KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sun Rise
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varanikki: Onnea, Onnea! Ihania uutisia! :heart:

Minky: Luin tekstiäsi kuin olisit kertonut minun tarinaani. Eli vauva-ajatukset myös täällä 24/7 mielessä. Olen myös jojo laihduttaja ja nyt olen yrittänyt keskittyä pysyviin elämäntapojen muutoksiin. Tosin tänään tuli ostettua karkkia kaupasta, mutta sallin itselleni karkkipäivän kerran viikossa :D Ois tuo tapa nimittäin hyvä esimerkki tuolle meidän esikoiselle tuleivaisuutta ajatellen, vaikka hän ei vielä mitään karkkipäivistä ymmärrä kun on vasta 1v11kk.
Sw: mulla tulee aina ennen ovista limaa. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Lisäksi alavatsaa juilii menkkamaisesti, joskus tosi pahatkin kivut eli ovulaatiota ei voi olla huomaamatta. Välillä ihan huvittaa kun yritä siinä sitten olla hehkeänä kun alavatsaa juilii niin pirusti ja "limainen olo" :laugh:

Mutta nyt pyykkejä narulle ja hetki rauhallista lehden lukua kun esikko päikkäreillä ja mies lähti salille :D
Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Varanikki Suuret onnittelut ponnistusten jälkeen :flower:

Lueskelin aamulla ovulaatiosta, ovuloimattomuudesta ja hormoneista. Niistä kävi aika selvästi ilmi, että kun on liikapainoa niin raskautuminen saattaa olla ongelmallista ja keskenmenon vaara lisääntynyt. Myös tietyt sairaudet estivät/hidastivat ovulaatiota: mm. kilpirauhasen vajaatoiminta, laihuus (ei ole sairaus) ja erilaiset kasvaimet ja paljon muuta.

zanz en oo viel uskaltanu... :)

varanikille onnittelut plussasta! jotenki ajattelinki et kyl se sulle tupsahtaa ku luin oireita.. ;)

tänne oli tullu myös surullisia uutisia, halit :hug: ja kovasti positiivisia ajatuksia.. =)

menkkoja ei näy mut useemman päivän jo ollu menkkamainen olo. toisaalta vois tietää hyvää, mut en uskalla liikaa iloita. alaselkä on edelleen kipeä ja väsyttää, tänäänkin päikkärit otettu. lämpö pyörii 37. tuntumassa.. pitää se varmaan lähteä kohta testin ostoon, kummittelee vaan se ku viimeks en saanu kotitestiin plussaa, vasta tk:n labrassa..
niin jotenki tuntuu turhalta liian aikaseen testata.

Onnea kaikille plussailijoille =) Ihanaa!

Haluksia kaikille jotka niitä tarvitsevat :hug:

Olikohan se Alisa joka taistelee ovulaation kanssa oikein kunnolla... Voin kertoa, että siltikään ei ole peli menetetty! Mulla ovikset tulee ja menee miten tykkää, välillä voi olla monta kiertoa jolloin ei ovista ole ja sitten taas yhtäkkiä ovuloinkin ja onnistun raskautumaan siis joskus... Mutta itsekin söin clomeja kasvavavalla annostuksella ja ovista ei silti tullut, tämän voi nähdä esim verikokeella jossa määritetään ( muistaakseni ) progestroniarvo. Sitten päätin pitää lomaa jatkuvasta soittelusta ja ramppaamisesta ja jäin odottamaan kaikessa rauhassa kutsua gynepolille tutkimuksiin, no ajan saaminen sitten vasta kestikin mutta kuinkas ollakaan meninkin sitten alkuraskauden ultraan kyseisenä päivänä. Olin raskautunut jälleen kerran luomusti, vaikka se aikaa ottaakin :kieh: No siitä sen enempää kehnosti se sitten päättyi mutta vika ei ollut hormoneissa, vaavi vain sai napanuoran verenkierron solmuun :'(
Tämähän oli siis vanha juttu.

Täällä nostatellaan pikkuhiljaa kuumeilua, aloitin jälleen foolihapon syömisen, vaikkei sitä kai olisi kannattanut edes lopettaa mutta mä olen niin kehno säännöllisesti mitään napsimaan, voin vain kai kiittää surkeaa hormonitoimintaani, etten raskautunut teini-iässä, tai paremmin sanottuna siis hieman alle parikymppisenä, opiskellessa vaikka olinkin kovin vakiintunut jo tuolloin :D

Mutta oliskohan ollut niin, että leikkaukseen on 39 päivää B) Kyllä tämä homma tästä etenee, milloinkohan voi odottaa HUS:ssista kutsukirjettä ;)
Mä hamstrasin meille käsidesiä meillä alkaa parin-kolmen viikon päästä tiukka kuri, mä haluan pysyä terveenä jotta pääsen vihdoin siihen leikkaukseen, sen jälkeen tai hyvissä ajoin ennen sitä voin kyllä sairastaa liikkeellä olevat taudit ( = mahatauti ja flunssa ja H1N1 nyt ainakin ) Onko muuten joku muu kovasti miettinyt tuota possuinfluenssaa? Mä olen sitä mieltä, että tulee jos on tullakseen mutta kunhan ei juuri silloin!

Joku kysyi aiemin muuten siitä, että onko vauvahaaveet vaikuttanut elämiseen kovasti, no tässä on nyt haaveiltu kolmosesta sellaiset 4 vuotta ja no foolihappoa olen vedellyt, itse en käytä alkoholia enkä tupakkaa enkä juurikaan juhlissa laukkaa, elän siis hyvin normaalia elämää lukuunottamatta lääkärillä ravaamista.

Niin ja vielä mitä olen käynyt lääkärissä niin olen päässyt neuvolalääkärille ( on gyne joka käy säännöllisesti ) ja joka on tarvittaessa laittanut lähetteen eteenpäin. Jollei meillä sattuisi olemaan tuota loistavaa palvelua niin varmaan joutuisi yksityiselle menemään. Ihme muuten, että käy tuo gyne meillä sillä pienellä paikkakunnalla asutaan mutta suuresti toivon, ettei siltä rahoitusta viedä pois.

Olipas asiaa, pitäisi kai kirjoitella useammin, ettei tarvitsisi kaikkea kerralla vuodattaa |O

Huomenta :) Sain mää plussan tohon Apteekin omaankin, ei kovin tumma mut ei ihan haileakaan. Pakko vissiin vielä testailla muutaman päivän päästä uudelleen :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=4731536.jpg

23.8. SUNNUNTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miukkari.....................KM 02/09..........................KP 10/26 :flower:
Alisa84......................TM 05/09..........................KP 11/26-32 :flower:
Silent whisper...........KM 05/09..........................KP 17/29-32 :flower:
Ninnatar....................KM 05/09..........................KP 21/ :flower:
zanz..........................KM 07/09..........................KP 21/27-32 :flower:
Rinja..........................KM 04/09..........................KP 21/35
A-L-M.........................KM 04/09..........................KP 24/26-36 :flower:
Perhosia....................KM 01/09...........................KP 28/28
marjutti86.................KM 06/09...........................KP 37/33 :flower:
Orion.........................KM 02/09...........................KP 50/50 :flower:
mely..........................KM 12/08...........................KP 86/27-37
nanakuu....................KM 11/08
Hempukka87.............KM 12/08
MeaMimosa...............KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.....................KM 04/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
mirzu.........................KM 04/09
Noella........................KM 04/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09 :flower:

HAAVEISSA TOINEN

tillukas..........................KM 05/09............................KP 4/31-35 :flower:
Nappula........................KU 10/08, KM 02/09............KP 11/ :flower:
Unnukka75...................KM 07/09.............................KP 12/29-30 :flower:
Sinimarja......................TM 02/09..............................KP 22/25-34
Elwi...............................KM 11/08.............................KP 24/17-44 :flower:
AnnaStiina82.................KM 12/08............................KP 31/30
Zalmiakki.......................KM 03/09............................KP 34/32 :flower:
nöttiäinen.....................RK 10/08, KM 05/09............KP 45/31
pyrola...........................KU 03/09
mama-L........................KM 04/09
jasimi............................KM 01/09, 05/09
Minky............................KM 09/06, 10/08, TM 03/09, KM 08/09 :flower:
marsa22.......................KM 06/09 :flower:

HAAVEISSA KOLMAS

Piijuska-78...................KM 05/09...........................KP 20/29 :flower:
Adelade.......................TM 6/09..............................KP 25/26-30 :flower:
tikruliini........................KM, TM...............................KP 31/30-31
senni11........................KM 06/09...........................KP 32/30
hämy10........................KM 07/06, 01/09................KP 100/28-30
Neiti-81........................KM 06/09
Mymmyryy....................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09

HAAVEISSA NELJÄS

Valkovuokko-72............KM 05/09...........................KP 20/26-32 :flower:
Sintsu78.......................KM 01/09, 08/09 :flower:

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco :flower:, meriaani, Eppuliini, P-E,
Eelis, zamoon, Spark, MyAngelsMyHope, Murmelin :flower:, Annemaarit :flower:, omenaruusu :flower:, Liilia :flower:

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2008

Marraskuu: linneaborealis-TYTTÖ,
Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu,
MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, happihyppy, papana77, Eelis, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Pinpella, Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki

Terve pitkästä aikaa =) Maltoin koko kesän pysyä poissa ja mieli on ihan hyvä. Kipuja ei paljoakaan ole pillereiden alotuksen jälkeen ollut ja elämä muutenkin tuntuu hyvältä just nyt. Mut voi siirtää pois taustailemasta, palaan sitten joskus kun vauvakuume pamahtaa päälle :wave:

Listalta onkin kadonnut monta tuttua nimeä, toivottavasti ovat plussanneet :heart: Tuhannesti ONNEA plussanneille ja tarrasukkia mukaan.
++++++++++++++ :whistle: kaikille täällä oleville Ja mukavaa syksyn alkua :wave:

marjutti86 - nyt vaan testiostoksille :) sulla menkat jo niin paljon myöhässä että varmasti plussa tulossa ++++ :whistle:

Varanikki - selvä plussahan tuo! onnea vielä :heart:

Adelade - kiitos päivityksestä, hyvältä näyttää!

Pitäisi muuten tehdä se syksyn pino jota Empuuu jo suunnitteli. Eli jos nimenne perässä ei vielä ole kukkaa mutta haluatte mukaan, niin kättä pystyyn elokuun aikana :wave: voin yrittää tehdä sen jos osaan.

Täällä jo kp17 eikä vieläkään ovisplussaa :(

tuossa tuo käpälä pystyssä :wave: :wave: :wave:
hih. hiljaista taustailua ollut kesän, ei ole jaksanut aktiivisesti miettiä raskautumista. mulla on jopa ehkäisyt odottamassa kaapissa jos alkaa oikein tympiä, mut sit päätin et se on just sama käytänkö niitä vai en kun en näköjään ihan heti tosta vaan pamaha paksuks :laugh:
yritystä siis viime vuoden heinäkuusta...ja nyt on elokuu.... huoh. esikko aloitti eskarin ja jos tuulimuna ei olisi pilannut suunnitelmia, olisin ensi kuussa lykkinyt vaunuja... :'(
no uusia harrastuksia on aloiteltu ja koitetaan ajatella kaikkea muuta kuin joka kuukausi tasaiseen tahtiin ilmestyviä menkkoja :headwall:
eli ensi viikonlopuksi odotetaan tätiä kylään, ellei nyt sitten ole ihmettä tapahtunut tässä kuussa. alkaa kyl koko pupuilu tuntua ärsyttävältä, eikä sitä tule aktiivisesti harrastettua. "kun en minä kuitenkaan tule raskaaksi" -ajatus pyörii takaraivossa..... no pitää vaan muistaa nauttia, kun saa mennä ja harrastaa, eikä ole sidottu vauvaan 24/7.. laiha lohtu, kun varastot pursuaa vauvakamaa :p
hauskaa syksynalkua, paljon plussatuulia, halaukset kaikille niitä tarvitseville :wave:

Silent Täällä kans google koalla käytöllä ja imen tietoa milloin mistäkin asiasta omaan tilanteeseen liittyen. Välillä sieltä löytää positiivisia juttuja, mutta välillä jotkut tiedot saa mielen kyllä aika matalaksi. Olishan se hyvä saada jotain muutakin ajateltavaa/tekemistä, mutta minkäs sille kuumeelleen voi :/ Mulla ei ovislimoja ole koskaan tullut (no ovis ollutkin tasan kerran, mutta silloin ei ainakaan limoista voinut mitään päätellä). Ovispuhurii ++++++++ :whistle:

Marjutti Plussatuulia +++++++ :whistle: puhaltelen :D

Unicco Kiitos positiivisesta tarinasta, joka valitettavasti sai kuitenkin surullisen lopun :hug:

Varanikki Onnittelut!! :heart: Mää tiesin tämän :D :flower:

Sinimarja Täällä kans pupuilut välillä tosi pakko pullaa, kun tietää ettei se raskauteen voi johtaa, kun sitä ovistakaan ei tule :ashamed: :(

Huomenna taas kerran ultra, pitäkää peukkuja, että munikset olis nyt vihdoin ja viimein lähteny kasvaan (jota edelleen kyllä epäilen)

varanikki ja marjutti86 Paljon onnea :flower: :heart:

Mua vaan edelleen harmittaa :headwall: ja hiukan jännittää tän viikon lääkäri...
Vuoto alkaa loppumaan (toivottavasti) kun mua ei kyllästytä nuo pupuilut vielä yhtään :p tai siis kun onhan tässä jo odoteltukin taas hetki...Mä olen muutenki kotona se joka hyppii seinille jos ei oo moneen päivään saanu :kieh: Mies ei ole yhtään niin innostunut touhuilemaan...tai siis se valittaa et mä haluun aina...
Huomenna meen ostaa lisää ovis testejä ja miehelle sanoin et tälläkertaa meillä sitten ihan tekemällä tehdään vauvaa! Vaikka ei sitte yhtään panettaiskaa.Se on vaan sitte pakko!
Mä olen varmaan aika kauhee :ashamed:

Sylintäydeltä Onnea Marjutille! :flower:

Mä olen täällä taas saanut pienessä mielessäni kaikki mahdolliset raskausoireet. Ja siis kp25 vasta... :headwall: Eilen illalla oli tosi pahoja vihlaisukipuja esim. kun yski. Yöllä kun vaihtoi asentoa niin oikealla puolella munasarjoissa oikein vihloi tai sellainen ihme ikäänkuin suonenveto ois ollut. Muista esikoisen ja km kohdallakin joskus raskausviikoilla 6-10 oli noita vihlaisukipuja kun yskäisi.
Ei tässä auta kai kun odottaa viikonloppua. Ehkä perjantaina tai lauantaina testaan jos ei menkkoja ilmaannu. Mulla oli ovis tosi varhaisessa vaiheessa kiertoa kp10-13, joten luulisi niiden menkkojen sitten alkavan jo ennen kp30 :/
Kylläpäs taas tämä loppukierto saa tuon pääkopan sekaisin. Blaah.
Pakko yrittää nyt keskittyä johonkin muuhun...

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Sintsu ja Pinpella ja kaikki muut kovia kokeneet tai muuten alamaissa olevat: ISO :hug:

marjutti86 ja Varanikki: ONNEA! Ihania ilouutisia taas tänne pinoon! Nyt vaan paljon tarrasukkia ja kaikkia muita kiinnittimiä matkaan että pienet pysyisivät tällä kertaa ihan loppuun saakka mukana. Iik miten ihanaa kun olette plussanneet!

Silent whisper: mä en myöskään noita limoja onnistu bongaamaan ollenkaan. Niissä kierroissa missä olen raskautunut, oon yrittänyt muistaakseni bongata ja en oo huomannu mitään. Limat tulee tai jättää tulematta ihan millon sattuu. Nyt tässä km:on päättyneessä raskaudessa en huomannu mitään limoja ollenkaan ja olin aivan varma etten oo raskaana mut olin sit kuitenkin. Eli ei ainakaan mun kohdalla voi luottaa ovislimoihin. Ehkä tää vaatis vähän harjoittelua. Tai sit toisilla vaan on selkeämmät oireet.

Omaa napaa: Kaikkien maailman ovislaskureiden ja muiden mukaan nyt kai alkais olla h-hetket käsillä. Jotenkin on vaan niin luovuttanut olo jo nyt, tuntuu ettei tästä tuu mitään, mä en saa ikinä vauvaa... :/

Mulla on kuulkaa semmonen ongelma, etten saa tuota miestä suostuteltua vauvantekopuuhiin. Ei voi painostaa, ja mikään houkuttelukaan ei auta. Ja ukko mainitsikin siitä, että mä oon kuulemma nyt liikaa puhunu vauva-asioita ja se vie halut kokonaan pois. Onko kellään muulla samoja ongelmia?

Mites teidän kokemukset noista ovistikuista? Mitä suosittelette? Varmaan pakko ottaa ne seuraavalla kierrolla käyttöön, jos yrittäis sit jollain konstilla saada ukon sänkyyn oikeaan aikaan... :laugh:

Elwi: toivottavasti sulle tulee se plussa sieltä kohta! :)

Kaikille plussatuulia ja mukavaa alkanutta viikkoa!

tosiaan eilen plussattu, haalee mut ihan selvästi erottuva toinen viiva marketin testissä. illalla valittelin oloani ja mies sano et lähetään ostaan se testi! ajettiin parin kaupan ja apteekin edestä, sit hokattiin et nyt on sunnuntai eihän nää oo auki :D onneks sittarista sitten saatiin se, mie oisin testannu vasta aamulla mut mies suorastaan vaati et heti pissaan, oli varma kuulemma et plussa tulee ;) siinä sit sitä ihmeteltiin, sama tuttu vapina ja onnellinen höpötys viime plussaamisesta tuli illaksi :laugh: :xmas:

alavatsaa kourii välillä ja lämpöö on yli 37, tosin oon muutenki kipee kurkku kipee ym.. :$ muita oireita tässä ny ei viel oo..

kovasti toivotaan et tää pieni säilys ja tulis meille syliin asti, mieskin jo puhunu et onkohan tyttö vai poika ja vaunujen hankinnasta! :D
ihan hyvällä fiiliksellä eteenpäin =)

kaikille tänne kovasti plussapuhureita ++++++++ ja onnea =)

Voi miten ihania uutisia täällä! Onnittelut plussanneille! Valitettavasti myös huonoja uutisia mahtunut mukaan, pahoittelut kovia kokeneille...
On se kumma kun tämä palsta saa herkistymään, mua ei yhtään itketä lähipiirin vauvauutiset, mutta kun niitä lukee täältä, on tippa linssissä välittömästi...

Unnukka75:
Täällä myös mies "anonut armoa" petipuuhista, vaikka tavallisesti hän on se aloitteen tekijä. Ehkä tässä on pientä pakkopullan makua ollut ilmassa.. Epäilen että jos yritys jatkuu kauan, saadaan vielä kunnon riitakin aiheesta aikaan, nytkin vähän aikaa mökötin kun mies juuri oletetun oviksen aikaan päättikin nukahtaa ilman varotuksen sanaa :kieh:
Mä olen käyttänyt mammaksi.fi -ovistikkuja, David-merkkisiä. Olivat aika edullisia muistaakseni, nyt tarviikin tilata lisää jos ei oo tärpänny. Näytti mulla plussaa silloin tärppikierrossa, tässä kierrossa en tosin onnistunut kuin haamun saamaan aikaan. Tiedä sitten onko ovista ollut ollenkaan..

Omaan napaan ei mitään, ei ainakaan raskausoireita täälläpäin. Perjantaille oottelen tätiä saapuvaksi, viime kierto kun oli sen 28päivää. Hieman on heitellyt, katsotaan mihin asettuu. Malttamaton kun olen, ajattelin pe-aamuna kuitenkin testata ;) Yhtään ei kyllä olo tunnu raskautuneelta. Viime kierrossa r-testejä kuluikin, kun en yhtään tiennyt koska alkaa ja oli festarit tulossa... No päivää ennen festareita alkoikin sitten, vaikka mieluusti olisin sielläkin kuivin suin ollut.

Tuli mieleen mitä teidän kaupungeissa odottaville äideille tarjotaan? Täällä saa vasta ensi vuoden alusta np-ultran ja rakenneultran, siihen asti vain alkuraskauden uä vkolla 10-12, jossa määritellään siis vain että raskaus on alkanut ja sen kesto ja montako siellä on. Lisäksi ne ultrat "joutuu" käymään toisessa kaupungissa, kun tänne ei hommata parempia vehkeitä. Joku pieni osa musta toivookin toisaalta että raskautuis vasta loppuvuodesta että saisi nuo edut, vaikka toki olisin ennemmin nyt raskaana ja menisin sitten nuo ultrat omakustanteisesti.. Ja kun tuonne toiseen kaupunkiin on matkaa, sitä joutuuu hyvässä lykyssä ottamaan koko päivän vapaata, eikä varmaan aikojakaan saa yhtä joustavasti, niin että pystyis sujuvasti ottaan huomioon mun ja miehen työvuorot.. Meillä ainakin työ kärsii jos aatellaan että oisin pois joku 3-4 h kesken päivän.. ennemmin oon koko päivän että saavat sitten sijaisen.. Noh, ei mennä asoiden edelle :D

Marjutti Oikein isot ja lämpöiset onnittelut!! :heart: Kovasti tarrasukkia pienelle mukaan :heart: Tuo lämpöjen nousu, ja flunssan oireethan voi olla merkki raskaudesta, joten ehkä ne onkin sun oireita :)

Sintsu :D Toivottavasti saat lääkäriltä mukavia uutisia :)

Elwi Vihlasut kuulostaa lupaavilta :) Peukutan plussan puolesta!

Unnukka Meillä mies ei kyllä yhtään pistä vastaan vauvantekopuuhille :D mää oon käyttänyt mammaks.fi:n liuska ovistikkuja ja itselle ne koin ihan hyviksi. Parhaimmat on ne digitestit, mutta ovat vain hirmukalliita. Niistä näkyy ovis ihan selvästi, jos sellaine on tulossa, ei tarvitse arpoa.

ALM Meillä kaupunki tarjoaa np-ultran, rakenneultran ja kokoarvioultran eli 3 ultraa, joista joutuu sitten maksaa sen poliklinikkamaksun. Mielellään sen kuitenkin maksaa, jos saa tietää, että kaikki on hyvin. Muutenkin ylimääräsiin ultriin pääsee helposti, jos on takana esim. keskenmeno ja sen vuoksi kovasti pelkää mitä masussa tapahtuu.

On: Tänään oli taas vaihteeksi ultra, jossa todettiin, että molemmilla puolilla oli yksi munasolu kasvamassa (vasta n. 8mm). Gyne oli hyvin tyytyväinen, että reagoin lääkkeeseen. Pistelen vielä 3 päivää, tämä ja ti+ke, ja torstaina on sitten uusi ultra, jossa katsotaan miten edistystä on tapahtunut. Gyne oli ihan varma, että se ovis saadaan nyt aikaiseksi vaikka se vähän aikaa vaatiikin. Saan vielä irroituspiikin, joka varmasti sitten irroittaa munasolun/solut. Gyne kaavaili, etät hyvällä tuurilla ovis vois olla su eli sitä päivää odotellessa :p ;) Olis kyllä niin mahtavaa, kun saatais mulle ovis tulemaan, niin tietäis, että on edes teoreettinen mahdollisuus raskautua. Ei vielä kuitenkaan nuolaista ennenkuin tipahtaa.

Yhteistyössä