Km:n jälkeen kuumeilevat vol 5

Meritähti: No minä tuossa viikko sitten juuri ihmettelin samaa, kun ei mitään menkka kipuja, ei siis semmoisia tavallisia ollenkaan lähinnä vaan semmoisia raskauskipuja alavatsassa ja niin tihrutuhnuvuotoa kun olla voi ja oikeastaan lähinnä aamuisin vaan pyyhkeessä... ja tämä kp 29-31 ja sitten kp 32 alkoi illalla selkäkipu ja yöllä se kipu jo herätti mut ja kp33 yöllä siis alkoi menkat enkä nukkunut neljän jälkeen silmäystäkään kun selkään sattui ja mahaan sattui eikä taaskaan särkylääkkeistä ollut apua. Mutta mulla oli kyllä jo tammikuussa ihan mielettömät menkkakivut siis ennen raskautumista, kun en voinut liikkua mihinkään suuntaan. Mulla ei koskaan aiemmin ole kouristellut vatsastata kun vasta nyt parina kertana ja keskenmenossa.

Mymmyryy: :eek: Aika ikävä tilanne... Toivotaan että testaus olisi vaik epäonnistunut tai jotain... ei noin saa käydä.... :(
 
Suoraan omaannapaan... Nyt ihan oikeasti kaipaisin neuvoja, en enää tiedä, mitä teen. :(

Ette ikinä usko, mutta se vuotelu alkoi uudestaan tänään. Oli jo koko eilisen päivän poissa ja tänäänkin tuohon kolmeen asti. Mutta ajattelin, kun ei yhtään tuntunut kipuja, etten ota enää sitä särkylääkettä. ...vaan kuinkas kävi. Ihan pikkasen kivut lisääntyi, mutta verrattuna aikaisempiin, en kyllä kehtaa näitä edes kutsua kivuiksi. :snotty: Mutta niiden myötä tuli taas vuoto.

Mä en käsitä, mikä tuolla vuotaa, jos siellä gynen mukaan ei ole enää mitään. Enkä käsitä, mikä kipuilee... Paitsi tietty, jos siellä oikeesti jotain vielä onkin. :|

Mut en tiedä, mitä voin oikein tehdä asialle. En oikein tahtois maksaa uudestaan sille gynelle 22 erkkiä siitä, et se tokaan kertaan toteaa, ettei siellä ole mitään, syö lisää särkylääkettä. :/ Tietty, jos vielä maanantaina on tätä, voinhan mä soittaa sille. ...ei kyllä totta puhuen yhtään huvittais, sen verta omahyväinen se oli viimeksikin kun sieltä lähdin. :snotty:

Mutta mistä johtuu, et tuo särkylääke pitää sitä vuotoa pois? ...mä en enää ymmärrä.

Mutta masentaa ihan pirusti. :'( Olin jo ajatellut, että vihdoin tämä on ohi.
 
Kärppänä heinälatoon se on tosi yksilöllistä kuinka kauan jälkivuoto kestää.
Kuulemma voi vuodella jopa 4 tai 6 viikkoa keskenmenon jälkeen, vaikkakin se on jo tosi harvinaista.
Ja voihan niitä välipäiviä olla, en usko että niinkään särkylääke pitää vuotoa poissa, ehkä ennemmin sattumaa että hetken oli vuoto pois.
Minullakin oli kaavinnan jälkeisessä vuodossa yksi välipäivä ja sitten alkoi taas uudestaan, ensin niukkana ja sitten vielä pari päivää runsaampana. En ole mikään expertti, mutta uskoisin, että se on se kohdun paksuuntunut "limakalvo" mikä sieltä vuotaa, vaikka varsinaisesta raskausmateriaalista olisikin tyhjentynyt. Ikäänkuin kuukautisten aikaan siis.
Toivottavasti vuoto loppuu pian, tsemppiä. :hug:

Lissuli81 tämä minun vuoto ei ole niinkään tuhrua, vaan (sori kuvaus) sellaista ennemminkin kirkasta limaa, jossa on hiukan verta seassa... tosi outoa. Ja sitä tulee vain pyyhkiessä, eikä edes joka kerta...

-Meritähti-
 
Sus soo
Pitihän sitä vielä käydä tarkistamassa tämä palsta ennen yöunia :whistle:

Ninni :flower: Aivan ihanan suloinen pikkuinen sinulle on syntynyt. Onnea!

Kärppis! Mulla kesti jälkivuoto runsaana vain kolme tai neljä päivää. Jatkui tuhruna ainakin seuraavat 5 viikkoa. Välissä saattoi olla joku päivä, jolloin ei vuotoa ollenkaan ja taas päivä jolloin vuoto oli tosi runsasta. Oli siinä ehkä muutama päivä ihan "normaalia" elämääkin ennen ekoja menkkoja (kp40) . Arvaa ehdinkö kyllästyä vuotoon tuon 40 päivän aikana! Ja kipuja mulla oli enemmän tai vähemmän näiden 40 päivän aikana melkeinpä joka toinen päivä. Eli tuo sun vuoto voi olla ihan normaalia jälkivuotoa. Itse ehdin epäillä omalla kohdalla kaiken maailman kohtutulehduksia sun muita, mutta tällä palstalla joku taisi mua rohkaista että kyseessä taitaapi olla ihan normaali jälkivuoto. Ja niinhän se olikin, mutta tuo pääkoppa alkaa kehittää mitä ihmeellisempiä teorioita vuotojen ja kipujen syistä. Tsemppiä sinulle kohtalotoveri! :wave:

Mutta nyt menen nukkumaan. Aamulla tiedossa varhainen herätys ja lähtö ajelemaan kohti Helsinkiä. Kuulumisiin! =)
 




Haaveissa esikoinen

Miracle....................KM 04/08
Miina.......................KM 03/08
Julietta....................KM 09/07, 03/08
Meritähti.................KM 02/08
Samary...................KM 10/07
Emppu78.................KM 06/07
Frizzante................KM 01/08..............................KP 3/27-36
Pink1......................KU 12/07..............................KP 6/28
Lissuli-81................KM 02/08.............................KP 6/33
Mulmul....................KM 01/08.............................KP 8/27-30
ElinaMaria..............RK 01/08..............................KP 9/27
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 10/32
Haaveilia.................KM 12/07.............................KP 15/30
Katherine...............KM 06/07...............................KP 15/32
Tuizu 32v................KM 08/07..............................KP 21/31
JJ-t...........................KM 12/07.............................KP 23/30
Aili...........................KM 11/07..............................KP 24/-
Riine.......................KM 10/07..............................KP 24/31
Betania...................KM 06/07..............................KP 26/27
Kvart över...............KM 01/08..............................KP 35/30

Haaveissa toinen

Pompo79.............KM 03/08
Marza1970..........KM 03/08
Minni-07...............KM 10/07
Säde82..................KM 01/08
Danjuska................KM 08/07
Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 6/28
Leinikki 28v.............KM 12/04, 01/08..................KP 7/31
Helmitaustailija.......KM 10/07.............................KP 8/29
Fey......................KM 3/07,9/07, 2/08..................KP 18/26
Myymä....................KM 09/07.............................KP 19/28(-39)
Nti Kesäheinä.........KM 01/08.............................KP 21/30
Ansku07.................KM 01/08..............................KP 24/28
Erzi.........................KM 08/07..............................KP 24/33-35
Millimenninkäinen....KM 12/07, 02/08.................KP 28/31
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 50/26-29

Haaveissa kolmas

Singa........................KM 10/07
Daizz........................KM 09/07, 01/08.................KP 4/29-35
Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 5/29-32
Orchid................enkelipoika 06/07.....................KP 6/27
Sus soo.....................KM 02/05,01/08..................KP 12/28-38
Luminia...................KM 02/08..............................KP 14/-
Hannaleena .......KM 10/06, 6/0,12/07................KP 20/32
Äittä-67....................KM 02/08............................KP 29/28-30
Mymmyryy.................KM 12/07............................KP 34/28

Haaveissa neljäs

Aubrieta....................KM 11/07
Mimuli........................KM 08/07, 02/08
Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 19/26-29
Surusydän...........Enkelipoika 11/07.....................KP 19/26-28
Masukki08............... KM 9/05,11/07, 2/08............KP 20/30-34
Muumiska..................KM 02/08.............................KP 23/-
Rouva Pikkumyy........KM 02/08.............................KP 26/32

Haamuilijat

Mymmyryy
Äittä-67
 
kiitos miina-! :) Ja juu, vkolla 7+4 se vuoto alkoi todella vähäisenä sillo illalla ja seur. pvänä vuoto runsaantui ja alkiokin tuli pois jo ensimmäisenä kunnon vuotopvänä siis.. :'(

Mut nyt vaa uutta kiertoa...!! Vuotoa on edelleen, joten kahtoo sit et millon sitä voi taas yrittää mut ilman ehkäsyy mennään.. ja ny ois kp5 ja mie kieltäydyn enää olemasta surullinen! Tai kyllähä mie sitä suren varmaa pitkään, mut uskosin et uus raskaus ois se mikä mua eniten lohduttas :heart: Eli kierto on sen 31-36 jos se ny samana pysyis suunnillee ku ennen km:ää. Eli ois kiva jos listalleki laitettas noikii tiedot :) Ni sit nään vähä et millo vuoto loppuu ja millo menkat alkaa jos alkaa :)
 
Kärppä: En sit tiedä mut mä muistelen että joskus ennen kun söin pillereitä kun mullahan on normaalisti tosi reilut kuukautiset, niin joku mulle sanoi että särkylääkkeellä saa vuotoa vähän vähemmäksi?! Mä vaan muistan jonkun sanoneen mulle noin, en muista kuka ja muistaakseni vähän sillee olikin... ja mulla on vieläkin semmosta jännään nippailua, kiristystä mahassa mitä raskausaikanakin..... :hug: Toivotaan että vuoto ja kipuilu loppuu...

Meritähti: Jep, siis kuulostaa siltä kun minullakin, vaikka mulla oli semmosta rusehtavaa, oikeestaan beigee vuotoo mut siis ihan tippa kaks aamu vessassa käynnin jälkeen.... Pitäiskös sulla sit pikkuhiljaa alkaa menkat vai?
 
Huomenia ja mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Täällä ei menkoista mitään tietoa edelleenkään (kp 35/30) , toissapäivänä verestä (rokotusta varten) otettu raskaustesti negatiivinen, eli enpäs ole raskaanakaan. Saisi nyt se typerä ämmä tulla niin pääsisin ehkä tästä JÄRKYTTÄVÄSTÄ turvotuksesta ja saisin muutenkin mielenrauhan.

Ajateltiin ensi kierrossa ehkäistä, mun nuppi ei kestäisi uutta raskautta ennen kun oon käynyt juttelemassa jonkun kanssa. Pelkäsin nyt jo kuollakseni et JOS olen raskaana niin milloin meille taas kerrotaan että tyyppi on kuollut jo ajat sitten... Eli pieni tauko tästä hommasta tekee varmaan ihan hyvää.

Palstatauko alkaa ensi torstaista kun lähdetään reissuun, mutta toivottavasti täti tulisi sitä ennen ja saisin vielä patsastella listalla niin voin sitten käydä palattuani kurkkimassa kiertopäiviä jos en muuta.

Oikein plussaista kevättä teille kaikille! :heart:
 
onnea Ninni, ihana tyttö! muista nauttia täysin sydämin!!

joku kyseli menkoista, mulla on ainakin molempien km jälkeen ollu ns. ihan normaalikiertopäivät eli kun km vuoto alkoi se olis lähes kuin kp1 kiertopäivien suhteen...(vaikkei tietty muuten...)

minä vietän laatuaikaa yksin kotona :D
mies lähti lasten kanssa uimaan. Koko ens viikko meneekin lähes yh-pohjalla kun isi lähtee reissuun...mälsiä välillä nuo työmatkat, mutta minkäs teet.
no kuitenkin pitäis vissiin jotain siivota...ja sellasta kivaa....että se siitä "laatuajasta"
toisaalta sekin menee kivemmin kun saa tehä rauhassa.
juu, palaillaan taas, ulkona on ihan harmaata mutta jospa päivästä tulis silti mukava.
:wave:
 
mymmyryy :hug:

ON: täällä ei mitään ihmeellistä. Odotellaan ovista ja touhuillaan itseasiassa yllättävänkin rennolla mielellä... kait mä alan pikkuhiljaa tajuumaan et kyllä se raskaus sitten tulee kun tulee.. :ashamed: vaikka kyllä mä kuumeilen ja tää on kivaakin, mutta ei jaksa tarkkailla nyt mitään eritteitä ja olotiloja. Toi viime kierto oli niin stressaavaa kun mä tunnustelin joka hemmetin nippaisua ja vihlasua. nyt otan vähän rennommin... (lupaa hän ja seuravalla vessakäynnillä kuitenkin tutkailee onko limoja... heh...)

Tänään käydään kaapit läpi ja katotaan kirpparille tavaraa.... meinataan ennen muuttoa myydä turhat pois! :D

Hauskaa päivää! :wave:
 
huomenia kaikille!!
on:täti on poistunut ja toivottavasti ei tule piiiitkään aikaan takaisin!!nyt vaan ovista mettästään ja peitot viuhumaan... :D
voisko joku ystävällinen kanssasisar laittaa nettiosotteen mistä löytäsin ovislaskurin??vois vähän vertailla omia tuntemuksia laskurin päiviin ja liuskoihin et jos vaikka sais sen tärpin tässä kierrossa... :p
hauskaa päivänjatkoa kaikille!! minä tästä poistun ja lähden miehen pikkusiskon synttäreitä viettään...saapas nähä minkämoinen meno neitin 9v synttäreillä on... :eek:
 
Mymmyryy, voi kurjuus... :hug: Ehdittiin jo samaan pinoon tuonne joulukuisten puolelle :'( :hug: Jaksamista niin kovasti...! Voin vaan kuvitella miltä susta tuntuu :'(

Meritähti: Mulla tuli ekat menkat kaavinnan jälkeen 42 päivän kuluttua, oli hyvin mulle tyypilliset; niukat ja kivuttomat.

Ninni78: :heart: :flower: Onnea hurjasti =)

Kärppänä heinälatoon: Ootko syönyt buranaa tmv särkyyn? Jos, niin vuodon väheneminen selittyy sillä, että burana on ns prostaglandiidin estäjä, joka tarkoittaa sitä että estää prostaglandiinien erittymistä. Prostaglandiinit taas aiheuttavat esim menkkojen tai km:n aikaan kohdun supistelua. Kun kohtulihas supistuu joutuvat kohtulihaksessa olevat kierteisvaltimot ahdinkoon ja verenkierto kohdun limakalvolla heikkenee -> myös hapensaanti siellä kudoksessa heikkenee. Hapenpuute, iskemia, aiheuttaa kivun tunnetta ja myös kohdun limakalvon irtoamisen. Eli lisää kipua ja vuotoa. Kun käytät buranaa tai muuta prostaglandiininestäjää niin tulet lääkinneeksi kuukautisvaivoja varsin täsmällisesti. Kuitenkaan ko ryhmän käsikauppalääkkeet eivät ole liian tehokkaita, niin että kohtuun jäisi ulostulematonta tavaraa. Olisi aika järkeenkäypää, että vuoto sitten vähäksi aikaa lisääntyy kun tilanne alkaa olla vähän "ohi" ja lopetat lääkkeen käytön.

omaa napaa sen verran, että pahoinvointi on jämäkkää ja iltapainotteista ja rinnat on varsin kipeät. Myös alavatsa alkaa tuntua "täydeltä". Ens viikolla olis ultra yksityisellä, otetaan selvää missä vaiheessa mennään. Ovisplussan mukaan nyt olis viikkoja jotain 7+?. Oon nyt ollut tosi onnellinen selkeistä raskausoireista; helpompi uskoa et kaikki olis kunnossa =) Siis vaikka ällöttää vähän kaikki... Esikoisesta oksensin päivittäin 2kk, en kyl ihan sitäkään toivo silti sentään...
 
Kiitos kaikille vastauksista noihin menkkajuttuihin, ei ole vielä tullut asiaan selvyyttä, täti pysyy mokoma poissa täältä ja menee niiden luo, jotka eivät toivota häntä tervetulleeksi.

Lissuli-81: Juu kyllähän niitä menkkoja jo kovasti odoteltaisiin, keskeytyneestä keskenmenosta kuitenkin aikaa jo pari kuukautta, vaikkakin kaavinnasta on nyt vasta 4 viikkoa ja 4 päivää.
Mutta se vuoto loppui eilen, alkuillasta tuli viimeisen kerran ja menkkoja ei näy, eikä mitään tuntemuksia että olis alkamassa. En sitten tiedä mitä oli, mietin sitäkin et olisko voinut olla jotain ovisjuttuja, vaikka ei ole kyllä semmoisiakaan tuntemuksia, yleensä tunnen oviksen.

Toisaalta olen kyllä kipeenä nyt, että ehkä sitä ei osaa omaa kroppaa tulkita samanlailla...
tulis nyt se pirun tänttärä että pääsis etiäpäin...
:headwall:

ElinaMaria tuttu tunne. Monta kertaa olen päättänyt että nyt saa jäädä tämä spekuloiminen ja oireiden metsästäminen, mutta ... Oikeastaan joulukuu oli ainoa kuukausi kun en stressannut raskautumisesta kun laitoin energiani joulun odottamiseen ja laittamiseen. ( olen "jouluhullu" ) Ja silloinhan sitten sainkin plussan.
Mitenköhän sitä onnistuisi olemaan stressaamatta kun pääsee taas yrittämään uudelleen...

-Meritähti-
 
Heippa, kiitoksia vastauksista siihen mun aikaisempaan kysymykseen. Ehkä mä olin liian optimistinen, kun ajattelin, että se ohjepaperin mukainen 1-10 päivää jälkivuotoa kaavinnan jälkeen vois mun kohdalla pitää paikkaansa.

Mut niin siinä eilenkin kävi, että lääkkeen otin ja vuoto lakkas. :saint: Tänään EN aio ottaa lääkettä, siinähän sitten vuodan. (paitsi tietty, jos vielä kivut palaa kovina)

Semmoisen tunnustuksen mä nyt tähän väliin teen, että MULLA ON IHAN HIRVEÄ HALU SAADA VAUVA. B) Ei kai ois kukaan voinu arvata... :snotty: Eikun oikeesti. Oon aika yllättynyt. Vielä viikko sitten ajatus uudesta yrittämisestä tuntui tosi kaukaiselta ajatukselta. Nyt en malta odottaa, et pääsis hommaan käsiksi... :xmas:

En tiedä. Syytän tästäkin niitä hormoneja. :saint:

Ainiin ja Meritähti: Ajattelin ehdottaa, että keksi itsellesi joku projekti. Vaikka päätät pistää puutarhan kuntoon tai teet jotain pientä remppaa kotona. Tai sit järjestä jotkut juhlat tms. ...jotain vastaavaa tekemistä kuin joulun aikaan. ...jos se toimis uudestaan. :D Pidetään peukut pystyssä!
 
Kärppis, mul sama juttu.. viel pari pvää sitten olin iha et plaah.. ja sit ennee ei nuo masukuvat ja vauvakuvat ennee tehny pahaa (sillo ku alko kunno vuoto ni vauvalehetkin tuntu ärsyttäviltä ja ahistavilta).. Mul ei nyt sillai nii paha kuume oo ku aikoinaan ku tuo km sitä heikens mut kyl täs pikkuhiljaa alkaa tulee semmone fiilis et tahtoo äidiks :) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Kärppis, mul sama juttu.. viel pari pvää sitten olin iha et plaah.. ja sit ennee ei nuo masukuvat ja vauvakuvat ennee tehny pahaa (sillo ku alko kunno vuoto ni vauvalehetkin tuntu ärsyttäviltä ja ahistavilta).. Mul ei nyt sillai nii paha kuume oo ku aikoinaan ku tuo km sitä heikens mut kyl täs pikkuhiljaa alkaa tulee semmone fiilis et tahtoo äidiks :) :heart:
Mä ihan oikeesti luulen, että ne hormonit voi vaikuttaa näin.. :snotty: Tai siis mulla ei oikeestaan koko raskausaikana himottanut makuukammaritoimintakaan yhtään. Ja tosiaankaan vielä viikko sitten ei ollut mitään kiirettä koittaa uudestaan. ...ei siis sen puolesta, et en tahtonut sitä toimintaa, mut en myöskään tuntenut, että musta ois uudestaan ottamaan tätä riskiä... Kyllä musta edelleen pahalta tuntuu, mut paljon ajoittaisemmin ja nyt jo ajattelen, et bläh, koitetaan. Sit jos se salama lyö kahdesti samaan puuhun, pitää vaan elää sen mukaan. Mut jos ei lyökään, palkinto ois aivan :heart:

..ja toi ukkokin on alkanu vaikuttaa paljon enemmän... :p :p B)
(ja viitaten ylläolevaan: ois hiton kivaa, jos tämä jälkivuoto jo lakkais. ;) )
 
munki mies ol tännää hyvä ko kaupas ku oli vauvoja ni sanoin et plaah, mun vauvakuume oli ja meni ni mies sit et "mitä? eihän? miten se ny yhtäkkii meni pois?" ja oli aidosti yllättyneen näköne ja sen olone et no sille passais kyl enempi ku hyvin jos tulisin jo het raskaaks :) Ja seksikään ei innostanu mua yhtää aiemmin mut tos eilen kyl tek jo mieli mut tää jälkivuoto kyllä sitä vähä hillitsee et ei sit kummiskaa viihti..
 
Miracle:
Mulla tuossa vuototauolla tuli jo mieleen, että jos vaikka tänä iltana (eilen siis) ois vaikka... mutta hitto vie, sinne karis nekin suunnitelmat, kun vuoto palas. :snotty:

Mun tuossa ohjepaperissa luki, et jälkivuodon aikana ei tulehdusriskin takia saa hommailla... En tiiä. Ajateltiin joka tapauksessa mennä vielä ekoihin menkkoihin kortsulla (ajatus, joka ei muuten houkuttele YHTÄÄN) ja sen jälkeen antaa mennä omalla painollaan kesän ajan. Jos tärppää, se tulee "vahingossa" ja jos ei, syksyllä voi sit alkaa yrittää. :whistle:

Mut sulla on vielä niin vähän aikaa siitä, et sulla varmaan on enemmän hormoneja vielä kropassa kuin mulla. Ja mulla kyllä ainakin ne vei haluja ...kaikkeen. Toisaalta sama juttu kävi silloin aikoinaan pillereiden kanssa: ei kyllä koskaan edes tehnyt mielikään (eli hiton varma ehkäisykeino ;) ).
 

Yhteistyössä