitädin antaman käytetty ReimaTec ja se on kyllä ihana ja hyvä. Pojalle anoppi osti kirpalta käytetyt sukset ja luistimia on saatu ilmaiseksi muilta jne.
Toki monesti ketuttaa ja marisen mutta kuten jo sanoin, raha ei mee viinaan, tupakkaan, aikuisten harrastuksiin, laukkuihin, koruihin, lehtitilauksiin jne. Valitsin kasvattaa lapset ite kotona pienenä joten tällä mennään. :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
No tuota minäkään en ymmärrä MUTTA me esim ollaan niitä ns. köyhiä ja ennen palkkaa aina kituutetaan(mutta juu, lapset saa kaiken mitä tarvii). Meillä ei oo autoa, ei shoppailla huvikseen, me ei harrasteta, ostetaan vaatetta sit kun pakko eli reikiä jne. Ei polteta, ei ns. ryypätä. Ei biletetä, ei matkustella jne. :D :wave:
Kaikki menee mikkä tulee ja vauhdilla mutta saadaan pöytään ja päälle kaikki tarvittavat, joskin yleensä käytettynä. Esim tytöllä on sen kummitädin antaman käytetty ReimaTec ja se on kyllä ihana ja hyvä. Pojalle anoppi osti kirpalta käytetyt sukset ja luistimia on saatu ilmaiseksi muilta jne.
Toki monesti ketuttaa ja marisen mutta kuten jo sanoin, raha ei mee viinaan, tupakkaan, aikuisten harrastuksiin, laukkuihin, koruihin, lehtitilauksiin jne. Valitsin kasvattaa lapset ite kotona pienenä joten tällä mennään. :)
Aivan, te ostatte sitä mihin teillä on varaa :) Ja se sanonta, että köyhän ei kannata ostaa halpaa, ei tarkoita sitä, että ne viimeiset rahat pitäisi nyt sitten laittaa vaikka siihen ticket to heavenin haalariin, vaan suhteuttaa ne menot niin, että kaiken tarpeellisen saa ostettua :)

Yhteistyössä