KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT 2009

Minäkin tuossa mietiskelin että kovin vähän plussanneita on ollut täällä toukokuussa.... noh lääkärikin sanoi mulle että kesää kohti ihmisen hedelmällisyys paranisi, joten ehkä täälläkin kohta kesäkuussa sataa, sataa ropisee, siis plussia siis =)
Mä en ole vielä koskaan kokeillut ovistikkuja ja en taida tässäkään kierrossa testailla. Toisaalta onko se turhaakin kun tunnen oviksen niin hyvin. Mulla polttaa vatsaa niin kovin muutaman tunnin ajan, että on vaikea kävelläkkin. Mutta toisaalta mietin että ovista edeltävät päivät onkin hankalampi tunnistaa ja haluais hyödyntää kaikki oikeat hetket.
Mulle tulee aina melkein "paniikki" kun on otolliset päivät käsillä kun joka kohdassa pitäis touhuilla, ja aina tuntuu että seuraavana päivänä on vielä otollisempi hetki. Voi mun mies parkaa... vaikka kivaahan se kaikki on :LOL:
 
BabyHope: Tervetuloa :hug:
A-L-M: Hieno päätös tuo tupakoinnin lopetus! Tsemppiä!

).( Menkkamaiset jomotukset alkoivat eilen illalla ja nyt aamulla on vihlonut ja turvottaa alavatsaa ihan pirusti. Eiköhän ne menkat kohta siis ilmaannu... ääh, näyttää siis, että taas venyy kierto :headwall: :headwall:
taidan ottaa terolutit käyttöön ensikiertoon ja samoin ne ovistestit. Sain terolutit km:n jälkeen kun kierto huiteli kp17-42 välillä. Sitten alkoikin tasoittumaan, enkä sitten aloittanut teroja.
Empuu: Mulla samat fiilikset tällä hetkellä. Tuntuu, että meille ei ikinä tule vauvaa ja kaikki muut vaan raskautuu. Eilenkin yksi puolituttu letkautti, että he tekivät aikoinaan "putkeen" kaksi lastansa (lapsilla ikäeroa 1v3kk), jotta pääsee sitten miehen kanssa nauttimaan ajoissa omasta rauhasta kun lapset muuttavat kotoa! Että kyllä teidänkin kannattaisi! ARGH, kyllähän sitä tekisikin putkeen ne kaksi lasta, mutta kun se ei vaan ole noin yksinkertaista! Äh, että jotkut eivät voi välillä käsittää, ettei kaikille asia ole niin itsestäänselvyys. Nykyään kyllä tuppaan vetämään herneet nenään helposti kaikista tuontapaisista kommenteista. No, enpä ole vielä mitään ääneen kenellekkään sanonut, mutisen sitten itsekseni ja tänne teille :LOL:

Plussatuulia vielä tähän toukokuuhun kaikille, joilla kierto lopuillaan!
Kesäkuussa sitten kyllä kaikki plussataan, eikös juu :heart: =)
 
Nyt kaipaisin hieman kommentteja. Kävin gynellä siis eikä kyse ollut tietenkään jälkitarkastuksesta koska kaavinnasta vasta viikko + 1 päivä. Halusin tarkistaa millainen on kohdun tilanne ja ottaa hcg:n. No ensinnäkään tuota hormonipitoisuutta ei kuulemma kannata otattaa ellei ole ongelmia. Aha. Olisin ihan mielenkiinnosta halunnu tietää mikä se on.

Sitten, kohdussa oli "nesteonteloita, ilmeisesti verta 13mm paksuudelta ja hiukan kiinteää kudosta seassa. Ei aihetta nyt uuteen kaavintaan, seurataan". Onko tämä normaalia? Mulla kun ei vuotoa ole vaan tuhrua. Eli tällä tiedolla pitäisi odotella 3 viikon päähän. Kuulostaako tuo vain mun korvissa omituiselta? Pitäisikö kohdun olla nyt jo paremmassa kunnossa?

Ääh, en tiedä mitä odotin mutta tuntuu että ei tämä kaavintajuttu olekaan noin vain ohi. Luulin että kohtu tyhjennetään kaavinnalla eikä sinne jää tavaraa kuin epäonnistuneen kaavinnan jälkeen.

Kommentteja olisi tosi tarpeellista saada |O
 
Sapfo en oikein osaa kommentoida kun mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys edellisen kerran.. verikokeissa kävin sitten 4vko:a tyhjennyksen jälkeen ja hcg oli silloin 2,5 ja täti tuli 2vko:a siitä.. Ja kun menkat loppu ni si kävin ultrassa tarkistuttamassa tilanteen..
Mutta voimia sulle.. :hug:

A-L-V hienoa jos saat tupakan polton lopetettua :flower:
Pitäs nimittäin lopettaa munki ja edellisen raskauden aikaan olin jo kk polttamatta mutta se sitten tuli aloitettua uudestaan km:n aikaan... :ashamed:

Elwi ja Empuu olen aivan samaa mieltä kanssanne.. joillekkin kun se raskautuminen tuntuu olevan itsestään selvyys ja niin hirmu helppoa... :|
Mulla on muutama läheinen ihminen myös jotka ovat saaneet lapsia ja km:n jälkeen kuulin vain lohduttavat sanat että ainahan sitä voi yrittää uudelleen ja mä näin siinä vaiheessa punaista..

ON: eli siis tätiä ei kuulu eikä näy ja nega tuli aamulla.. Mitenhän pitkä tästä kierrosta tulee....? :headwall:
 
Mahtuuko joukkoonne uusi? Takana on yksi onnistunut raskaus, tuloksena suloinen tyttö 2/08 ja toinen yhtä helposti alkanut raskaus (yk1), joka meni kesken rv6+0 pari viikkoa sitten. Täydellinen, spontaani km.

Uutta tuli lupa koittaa vaikka heti ja niin aiommekin. Mielialat on olleet koko ajan ihan ok, tosin tänään hieman apeillut, kun tänään piti olla alkuraskauden ultra. Ovulaatiota odottelen, mutta kun vuorossa on oikea munasarja, voi jäädä huomaamatta. Vasemman ovulaation tuntee varmasti. Mahdollisia oireita oli jo eilen ja kyllä sekin piti hyväksi käyttää.

Eli joukkoonne tulisi toista elämän rikastuttajaa toivomaan Tillukas KM 5/09, kp 14/31-35?
 
mely :hug:

Halaukset myös muille niitä tarvittaessa ja tillukas tervetuloa myöskin.

Babyhope mä kans raskauden vuoksi lopetin ja km-päivänä aloitin... Mutta ei tämä helppoa ole, varmasti tulen sortumaan niin kauan kun en raskaana ole. Siitä olen kyllä ylpeä, ettei raskauden aikana pientäkään houkutusta polttamiseen tullut..

Minkälaisia teillä on menkat olleet km:n jälkeen? Mä ole ikinä ennen ollut juurikaan kipeä mistään, satunnaisina kertoina on mahaa vihlaissut muutaman kerran, mutta turvotusta lukuunottamatta ei ole menkat oikein oireillut. No, tänään aamupäivällä tuli ihan hirveitä kramppeja alavatsaan, niin että oli vaikea hengittääkin. Hädin tuskin pystyi kävelemään, saati laittamaan kenkiä jalkaan jne. Aattelinkin jo että jos tää ei kohta lopu, lähen ensiapuun. Tunnin verran sitä kesti ja nyt on maha vaan ihan järkyttävä pallo, joten eiköhän se täti sieltä tule. Mutta siis onko tuommonen kipuilu normaalia?!
 
:hug: Uusille ja muille sen tarpeessa oleville...
Tänne ei kuulu mitään uutta.Tylsä päivä ku sataa :( Mulla on harvoin vatsa hirveän kipee.Oviksen aikaa ihan hetken ja menkkojen eka päivä voi hiukan särkeä...Ja nyt on ollu ihan oudon lyhyet menkat.
Saa nyt sitte nähdä onko sillä öljyllä vaikutusta.Jos vaikka ei alkais ollenkaa tai sitte vuotaa monta päivää...
 
Sapfolle tulin heittämään pikakommentin. Kun mulla oli gynetarkastus 2kk viime tyhjennyksen jälkeen niin silloin löytyi vielä nesteontelo. Mitään ihmeelistä ei asiassa ollut ja sitten kun seuraavassa kierrossa ultrattiin folliikkelia niin ontelo oli kadonnut, eli kuukatisten aikana oli sitten vuotanut ulos. Pientä vuotelua se saattaa tuottaa siinä välilä mutta ei ole mitään vaarallista. Sulla on kuitenkin niin vähän aikaa vasta siitä kaavinnasta ettei ole kyllä mitään kummalista että jotain tuollaista kohdusta vielä löytyy :)
 
A-L-M Mulla ekat menkat km:n jälkeen oli normaaleja kivuttomammat, eli kun yleensä pari ekaa päivää on jonkinverran kipuilua, niin nyt ei tuntunut missään. Mutta varmaan aika yksilöllistä.
Tsemppiä myös sulle savuttomuuteen. :)
 
coitus interruptus Peukkuja itelles d =) b ( kopioin ton nikkis, niin nyt meni ainaki oikein :D )

Tervetuloa tillukas :wave:

Mulla menkat on ollu tasan samanlaiset kuin ennen KM, mutta eipä ole kun vasta yhdet tässä välissä ollutkaan, ja toivottavasti toisia ei tulekaan.

Booring....
 
Joko coitus huomenna testaat? Mulla olis pitänyt menkkojen alkaa tänään. En malta odottaa, testaan huomenna, jos ei oo siihen mennessä alkanu. Ei oo kyllä mitään järisyttäviä oireita :( Rinnat vähän kipeet, mutta niin ne on aina ennen menkkoja. Äh, en kumminkaan oo raskaana, ei ees pupuiltu oviksen aikaan :ashamed: Silti toivo heräs ja vähän jänskättää. Ehtis ees testata ennen tädin tuloa :LOL:

Tervetuloa uudet!
 
A-L-M mikä kp-sulla on menossa. Ajattelin että voiskos nuo kovat mahakrampit olla oviskipuja? Mulla km:n jälkeen ovis siirtyi viikolla eteenpäin, ja olin muutaman tunnin vatsasta niin kipeä että en pystynyt edes kunnolla kävelemään. Ja siitä kipuilupäivästä tasan 2 viikon päästä alkoi menkat jonka jälkeen olin ihan varma että kivut johtui oviksesta.
 
Pikaisesti ajattelin tännekin tulla kertomaan, että meillä oli tänään np-ultra ja meidän pieni voi oikein hyvin :heart: Oon ihan onnesta soikeena, olin niin varma että taas tiputaan kovaa ja korkeelta. Jospa tämä kolmas kerta toden sanoisi ja me saataisiin oikeesti vauva?

Plussatuulia koko poppoolle! =)

Meritähti :heart: Pömppis 12+1
 
Varanikki joo tää on vähän vaikee....mut kerran joku täällä laittoi linkin johonkin tekstiin ja siellä luki tää...oli pakko ottaa...tarkoittaa touhutippoja...ajattelin et jos tois nikki onnee ja tärppäis vaikka touhutipoista :D Mähän voisin olla teille tuttavallisesti vain coitus :saint:

happihyppy en vielä kohtakaan pääse testaamaan....päätin viime kertojen jälkeen etten testaa ennen kuin menkat on kaksi viikkoa myöhässä ja ei ne nyt oo vielä edes myöhässä yhtään... :/ Vaan en mä kuitenkaan malta olla testaamatta....jääkaapista löytyy kaksi testiäkin....eli varmaan ensi viikolla testaan jos täti ei tule. Mulla ollut tarkka, yleensä 26 kierto, kerran pari ollut 28 vaan en tiedä miten nyt tasoittuu km jälkeen. Mutta hei, pitääkin lukea viestejä taakse päin et millos mulla oli ne ovis kivut? siitähän on helppo laskea tädin tulo :saint:

Meritähti :heart: :heart: :heart: :heart: Onnea oikein paljon matkallenne, toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä nyt loppuun asti. Joulukuussakos sulla la? saatte pienen joulunyytin :saint:
 
TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



A-L-M..............................KM 04/09..........................KP 1/25-28
mely................................KM 12/08..........................KP 2/27-37
tiitu87..............................KM 11/08, 03/09................KP 7/30
Empuuu............................KM 09/08..........................KP 10/28-30
Tupu76.............................KM 11/08, 04/09................KP 12/29-30
Murmelin...........................KM 01/09..........................KP 12/28-38
MLL..................................KM 11/08..........................KP 12/27-32
Orion................................KM 02/09..........................KP 13/50
harakanhattu.....................KM 04/09..........................KP 15/
Sun Rise...........................KM 10/08 .........................KP 25/28-30
BabyHope.........................KM 09/08, 01/09.................KP 37/33
nanakuu...........................KM 11/08
Hempukka87......................KM 12/08
Perhosia............................KM 01/09
Sokruli...............................KM 02/09
zamoon.............................KM 07/00,07/08,09/08
Elviira-76...........................RK 11/07
MeaMimosa...................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Miukkari............................KM 02/09
Alppiina............................KM 04/09
Alisa84.............................TM 05/09
Tash...............................KM 12/08, 05/09



HAAVEISSA TOINEN



Zalmiakki.........................KM 03/09..........................KP 8/
Sinimarja.........................TM 02/09..........................KP 11/27-34
tillukas...........................KM 05/09...........................KP 15/31-35?
Annemaarit......................KM 08/08..........................KP 23/24-28
Elwi................................KM 11/08..........................KP 34/17-42
Nappula...........................KU 10/08, KM 02/09
pyrola.............................KU 03/09
MyAngelsMyHope...............KM 03/09
tinttamaaria......................KU 08/08, KM 03/09
Spark..............................KM 02/09
mama-L...........................KM 04/09
jasimi..............................KM 01/09, 05/09
kellopeliappelsiini...............TM 04/08, KM 05/09
Eelis................................KM 04/09
nöttiäinen.........................RK 10/08, KM 05/09



HAAVEISSA KOLMAS



Sapfo...............................KM 05/09.........................KP 10/
Varanikki...........................KM 04/09.........................KP 23/28-32
Omenaruusu......................KM 10/01, 10/08................KP 25/23-30
Happihyppy.......................KM 02/08, KU 12/08...........KP 30/28
pinpella.............................KM 04/09
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78...........................KM 01/09...........................KP 13/30-33
k-enkeli............................KM 01/09, 03/09
MannaHari.........................KM 03/09



HAAVEISSA VIIDES



mother4.....................TM 02, KM 06/08, 12/08..............KP 16/28
coitus interruptus.....................KU 04/09......................KP 23/26-28






TAUSTALLA:

Filuuri, Liinakko, valonsäde, Ristiinkulkija, Unicco, catzu, pikku-pirpana, Maaria75, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu, maaliskuu, P-E, Nasu-85





PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008


Syyskuu: Snowball-TYTTÖ, ElinaMaria-TYTTÖ, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Heinämassu82, Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Leinikki, tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10



 
BabyHope tillukas Pahoittelut kokemastanne :hug: Mutta tervetuloa meidän mukaan kuumeilemaan :wave:

Coitus Toivotaan parasta *peukuttaa* =)

ALM Hieno päätös! =) Kovasti tsemppiä lopettamiseen!

Tupu Täällä sama juttu, viimeks ku oviksen bongasin, niin tuntu ettei mikään riitä, aina oli pakko vielä varmistella :LOL:

Elwi Täällä kans nuo kommentit alkaa kyrsiin ja kasvattaa sellasen kyrsän tuohon ottaan että :kieh: Kumma kun ihmiset ei tajua, että kaikille se ei oo niin helppoo..

Sapfo Mulla gyne passitti mut viikon tyhjennyksen jälkeen hcg mittaukseen ja nyt seuraava tulee ens ma, aika erilaisia mielipiteitä noilla lekureilla on. Itellä ei kuitenkaan mitään ongelmaa/häikkää pitäs olla. Halus vaan tarkistaa.

Mely Iso :hug:

Omenaruusu Plussapuhuri ++++++ :whistle:

Meritähti Ihana kuulla hyviä uutisia :heart:

Täällä ollu eilen ihan hirveitä ilmavaivoja :eek: Todella ärsyttävää, ja se miksi niistä teille kerron, on se, että plussa kierrossa mulla oli ihan järkyt ilmavaivat sekä maha turvoksissa jo ennen plussaa ja nyt tietenkin kuvittelen jotain sen suuntaista :D Heh, tuskin, ku ei mulla sitä ovistakaan oo ollu (ainakan vahvasti uskon niin), joten pahasti toiveajattelua :D Lämpöjäkin oon mittaillu ja ne on ollu samoilla lukemilla, mitä viimeksi oviksen jälkeen.. Mut tuntuu, että ne nyt on vaan sekaisin raskaudesta ja tyhjennyksestä.. Vielä tämä ja huominen pitäs jaksaa ja sit ois taas viikonloppu, ihanaa! :heart: Maanantaina pääsenkin mittauttaan sen hcg:n, jännittää jo kovasti, että onko se arvo tippunu ja saanko lääkityksen aloittaa :p
 
Meritähti onnea ihanista ultrauutisista :heart:

Coitus lupaavilta noi sun oireet kuulostaa, kovasti peukutteluja sinulle =) Kovahermoinen olet, jos jaksat ensi viikkoonkin testaamatta. Itse odottelen menkkoja tossa la-su tienoilla ja varmaan lauantaina testailen vaikkei mitään oireita edes ole :ashamed: Enpä niitä kyllä tässä vaiheessa vielä odota olevankaan edellisten raskauksien perusteella.
 
Meritähti: Ihania uutisia! Ihanaista raskausaikaa sinulle, tulehan kertoilemaan kuulumisia :)

Täällä ei vieläkään menkkoja... Pisin kierto km:n jälkeen tällä hetkellä ja jos ne menkat ei lauantaihin mennessä ilmaannu niin sitten testaan uudelleen. Menkkamaisia jomotuksia, vatsaturvotusta, ilmavaivoja, ihmeellistä limaa...yritä nyt sitten pysyä tässä järjissä, että onko vaan menkkojen ensioireita vai mitä ihmettä |O mutta vois sitten jotain alkaa valumaankin! argh, raivostuttavaa ravata vessassa tarkistamassa tilannetta koko ajan :headwall:
Lauantaina sain kutsun rilluttelemaan, joten ajattelin, että testaan tosiaan la aamuna.
Paljon peukutuksia kaikille kierron loppuvaiheessa oleville jännääjille :heart: Minä niiiiin toivon, että saadaan lisää vielä toukokuuhun plussaajia, onhan tässä vielä hyvin aikaa ;) :D
 
Kuumeilijoille :hug:

Ja kiitos babyhope, leinikki ja alisa84 kun ehditte kommentoimaan :flower: =)

Tillukas - tervetuloa!

Mely :hug: Meritähdellä olikin kivaa kerrottavaa, onnea!

Coitus interruptus = keskeytetty yhdyntä. En voi olla kommentoimatta latinan lukijana ;) Touhutipoista en ole kuullutkaan.
 

Yhteistyössä