Kodinhoidontuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jeesiä pian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jeesiä pian

Vieras
Mulla loppuu äippäloma 8.11 ja aion jäädä kotiin tyttöä hoitamaan( ei siis työpaikkaa, mihin palata)
Mutta kun hakulomakkeesa on kohta mille ajalle ahetaan niin voinko laittaa siihen eensin vaikka vuodeksi, vaikka sitten oisinkin sen 3 vuotta lasta kotona hoitamassa??
Vai pitääkö heti tietää että kuinka kauan meinaa kotona hoitaa????

Kiitos!

Joo voi laittaa.. Itsellä ei hajuakaan mitä aion tehdä, ei duunipaikkaa mihin palata, ehkä haen jossain vaiheessa takaisin koulunpenkille... Hain nyt siis vuodeksi eteenpäin kh-tukea, jos vielä vuoden päästä tuntuu että haluan hoitaa lastani kotona, taas hakemaan sitä sitten eteenpäin!:)

Mulle neuvottiin Kelassa, että kannattaa laittaa suoraan siihen asti, kun lapsi täyttää sen 3v. Lopettaa, kun sen voi missä vaiheessa tahansa, jos töitä ilmaantuu. Ei sitten tarvitse hakea uudestaan, sen kun voi pitää vain kahdessa osassa.

muuten sen voi pitää vaikka kuinka monessa osassa,kela maksaa ne silti minimi on 1kk.
työnantajan ei tarvi suostua kuin 2 osaan.
ja mulle myös kelassa sanottiin näin.

kopio kelan sivulta:
Hoitovapaajakson vähimmäispituus on kuukausi. Työntekijällä on oikeus enintään kahteen hoitovapaajaksoon. Jaksoja voi olla useampiakin, jos siitä sovitaan työnantajan kanssa. Työnantaja ei ole velvollinen maksamaan palkkaa hoitovapaan ajalta, mutta alle kolmivuotiaan lapsen hoitamiseksi kotona voi kotiin jäävä vanhempi hakea Kelalta lasten kotihoidon tukea.

Yhteistyössä