KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

Onnea Neila!

Ja Memmu, tervetuloa joukkoomme.

ON Jaahas, kaipa se sitten tarvii pikkuhiljaa aloitella se ehkäisy. Tämä kierto otetaan nollilla ja pistetään kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että maito lakkaisi vihdoin nousemasta. Vastahan sitä on kaksi-kolme kuukautta tullut. Ja viimeisestä imetyksestähän on yli vuosi. On tää niiiiin ihanaa.
 
Heilo,Noilla viikoilla usein sykkeet vielä hukassa,joten varmaan kuuluvat ens kerralla :heart:

Mulla menkat starttailee... ihan jees,ei tarvinnu tuhlata testiä ;) Huomenna varmaan alkaa ihan oikeesti,nyt siis tuhrua =)
 
Onnea Heilo, Stemia ja Neila! Toivottavasti Heilo seuraavan ultran tulos on niin selvä, ettei asiasta jää minkäänlaisia epäselvyyksiä.

Tervetuloa Memmu86 ja jääköön vierailusi täällä lyhyeksi.

Piti kirjoittaa omaa napaa, mutta täytyy lähteä asioille, joten jääköön se myöhempään.
 
11.2. TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 5/23
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 5/27
Tuittu-.......................TM 01/10...............................KP 14/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 20/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 21/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 28/
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 37/30
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 52/28
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



Memmu86............KM 03/07, 11/09.................................KP 5/28-56
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 5/26-29
Nassi84...............KM 01/10............................................KP 6/28-29
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 6/27-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10..........KP 10/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 12/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 17/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 25/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 29/
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10
icefairy.................KM 02/10




HAAVEISSA KOLMAS



Mutzilla.......................ES 01/10.................................KP 2/28-41
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 7/28-30
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 9/28
Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 20/28-30
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 21/27
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 22/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 30/
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
erka.........................KM 08/05, 01/10



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 15/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 24/28-34



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02, 01/09, 11/09, 01/10






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila







 
Nyt on taas aikaa keskittyä siihen OMAAN napaan. :) Olen tikutellut ovistesteillä, josko oppisin tulkitsemaan omaa kiertoani. Nyt on menossa kp 14 ja ei tietoa mahdollisesta kierron pituudesta. Saa nähdä bongaanko ovista ollenkaan, kun kitsailen ja koitan pärjätä netin halpisliuskoilla. :)
Mielenkiinnolla olen yrittänyt selvittää, osaisinko tunnistaa valkovuodon kierron eri vaiheissa. On se vaan ihan oma tieteenlajinsa ja kovasti pitää pähkäillä, että mitä tarkoittaa netin kuvaukset: juoksevaa, tahmeaa, runsasta, paksua, kirkasta, sitkeää jne. Ei näitä koulussa opetettu, ei. =)

Plussaonnea niille, joilla kierron loppu alkaa lähestymään!
 
Suuret onnittelut plussanneille!!
Haluais jo itsekin päästä tositoimiin.
Mulla oli ovulaatio jo 2 viikkoo siitä ku tyhjennystabletit otin, joten ovulaatio voi tulla piankin km:n jälkeen. Ja raskaaaksi tulin viimeksi 2 viikkoo keskenmenosta. Nyt odottelen menkkoje viikon päästä alkavaksi ku oli ovis viikko sitten, onneksi olin juuri oikeaan aikaan ultrassa niin se on oikein todistettu olleeksi ja vielä molemmin puolin.
Yhdet kuukautiset kanattaa odottaa km:n jälkeen koska hormoonit ja muut limakalvot yms. voivat aiheuttaa uuden km:n, mulla luultavasti kävi niin koska muuta syytä ei löytynyt. Ihmettelen miksi teistä jotkut eivät ääse tutkimuksiin vaikka monta km:ää peräkkäin, eritavalla noi sairaalatkin hoitaa asiakkaittaan, tasa-arvoa tähänkin hommaan, kiitos. Mut tutkittiin jo ku oli kaks km:a ja nyt sanoivat että heti ku tuun raskaaksi niin aloitetaan taas seuranta ettei tarvii miettii kuinka on,mullahan oli tää km keskeytynyt eli ei mitään merkkiä siitä ja jos eivät olisi seuranneet niin olisin varmaan vieläkin onnellisesti raskaana menossa niskapoimu-ultraan.
Koko sen viime raskauden se kehitys oli jäljessä, jätätti kokoajan viikon...
Viikoilla 5+ ei kuulukaan näkyä vielä sikiökaikua mutta viikko 6+ näkyy kaiku muta ei välttämättä viikon alussa syke ja 6+5 näkyy syke. Tämä tarkoittaa siis silloin ku varmasti tietää milloin toukka o saanut alkunsa eli tietoinen ovulaatiopäivistä. Ei kannata luottaa niihin menkkoista laskettuihin ku ne voi sen viikon heittää ja ihan alkutaipaleella se merkkaa niin paljon, ettei tuu turhaa huolta... Mä siis tiesi hedelmöityspäivän ja siksi peläsin ku päivämäärät ei vastanneet ultran tietoja.
Alkais jo menkat niin sitten se odotus voi alkaa... =)
 
Unohdin ihan viimeksi kiittää teitä kaikkia onnitteluista :ashamed: KIITOS, siis!
Ja kiitos myös tsempeistä, kyllähän se niin on, että minä hieman liikaa hätäilin tuonne ultraan, olisihan mun pitänyt tajuta, että nuo viikot ei täsmää, kun menkoista laskee, koska mun kierto on normaali pidempi. Noh, meni vähän rahat hukkaan, mutta nyt ei ole enää NIIN epävarma olo. Ehkä näitä raskausoireitakin on enemmän kuin viimeksi. Ainakin koko ajan väsyttää!

Minä myös ihmettelen kovasti, miten paljon vaihtelee sairaaloiden tutkimukseen pääsy. Mielestäni on kohtuutonta, että joku joutuu käymään läpi monta keskenmenoa ennen kuin tutkitaan. Kyseessä on kuitenkin niin rankka prosessi, että itse epäilisin sekoavani useamman km:n jälkeen. Vaikka toisaalta, onhan se oman lapsen kaipuu niin suuri, että toivoa ja tahtoa varmasti löytyy aina uuteen yritykseen, mutta miten kauan se oma psyyke kestää...

Kuunnelkaapa Weeran kappale Sanattomat ilmeet:
http://www.myspace.com/weeransivut

Voimia jokaiselle :heart:
 
Mahtuuko vielä yksi kuumeilija mukaan? Yritys aloitettu viime vuoden kesäkuussa, lokakuussa raskaustesti näytti plussaa ja joulukuussa keskenmeno huomattiin np-ultrassa. Nyt ekat menkat ohi ja kp 8/31 menossa. Meillä on kotona kaksi eskarilaista, joten touhua riittää, mutta silti kova vauvakuume vaivaa...
 
Double-Trouble aina mukaan mahtuu =) itsekki vasta tällä viikolla ilmottouduin =)
ristiriitaisia tunteita täälä tänään.... kaksi viimeistä yötä nähny unta raskaudesta ja vauvoista. Haluais kovin et pian tärppäis, mutta taas toisaalta jo ajattelen että jos ei enempää saa niin miettin tulevaisuuttaan yhden lapsen kanssa.... eikä se niin kamalalta kuulosta... tai sit koitan jo valmistautua siihen ajatukseen. Mutta eiköhän tässä vielä ettenpäin mennä positiivisin mielin. Ens viikolla ovulaatio testejä ostaan =)
 
D-T,pahoittelut keskenmenosta ja tervetuloa joukkoomme...aina mahtuu mukaan :hug:

Niin,tulin päivittämään tilannetta,eli kp1/28-31 ,tuohon väliin se kai nyt on kierto asettunut =) Elikkäs tulkitsen et tän nyt voi ekaks kiertopäiväks laittaa,kun ei tuo ihan tuhruakaan enää ooo...
 
En sitten jaksanu odottaa huomiseen vaan testailin jo tänään cb:n digitaalisella ja näinhän se meni et näyttöön pelmahti teksti raskaana 1-2 =) Paljon kiitoksia kaikille onniteluista ja paljon onnea muille raskautuneille.
Ja mikä tärkeintä, paljon voimia tämän asian kanssa kamppaileville :hug:
Pysyn täällä nyt tausteilemassa vielä jonkin aikaa, jos sopii? :)
 
Memmu Kuten arvata saattaa, ei Kela jousta äippä-rahoissa päivääkään. Niiden on pakko vetää raja johonkin, eikä siitä voi joustaa, kun sitten tulee ongelma, missä tulee joustamisen raja vastaan, hakijoita kun on aika paljon... Eli jos kuopuksen la on korkeintaan edellisen 3. syntymäpäivänä, saa siitä saman äippärahan kuin edellisestäkin. Jos menee yli, äippäraha on kotonaolleelle minimi ja työssäkäyneelle se määräytyy edellisen vahvistetun verotuksen tai viimeisen kuuden kuukauden tulojen perusteella. Samaa olemme itse joutuneet miettimään viime aikoina.

ON Äidin ja isän pikku silmäterä viettää toista syntymäpäiväänsä tänään. On se äkkiä tämä mennyt. Vastahan se tuohon vatsalleni nostettiin!
 
Olishan se juu pitäny arvata ettei ne siinä sit jousta. meillä ens kuussa kaks vee synttärit et vielä muutama kuukausi aikaa koittaa ja jos menee yli niin teen raskausaikana sit töitä niin paljo ku pystyn ja kaikki viikonloput et sais lisillä tuloja paremmaks... toivottavasti Tillukas teilläki tärppäisnyt pian =) =)
Kp 6 menossa ja flunssassa ollaan :$ tänään täytyis jaksaa mennä iltavuoroon....
 
Memmu Olen lähes sata varma, että ennen tärppää, mutta että se pysyisi hengissä ekan kolmanneksen yli, onkin jo ihan toinen juttu :LOL: Huhtikuun alun jälkeen mulla on ollut 7 kiertoa, joista neljästä on tullut plussa, kaksi on keskenmenon jälkeisiä pitkiä kiertoja ja siis yksi ihan oikea nega-kierto.

Double-trouble Tervetuloa joukkoon. Tänne mahtuu ihan hyvin joukkoon, oli keskenmenosta aikaa sitten minkä verran vaan. Eikä sulla ole edes paljoa.

ON Hehkutan nyt teillekin onneani, joka ei liity ollenkaan pikkukakkosprojektiin. Tytön kanssa käytiin äsken neuvolassa ja saatiin hyvää palautetta painosta! Puh, vihdoinkin se ei ole tankki!! Tytöllä on ollut kova pituus-paino -suhteellistaminen pitkän tisseilyn jälkeen: pituus on laahannut ja paino edistänyt. Puoli vuotta sitten saatiin vihdoin pituus oletuskäyrälle ja nyt oli painokin tasaantunut! Voi kun joku teistä edes tajuaisi, miten valtava helpotus tämä meille on. Olen niiiiiiin onnellinen! (Muutenkin täti oli tosi tyytyväinen pimuun ja kehui ja siitäkin olen tyytyväinen, mutta tuo pituus-paino -juttu on ollut murheena lähes koko tytön eliniän ja nyt näyttäisi siltä, että se huoli on ohi.)
 
Onnea Stemialle ja Neilalle :flower: ! On se niin ihanaa kun plussia tulee, vaikka pieni kateuden kirpaisukin aina käy tuolla vatsanpohjassa kun uutisia lukee :) ...

Uusille tervetuloa ja pahoittelut keskenmenoistanne :hug: !

Repa: no höh, ois nyt tullut vaan se plussa... Mut kuulostat olevan ihan positiivisella mielellä kuitenkin? Ehkä ei harmita niin paljon, kun ei tarvinnut kärsiä "turhaan" pahoista oloista? No, mut jospa se olis nyt tasaantunut sun kierto ja kaikki tämä vaan tyyntä myrskyn edellä (raskaushormonimyrskyn! Muita myrskyjä ei huolita!) .

Voi Tillukas, sanat ei riitä... Mua niin harmittaa sun puolesta! Jättimäinen :hug: ! Onnea kuitenkin pienelle päivänsankarille!

Mulla kun on vähän kieroutunut huumorintaju ;) , niin lauleskelin tuossa km:n jälkeen kropalleni (joka oli pitkittyneine vuotoineen ja maidontihkumisineen sekaisin kuin seinäkello) vanhaa Edu Kettusen biisiä Kone, älä hyydy:

Suru radiossa soittaa kitisevin kielin,
Minä mielin ankein vaihteita vaihdan.
Minä hoputan elämää raiteilleen,
Kiroan kuin mies, sanon:
Saatanan kone, älä hyydy, älä hyydy nyt.

Tämä ei uppoa kaikkiin, mutta itse tarvitsen mustaa huumoria ja läskiksi heittämistä päästäkseni asioissa eteenpäin :saint: ... Omistan tän nyt Tillukkaalle -JOS huumorisi kestää :) ! Jos ei ole sun makuun, niin älä loukkaannu.
 
huomattu on että se kyytissä pysyminen on täs kyl sitä vaikeinta :'( Ja voi kiesus millanen hirviö olen ollu aina sen viikon ku menkat kuuluis alkaa. Muutenki hormoonit sekasi ja kipua alavatsalla ja samalla kuitenki toivois NIIIIN paljo ettei ne alkais vaan oliski raskaana :heart: Lievästi sanottuna hieman hermot kireellä ja yllätys yllätys mies sen kaiken joutuu kestään :D
Minä muuten syön Foliren foolihappovalmistetta mitä neuvolassa suositeltiin. Arvot pitäis olla kohillaan jo ennen hedelmöittymistä niin auttaa sikiötä alku kehityksissä joten pienentää keskenmenoja alku vaiheessa. Jotain sikiön aivokapasiteettiin positiivisesti vaikuttavaa... en tarkalleen muista millä sanoilla sen silloin sano, mut toivottavasti edes jotenki ymmärrätte mitä koitan sanoa :D Ja fiksummat korjatkaa oikeeseen muotoon... mutta positiivisesti kuitenkin auttaa =) =)
 
12.2. PERJANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 6/23
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 6/27
Tuittu-.......................TM 01/10...............................KP 15/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 21/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 22/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 29/
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 38/30
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 53/28
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 2/28-31
Memmu86............KM 03/07, 11/09.................................KP 6/28-56
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 6/26-29
Nassi84...............KM 01/10............................................KP 7/28-29
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 7/27-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10..........KP 11/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 13/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 18/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 26/30
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10
icefairy.................KM 02/10




HAAVEISSA KOLMAS



Mutzilla.......................ES 01/10.................................KP 3/28-41
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 8/28-30
Double-Trouble.........KM 12/09..................................KP 9/31
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 10/28
Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 21/28-30
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 22/27
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 23/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 31/
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
erka.........................KM 08/05, 01/10



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 16/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 25/28-34



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02, 01/09, 11/09, 01/10






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila








 
D-T: Tervetuloa :hug: , kyllä tänne mahtuu!

Repalle pahoittelut tädistä, onneksi et joutunut pitkää kiertoa kärvistämään :hug:

tillukas ja hyvänkokoinen kaksivuotias :flower: Onnea!

Jaja: Tuo Edun ralli sopii oikein hyvin ainakin mun huumoriin :LOL:
 
apteekista saa ilman reseptiä. Tosin itse jouduin kysyä sitä niiltä myyjiltä sillä ei ollut näkösällä paikalla vaan otti sen jostain kaapista.....Pakkaus kokoja ei ollut kuin yksi tai ainakin minulle vain näytti yhden jonka sitten otin. Pieni pilleri päivässä :hug:
 

Yhteistyössä