KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

Kiitos kaikille :hug:
Onnea plussaneille ja iso :hug: kaikille sitä tarvitseville..
Mulla on kakka fiilis,:kauhee väsy ja mielialat vaihtelee
kovasti itkettää jne. Sit on tullut viel suuri hinku lähtee
johonki ryyppämään, kun en ol kerta raskaanakaan, ni mitä välii..
Jotenkin tuntuu niin hirveen pitkältä odottaa vielä muutama kuukausi, ennen kun voi yrittää uudestaan raskautua.. ja toisaalta pelkää jo nyt niitä enkkojen odotuspäiviä.. Pelkään myös sitä, että jos raskaudun niin pystyykö raskaudesta yhtään nauttimaan, vai pelkääkö kokoajan km:a...
Eli kovin on sekaisin tämän tytön pää, mutta kai se tästä selkiytyy???????
 
Onnea Sanzibarille ja Annmarille! :heart: Tämän vuoden ekat plussanneet, jee!!!

Pippuri-83, tiedän ton tunteen mikä tulee kun käsketään odottaa uutta yritystä. Meille sanottiin, että vähintään 6 kk pitäisi odottaa ennen kuin yritetään uudestaan. Törkeän kauan. Nyt olen asiasta kysellyt ja onkin selvinnyt, että riittää jos tulee yhdet menkat, sitten voi alkaa yrittämään. Hyvä niin, se helpottaa paljon.
Tosta pään selkiytymisestä voin sanoa sen verran, että ainakin mulla sitä tapahtuu aina sillon tällön :) Joskus pää tuntuu normaalilta ja pystyy ajattelemaan asioista järkevästi ja ilman suurimpia pelkoja. Mutta sitten on taas niitä päiviä ettei mistään tule mitään. Mutta en usko että pystyn etukäteen tietämään mitä tulen tuntemaan seuraavan raskauden aikana. Toisaalta luulen etten kamalasti pelkää, koska meidän ennenaikaiselle synnytykselle löytyi syy ja masussahan oli kaksi vauvaa. Ehkä yhden vauvan kohdalla asiat tuntuvat erilaiselta. Toivon niin. Mutta olen päättänyt nauttia raskaudesta vaikka väkisin! Viimeksi en siihen pystynyt ja se kaduttaa näin jälkikäteen. Toivon sinun pystyvän nauttia raskaudestasi sitten kun se onni taas kohdalle osuu. Kyllä ne pari kuukautta kuluvat yllättävän nopeasti, vaikka odottavan aika onkin pitkä. Tsemppiä!

 
onnea plussanneille :heart:

Pippuri-83 - voimia :hug:

Täällä tuhrut alkaneet jo päivä sitten, eli toivoa plussasta ei ole tässäkään kierrossa :headwall: on alkanut lopullisesti mennä toivo tähän hommaan, ja sen takia en ole nyt niin paljon jaksanut kirjoitella :attn:
 
Onnea vuoden ensimmäisille plussanneille! :heart:

Ja nyt seuraa valitusta - tänään alkoi jo kolmannet menkat kuukauden sisällä... Tällä kertaa kierron pituudeksi jäi 16 päivää, kun viimeksi pituus oli 12 päivää. Nyt pähkin menenkö taas yksityiselle maksamaan itseni kipeäksi vai odotanko vielä yhden kierron ja katson jatkuuko meininki tällaisena. Ei siis vielä yhtään normi kiertoa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Mietin tosin voisiko olla, että kp 12 alkanut vuoto olisi ollut jotain välivuotoa (kesti 9 päivää) ja keskenmenoon liittyvää jolloin nyt olisi alkanut oikeat menkat. Täsmäisi aika hyvin mun aiempaan kiertoon. Ja taas olisin voinut vannoa että eilen oli ovulaatio (ihan niin kuin silloin kp 12 kun edelliset menkat alkoivat). Ääääh - miksi tän pitää olla tällaista?!? Aika synkistelyfiilikset täällä :'(
 
SpanishDancer Kuulostaa tutulta, mulla oli viime talven kuukautiset 2vk välein, tosin arvioin että toiset oli välivuotoa. Söin nyt näitä Terolut kuureja joilla sain normi kierron takas. Ne estää vuodon välissä ja yleensä 3 kuuria riittää.Ainakin siis jos meno vielä jatkuu. Ne siis palauttaa oman kierron. Sisältää luonnollista keltarauhashormonia jota erittyy normisti kierron 15-25pv:nä, ja tätä matkitaan. Mutta toki aluksi hyvä odottaa ihan luonnollista korjausta. Mulla tuli nyt plussa kolmannella kierrolla. Onnea matkaan.

Ihan on omituiset fiilikset, en ole saanut nukuttua aamuyöstä ollenkaan puoli viiden jälkeen ja pitäs töissä jaksaa..
Hengailen täällä taustalla vielä viikon kaksi
 
Sanzibar ja Annmari,paljon onnea plussauksesta...toivotaan onnea raskauden kulkuun :heart:

SD;Jos tuntuu et ei jaksa pelleillä kiertojen kans niin ehkä se gyne olis paikallaan niin se sais buutattua sun kierrot kohille...mut eihää siitä haittaa ooo ottellakkaan,onhan se kroppa ja hormonit sekasin vielä kauan... ainakin mulla aina. Eli varmaan nyt ihan kiinni sit miten ite jaksat :hug:

Kaikille halausta tarvitseville iso sellainen :hug:

Mua nyppii kans ... tää pahaolo vaan kiihtyy ja v.vuotoa lorahtelee ihan tajuttomasti :eek: Ja oon satavarma et kyse ei oo raskausoireista.... ei mulla ennenkään näin selkeitä oon näin aikasin ollu,yleensä paras merkki on kun ei oo oireita ;) Mut oikeesti tää on aika kaameeta olla näin "kipee"...alkais jo menkat...niihin kuitenkin pitäs olla vielä tosiaan viikko :eek:
 
Pippuri 83, voimia sulle ! Välillä fiilikset on mitä on, mutta kyllä se siitä taas. Ja eteenpäin mennään!
Plussanneille :flower: ja muille tsemppiä ja plussatuulia!
Niin. Meillehän nämä plussat ovat toisaalta ilo, toisaalta pelonkin aihe....mutta positiivisesti täytyy ajatella. Äh, mitä mä tässä filosofoin. No niin.
 
sanzibar ja Annmari, Onnea plussasta! :flower:

SW, ikävää että tuli taas pettymys. :hug:

ON, vaihteeksi ihan hyvällä mielellä, koska oletetut tärppipäivät on ainakin saatu hyödynnettyä. :) Se on jo edistystä, että voi oikeasti jännätä, tuleeko tulosta.
 
Onnea plussanneille :flower:! Tervetuloa uusille ja halauksia kaikille tarvitseville!

Meillä vuosi vaihtui mökkimaisemissa, mutta tänään palattiin sitten arkeen ja töihin. Muksut saivat vielä jäädä mummin ja papan kanssa mökille ja kotiutuvat vasta ke, harvinaista hiljaisuutta siis tiedossa nämä pari päivää.

Hyvä puoli tässä on se, että pääsemme huomattavasti vapaammin hyödyntämään mahdollisia tärppipäiviä ;) ... Mun kierto voi toki olla ihan mitä vaan, mutta koska en tiedä muusta, niin lasken nyt sit kuitenkin vanhalla systeemillä. Eli nyt olisi sitten kp 20 menossa ja mulla ennen muinoin ovikset olleet kp 18-19 main. Vuoto tosin loppui ekoista megamenkoista vasta kp 11, joten loogiselta tuntuisi, että oviskin voisi olla jopa vähän myöhemmin kuin normaalisti... Ainakin nyt vasta kp 20 on siihen viittaavia tuntemuksia, alavatsaa kolottelee ja lima alkaa olla venyvänsorttista "kananmunanvalkuaista". Peitto on kyllä heilunut tasaisesti joka toinen päivä kp 12 asti ja ajattelin, että jatketaan tällä kaavalla vielä tovi, joten ainekset tärppiin ovat olemassa, jos vaan kroppa on siihen valmis ja innostuu ajatuksesta yhtä paljon kuin korvien väli :) . Ai että, on hyvä mieli kun se 5 viikon vuotomaratoni on ohi! Kyllä se rassasi hermoja niin urakalla, että nyt on olo ollut kevyt kuin keijulla kun se vihdoin loppui. Ihanaa!

Oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille! Toivon sydämestäni teille jokaiselle tänä vuonna sitä plussaa ja normaalia raskautta sekä elävää, tervettä lasta :heart: !
 
4.1. MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Heilo..........................KM 11/09.............................KP 8/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 9/30
Rinja.........................KM........................................KP 13/24
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 14/28
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 16/
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 30/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 37/
Jeju81.......................KM 06/09
Nam2018...................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................KM 11/09



HAAVEISSA TOINEN



tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09......................KP 9/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09............................................KP 18/
Imoen..................KM 10/09............................................KP 19/29-46
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 19/
BlondeMonsoon...KM 07/09............................................KP 22/27-29
haicu....................TM 10/09............................................KP 27/26
avee....................KM ?/09, 12/09...................................KP 28/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
kreta....................KM 08/09, 11/09
Pippuri-83............KM 12/09



HAAVEISSA KOLMAS



Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 12/27
Jaja78......................KM 11/09...................................KP 20/
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 28/28
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 18/28-47
rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 20/28-34(41)



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Miukkari, Piijuska



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22, Neila


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76









 
Pikaiset päivitykset vaan ja sitten iltapuuron keittoon.. Omaan napaan sen verran, että maha ollut tosi kipee tai painontunnetta on ollu monta päivää mutta ku tultiin mummolasta kotiin mittasin lämmön ja oli ihan normi, ei ees vähää koholla. Että onko kokemuksia mittailuista, siis et ois tärpänny, mut lämmöissä se ei ois etukäteen näkyny?
Ai niin, ja hahaa :LOL: : Mies söi illalla leipää valkosipulilevitteellä huoneen toisella puolella ja mulla otti nenään ja pahasti. Ja minä kun RAKASTAN valkosipulia :LOL: :LOL:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :heart:
 
BM,Kuulostaa lupaavalta...lämmöistä en tiiä muuta kuin et se on käsittääkseni erittäin tarkkaa puuhaa...samaan aikaan päivästä jne..? Ja musta noi digimittarit on epätarkkoja,tulos voi vaihdella vaikka mittais heti perään...siis jos tarkkaa lukemaa hakee. Oli miten oli,niin plussatuulia+++ :whistle:

Imoen,Se on kyl hyvä tunne kun tietää et kaikkensa on tehny ja voi aidosti jännäillä lopputulemaa =)

Mul palaa käpy itteni kans... siis ei voi alkaa menkkaoireet näin aikasin :eek: |O Nyt jo mahaakin kourii ja ehdottomasti aikasin menkkojen alkamispäivä on torstai.... viimeksikin kyllä alko tosi ajoissa ja sit tuntukin et maha räjähtää kun ne alko :x Sitä ootellessa.... :snotty:
 
Täällähän oli plussia jo kerennyt jo näin alku kuullekin tulla, Suuret onnittelut heille :flower: ja :hug: teille kaikille muille,parempaa alkanutta vuotta vauva-asioissa :)

Tänään kävin ensimmäisessä ultrassa yksityisellä katsomassa onko siellä kohdussa ketään,sillä selkä ja maha ovat ajoittain ollet kipeät aika napakasti. Noh,siellä se raskauspussi ja pienen pieni sikiö näkyi :heart: Ensi viikolla käyn sitten vielä uudestaa,että näkee sykkeenkin.. Joskohan sitä uskaltautuisi liitttymään tuonne toiselle puolen..hmm..

Hyvää uutta vuotta kaikille ja tulkaa tuonne toiselle puolen perässä pian,eikö vain ;)

 
Tein tänään ihan marketista löytyvällä perus-testillä testin ja nyt ei ollu enää mikään haamu :D.
Onnittelut kaikille muillekin plussa-testin tehneille. Ja paljon haleja teille joilla täti kurvannut paikalle tai keskenmeno taas tullut!!! :hug: Eikä sitä koskaan tiedä jos minäkin tänne joudun pian palaamaan. Mutta jospa tällä kertaa pysyisi kaveri matkassa :heart: .
 
BM: Mä mittailen kämpöjä (jo pari vuotta)! Mulla on lämmöt menneet ihan samalla tavalla normaalikierroissa ja raskautuessa. Eli mä en ole pystynyt mitenkään päättelemään raskautta lämpöjen perusteella ennen kuin menkat on myöhässä. Jos siinä vaiheessa vielä on lämmöt koholla niin sitte on toivo herännyt. Mä mittailen oikeastaan siksi, että voisin paikantaa ovulaation.

Tässä kierrossa oon tuskin ovuloinut ollenkaan ku lämmöt edelleen tosi alhaalla eikä mitään ovisoireitakaan.. Turhauttavaa...

Ihania uutisia marsa22! =)
 
Onnea sanzibar ja Annmari-76!! :heart:

Taas olen vain harvakseltaan käynyt lueskelemassa, ja onkin ihana huomata että tällekin vuodelle on jo plussanneita!! Itse täällä odotan koska täti tulee kyläilemään. Vai tuleeko ollenkaan ;) Km:n jälkeen kierto on ollut aika lyhyt ja jos lyhyt kierto jatkuu, niin tänään pitäisi täti näkyä. Vatsa on vähän turvonneen oloinen, ja sehän voi tarkoittaa ihan mitä vaan.

Oikein hyvää ja plussaisaa vuotta 2010 kaikille!!!! :flower:
 
Onnittelut plussanneille !

Tämä kuu menee vielä kärvistellessä. Ehkä helmikuussa voisi miettiä jo yrittämistä, jos niikseen sitten. Vähän on sellanen olo, että en oikein tiiä haluankokaan, mutta toisaalta taas... Miksei tämä vois olla helpompaa? :headwall:
 
5.1. TIISTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Heilo..........................KM 11/09.............................KP 9/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 10/30
Rinja.........................KM........................................KP 14/24
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 15/28
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 17/
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 31/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 38/
Jeju81.......................KM 06/09
Nam2018...................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................KM 11/09



HAAVEISSA TOINEN



tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09......................KP 10/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09............................................KP 19/
Imoen..................KM 10/09............................................KP 20/29-46
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 20/
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09......................................KP 23/27-29
haicu....................TM 10/09...........................................KP 28/26
avee....................KM ?/09, 12/09...................................KP 29/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
kreta....................KM 08/09, 11/09
Pippuri-83............KM 12/09



HAAVEISSA KOLMAS



Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 13/27
Jaja78......................KM 11/09...................................KP 21/
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 29/28
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 19/28-47
rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 21/28-34(41)



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Miukkari, Piijuska



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22, Neila


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76









[/quote]

 
marsa: ihania uutisia ultrasta! Hieno juttu ja nyt vaan onnellisesti odottajien puolelle, toivottavasti päästään kaikki pian perässä :)

Imoen, Repa ja Minky: kiitos lämpövinkeistä :) Mulla tosiaan on se digitaalinen, ja viime kierrossa mittailin ovulaatiosta menkkoihin asti koholla olevia tuloksia, eikä siis merkannu tärppiä sillä kertaa. Nyt en oo sitten oikeen enää viitsiny vouhottaa sen mittarin kans, katotaan sit miten käy, tuleeko täti pian kylään.. Muuten on aika oireeton meininki, välillä vähän mahaa kalvaa mutta se nyt ei tunnetusti mitään vielä meinaa.

Annmari onnea selkeestä plussasta, ja tervemenoa odottajien puolelle :flower: :wave: Kyllä nää plussauutiset täällä palstalla vaan kummasti luo toivoa omiinkin mahdollisuuksiin, ja se on tärkeetä!
 
Onnea marsalle ihanista ultrauutisista!

Sunburned, uskaltaako sulta udella mikä sun ennenaikaisen synnytyksen syy oli? Mainitsit tuossa, että syy oli löytynyt, mutta jos olet jo kertonut aiemmin, niin on mennyt multa ohi. Eikä siis tietenkään tarvitse kertoa jos et halua!

Mä en ole ikinä mittaillut lämpöjä, joten olen hyvin hiljaa sen asian tiimoilta. Mulla on alkanut tissit kipuilla, minkä tulkitsen hyväksi merkiksi ihan siinä mielessä, että jotain hormonitoimintaa kehossa hyrrää... Luulisin ainakin. Hitto, kun en muista missä vaiheessa kipeytyivät viimeksi, ennen vai jälkeen plussan. Veikkaan, että ainakin kunnolla vasta jälkeen. Mutta viimeksi tärppikiertoa edeltävässä kierrossa tunsin sellaista pistelyä nännipihoissa, ihan niin kuin silloin kun maito alkaa herumaan. Silloin olin ihan varma, että oli tärpännyt ja predictorin early detectionilla sainkin kahtena päivänä haamun, mutta sitten menkat alkoi kuitenkin, eli en ollut raskaana. Haamuista veikkaan kyllä, että jonkin sortin kiinnittymisyritys oli ehkä ollut, eli kemiallinen raskaus, maybe? No sama se. Ja seuraavasta kierrosta tulikin sitten plussa, mutta se meni sitten kesken.

Joo joo jorinoita... Taidan tästä poistua häiriköimästä. Mukavaa Loppiaista kaikille! Mulle se on vapaapäivä, jee!
 

Yhteistyössä