KM jälkeen uusi raskautuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "MamA"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"MamA"

Vieras
Kävi sitten niin että utrassa löytyi vain tyhjä sikiöpussi ja lääkkeellisesti sitten se tyhjennettiin. :( Kysyin lääkärltä (venäläinen) että voidaanko alkaa yrittää uutta raskautta heti, hän sanoi että pitäis Vähintään 3kk pitää taukoa ja antaa kropan toipua. Selitti jotain että hormonitoiminta uudistuu(?) sinä aikana, että jos vanhoissa hormoneissa on ollu vikaa, saattaa olla edessä uusi km. En oikein tajunnut mitä tarkoitti hormoninen uudistumisella?
Sairaalasta saadussa lapussa luki että on hyvä odottaa yhdet normaalit kuukautiset. Eli jos nyt sattuis tärppäämään vaikka jo ennen ensimmäisiä menkkoja, niin onko riski uudelle km suurempi kuin 3kk jälkeen?
Millään en malttaisi odotella enempää, yli vuosi ollaan toivottu kolmatta lasta, mut en kyllä varmaan toista km kestäis...

Kiitos jos joku osaa/jaksaa vastailla :)

Mä odotin kyllä ihan varmuuden vuoksi, ei kannata riskiä ottaa. Meidään piti siis odotella yhdet kuukautiset mutta lopulta menikin 6kk ennen kuin uudestaan yritettiin ja heti tärppäsi :)

Itselläni kun uä:ssa todettiin kuollut sikiö ja lääkkeellinen tyhjennys oli niin lääkäri suositteli 6kk taukoa ja se pidettiin sitä tärppäsi ekasta kierrosta ja nyt on 2v poika.
Ystävvä sai kkk meidän jälkeen km:n niin eivät pitäneet taukoa ja 3 km sen jälkeenkin sit sai.

mulla oli ensimmäinen raskaus tuulimuna ja yks lääkäri sanoi mulle että pitäis odotella hetken aikaa ennenku yrittää uudestaan no,oli tarkoitus odotella yhdet kuukautiset ja yrittää sitten uudestaan,mutta kondomi petti ja kävi "vahinko".no kun menin sitten varhaisultraan niin siellä taas toinen lääkäri sanoi että hyvä vaan kun tulinki heti raskaaksi.ku kuulemma keskenmenon jälkeen onnistuu helpommin ja harvalla tulee heti perään toista keskenmenoa. :)

ok, mahtaakohan se yhdet menkat olla sit riittävästi? Sairaalan lapussa oli niin. Ja kun tätä palstaa oon lukenut, niin monet sanoneet että ne yhdetkn menkat pitää odottaa lähinnä sen lasketun ajan määrittämisen vuoksi, joillekin lääkärit ovat jopa sanoneet että heti uutta yritystä kun keho on jo valmiiks hormonimylläkässä... Vaikee mennä sanomaan, ehkä on viisainta ainakin se 1kk odottaa, kun vaan malttaisi... :/

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä_;22842441:
mulla oli ensimmäinen raskaus tuulimuna ja yks lääkäri sanoi mulle että pitäis odotella hetken aikaa ennenku yrittää uudestaan no,oli tarkoitus odotella yhdet kuukautiset ja yrittää sitten uudestaan,mutta kondomi petti ja kävi "vahinko".no kun menin sitten varhaisultraan niin siellä taas toinen lääkäri sanoi että hyvä vaan kun tulinki heti raskaaksi.ku kuulemma keskenmenon jälkeen onnistuu helpommin ja harvalla tulee heti perään toista keskenmenoa. :)

Niinpä, eri lääkärit sanoo eri asioita. Vaikee sit maallikon siitä päätellä mikä olis viisainta. Ikäero vaan koko ajan kasvaa edellisiin lapsiin :( mut toisaalta en tosiaan halua toista km kokea... Ehkä se on viisainta odotella se 1kk ja alkaa sit yrittää, ei oo edellisetkään lapset helpolla meille tulleet.

Mulle tehtiin keväällä kaavinta tuulimunan takia. Kättärillä neuvottiin, että kaavinnan jälkeen pitää odottaa 1kk, jotta kohdun limakalvo uusiutuu. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen olisi saanut yrittää heti.

Ennen esikoistani sain keskemenon, minullekkin sanottiin että olisi hyvä ottaa yhdet kuukautiset väliin, toisin kävi. Tulin heti uudestaan raskaaksi ja terve poika syntyi rv 41! :)

Mulle tehtiin keväällä kaavinta tuulimunan takia. Kättärillä neuvottiin, että kaavinnan jälkeen pitää odottaa 1kk, jotta kohdun limakalvo uusiutuu. Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen olisi saanut yrittää heti.

Samoin olen ymmärtänyt. Tämä taitaa nykyään olla yleisin kanta asiaan. Kaavinta "vahingoittaa" kohdun limakalvoa ja siksi on hyvä odottaa yhdet kuukautiset. Minulle on tehty lääkkeellinen tyhjennys rv 12 (vaavi kuollut rv7) ja saimme heti luvan yrittää :)

Miten seuraava raskaus on mennyt jos on alkanut ennen ekoja menkkoja?
Ja ne jotka on kokeneet lääkkeellisen tyhjennyksen, kauanko niitä supistuksia jatkui?
Minä sain tiistaina sairaalassa sen ekan tabletin ja eilen aamulla kotona otin 2 cytotecia ja vielä on ilkeitä supistuksia, heräsin yölläkin pari kertaa niihin... Tulee vaan mieleen että jos kaikki ei olekaan tullut ulos ja kroppa yrittää loppujakin saada pois...
Sori, vähän aiheen ohi.

Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys lokakuussa, koska np ultrassa todettiin, että sikiö on kuollut 9+3 viikolla. Yhdet menkat ootettiin niiden jälkeen ja heti tulin uudestaan raskaaks ekasta kierrosta. Nyt kyllä hieman pelottaa miten tää raskaus etenee.

Supistuksia mulla kesti vain sen yhden päivän, milloin ne tyhjentävät lääkkeet kotona otin.

[QUOTE="MamA";22842721]Miten seuraava raskaus on mennyt jos on alkanut ennen ekoja menkkoja?
Ja ne jotka on kokeneet lääkkeellisen tyhjennyksen, kauanko niitä supistuksia jatkui?
Minä sain tiistaina sairaalassa sen ekan tabletin ja eilen aamulla kotona otin 2 cytotecia ja vielä on ilkeitä supistuksia, heräsin yölläkin pari kertaa niihin... Tulee vaan mieleen että jos kaikki ei olekaan tullut ulos ja kroppa yrittää loppujakin saada pois...
Sori, vähän aiheen ohi.[/QUOTE]

Mulla supistukset loppui vuorokaudessa ja jälkitarkastuksessa ultrassa näkyi että jotain oli vielä jäänyt. Ne tuli sitten kuukautisten mukana pois.

Mulla on takana kolme km:a joista yksi rv14. Käskettiin odottaa yhdet menkat mutta itselläni meni kaikenlaisten komplikaatioiden vuoksi 4kk ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi. Terve lapsi syntyi ja nyt olen uudestaan raskaana,kuudetta odotellen.

Meillä km ja sitten tais tulla yhdet menkat ennen kuin olin uudelleen raskaana. Ei välissäkään käytetty ehkäisyä. Odotettiin vaan, että vuoto loppuu. Nyt rv 33 ja ihan normaalisti on edennyt raskaus.

Yhteistyössä