KM jälkeen kuumeilevat

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Kaa:
Näyttää tuo nimeni vielä olevan vielä tuolla esikoisesta haaveilevissa. Tokihan nimi on hyvä pitää mukana, mutta josko tämä menisi nyt loppuun asti... :D :heart: Eli nimeni voi poistaa haaveilijoista.

Kaa ja nimetön 8+5
:wave: oukkidoukki :D jätänkö sinne kuitenkin niin näkyy km:t ja muut tilastot (jos niitä on) ?
 
:kieh: :kieh:

Mulla alkoi sitten toiset menkat ilmeisesti perään!!! |O |O
Eilen loppui vuoto, tänään siis kp 8, ja äsken alkoi uudestaan.
Oonkin ihmetellyt, kun oli täysin kivuttomat menkat ja viime yönä alkoi menkkakivut.

Onko kokemuksia kaksista menkoista peräkkäin? :attn:
mitäköhän ihmettä tää meinaa? :|
 
Hei kaikki!

Olen ollut lomalla ja viimein pääsin tännen saakka.. Hirmuisesti onnea kaikille plussanneille, toivottavasti sama tuuli jatkuisi meille muillekin..

Omaa napaa, tässä on tapahtunut kaikenlaista taas:
Aloitetaan ikävistä uutisista: eli mulla on nyt menossa kp3, täti yllätti vaikka Clearblue ehti jo antaa pari pystyviivantapaista ja vaikka olin välillä niin totaalisen varma, että nyt olisi viimein onnistunut. Mutta ei kun ei. Välillä sitä kuvittelee, että km kanssa selviää jotenkin ja asian on jollain tavalla muka hyväksynyt, mutta sunnuntaina ja eilen maanantaina kaikki samat vanhat haavat oli auki ja samat fiilikset taas pinnassa. Ei vain auta muuta kuin yrittää ja toivoa.
Iloisempia uutisia: sovittiin miehen kanssa, että meidän häitä vietetään ensi vuonna alkusyksystä <3

emiliana, kp 3/28-33 yk 5
 
emiliana voi kun inhottavaa :hug: mutta häistä onnea!! :heart: :flower:

Ja en tiedä huutelinko liian aikaisin... :/ nyt tuntuu että ei sieltä tulekkaan kuin tuhrua. Meinaa vaan vähän hermot mennä tällaiseen touhuun... :ashamed:
 
Mulla oli tavallaan kahdet menkat 3 kk km jälkeen. Ekat ja tokat menkat km jälkeen oli niukat ja sitten yllättäen niiden toisten jälkeen (n. viikko päästä) alkoikin taas menkat. Sillä kertaa oikein kunnon vuodolla.

Mutta, jos kyseessä onkin tällainen: Mulla oli tässä ennen ovista vähän vuotoa ja menkkamaista kipua kiertopäivillä 9 ja 10. Luin sitten jostain netissä, että ennen ovista voi olla tuollaista, vaikka varsinainen ovis siitä vasta useamman päivän päästä. Ovis oli vissiin eilen kiertopäivänä 13. Voisko sulla olla siis kyseessä munasolun kypsyminen?
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaa:
Näyttää tuo nimeni vielä olevan vielä tuolla esikoisesta haaveilevissa. Tokihan nimi on hyvä pitää mukana, mutta josko tämä menisi nyt loppuun asti... :D :heart: Eli nimeni voi poistaa haaveilijoista.

Kaa ja nimetön 8+5
:wave: oukkidoukki :D jätänkö sinne kuitenkin niin näkyy km:t ja muut tilastot (jos niitä on) ?
=) Eiköhän tuo pelkkä plussanneet listaus riitä. Mitäpä noita vanhoja muistelemaan.

 
emilianalle hali! Ja onnittelut isosta päätöksestä!

Aattelin kirjoitella ylös hieman tuntemuksia, jos vaikka niistä olisi jotain pääteltävissä. Eli nyt käynnissä 3 viikko, kp 21 ja olo on hyvin odottava. Optimistinen olo on, koska bongasin oviksen (ekaa kertaa tikkuja tässä kierrossa) ja olo on "erilainen". Suurin ero aikaisempaan on valkovuoto, jota on kestänyt viikon ja tänään se oli erityisen runsasta. Kirkasta nestettä, ei oikeastaan edes valkoista. Eipä mulla oikein muuta, alavatsaa viiltelee päivittäin, vaikea sanoa siihen syytä. Ja selkäkipua oikealla alaselässä. Eli näin, nyt vaan toivotaan, toivotaan...

Mötiäiselle
peukkuja, toivotaan parasta!
 
AAM
emiliana Voi onnea hääpäivän päätöksestä :) pääset sitten sitäkin stressaamaan :D
ja pahoillani "wannabe plussasta" :hug:

EM hmmm voipi olla muuta kuin tätiä... :) *ravistelee kasipalloa taas*.. "odottavan aika on pitkä" joo... mitä nyt tuostakin... |O

Kaa olet oikeassa :D :heart:

Lymypiilolla on kunnon psyykkaus meneillään :LOL: tsemppiä että oireet pitää paikkansa...eiku tikkuja kehiin viikon päästä!!! :p

mötiäinen kohtapa sen näkee b:)d
 
kiitos kommenteista happihyppy ja allusmamma. =)

happis, en usko että olis ovis kun tuli tavallaan óikeaan aikaan ja oli ihan kunnon vuotoa... sitä tuli kuitenkin 6 päivää. Tämä mitä tänään on tullut on ollut tooosi vähäistä ja sellaista ihan kirkkaan punaista lirua. *anteeksi eritekuvaukset*

allusmamma voi että sun kanssas! :LOL: sun kasipallon ennustus kertoo sen kaiken!! Ei auta muu ku odotella et mitä tää kroppa sanoo. :D

mötiäinen b:D d pidän peukkuja!!! :p
 
AAM


6.8.2008


HAAVEISSA ESIKOINEN



Lymypiilo.................KM 07/08.............................
Humu82..................KM 07/08.............................
Samary...................KM 10/07
dinaho...................KM 06/07
Kanella..................KM 05/08
dinaho...................KM 06/07
Emppu78...............KM 6/07, KU&TM 6/08
Matsalu.................KM 06/08..............................
Nanniina...............KM 07/08...............................KP
Lakta....................KM 05/08................................KP
Minni-07................KM 11/07, TM 07/08..............KP
Emiliana................KM 04/08,05/08.....................KP 4/28-33
Snowball...............KM 04/08...............................KP 6/32
Betania.................KM 06/07...............................KP 8/27-28 (palstatauolla)
ElinaMaria.............RK 01/08, KM 04/08...............KP 9/28-34
Julietta..................KM 09/07, 03/08....................KP 11/29
Tinkatar................RK10/2007, KM 05/2008........KP 19/28
Mulmul..................KM 01/08...............................KP 26/25-28
Oxford...................KM 05/08...............................KP 28/28
Mötiäinen..............TM 09/07, KM 06/08...............KP 29/
Meritähti...............KM 02/08...............................KP 33/30-40
whisnefka.............KM 05/08...............................KP 55/26-29
[color]


HAAVEISSA TOINEN




Kristallienkeli..........Enkelivauva 02/07
Danjuska................KM 08/07
Säde82...................KM 01/08
Mude-75.................KM 04/08
Allusmamma...........KM 04/08
pikkuvadelma.........KM 06/08
diddlina..................KM 07/08................................KP
Leinikki...................KM 12/04, 01/08, TM 06/08....KP 5/
Marza1970.............KM 03/08................................KP 11/30-40
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07...........KP 20/27(palstatauolla)
Pesonen.................KM 07/08................................KP 23/
Sonja74..................KM 07/07................................KP 28/26-29


[color]


HAAVEISSA KOLMAS




woodoo....................KM 12/07, 05/08
Muumiblues..............KM 05/08
mammaRoi...............KM 05/08
mymmyryy................KM 12/07, KM 04/08, KM 07/08
Happihyppy.............KM 02/08.......................................KP
Linneaborealis.........KM 2/08.........................................KP 10/28
SusSoo....................KM 02/05, 01/08, 05/08.................KP 27/30
[color]


HAAVEISSA NELJÄS



Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)
Iltsu-natsu............... KM 09/05,11/07, 02/08...............KP 35/33
Herkkupeppu............KM 06/08.....................................KP
[color]

HAAVEISSA VIIDES



Millukka...................KM 05/08.................................KP 35/30-35


HAAVEISSA KUUDES


Lumi-Marja.....enkelityttö-92, KM4/98, KM5/99 rv 15+5 tyttö, KM11/04, RK2/08 15+5 poika, KM7/08................................KP 34/28-30
[color]

[color]

Taustalla:
JJ-t: kirjottelee enemmän lapsettomuuspuolella, esikoista odotetaan
[color]


PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:


Aubrieta.......................03/08
Pamu k ..................
Millimenninkäinen..........04/08
Miina-............................04/08
Aili ................................04/08
Nti Kesäheinä................04/08
Surusydän.....................04/08
Ansku07........................04/08
Katherine......................04/08
Toive81.........................04/08
Frizzante......................05/08
Tuulenpuuska...............05/08
Pompo79......................05/08
Tuizu............................05/09
Fleur05........................05/08
Luminia........................05/08
Helmitaustailija.............05/08
Orchidx2.......................05/08
Minni-07.........................05/08
Daizz..............................05/08
Muumiska.....................06/08
Fey...............................06/08
Kvart över....................06/08
Jonniina.......................06/08
Rimpuli.........................06/08
Kärppänä heinälatoon 06/08
Mae.............................06/08
Leidi............................06/08
Pink1...........................06/08
Kaa.............................07/08
Myymä........................07/08
Riine............................07/08
Tauski82......................07/08
Lakta...........................07/08
Danjuska.....................07/08
Rouva Pikkumyy...........07/08
Kesis............................07/08
Mimuli...........................07/08
Allusmamma.................08/08
Miracle..........................08/08
Inkaliina83....................08/08
 
mymmyryy, kovasti paljon voimia :hug: Minäkin utelisin, minkä ikäinen teidän pieni oli? Meillä oli kuollut 13+6 (mittojen mukaan) ja sukupuoli näkyi, enkelipoika vilkuttelee meille. Meille ei kukaan edes ehdottanut että olisi itse tuhkattu tms, eikä silloin tullut edes mieleen tuollainen. Toisaalta, en olisi ehkä pystynytkään siihen. Äitini vielä kyseli, pidetäänkö muistotilaisuutta... Ei musta ollut siihen, ei ainakaan suvun kesken :'(

Nanniina, tervetuloa mukaan ja kovasti pahoitteluja menetyksesi johdosta :hug:

Lumi-Marja, voimia sullekin oikein paljon :hug: Hyvä asenne, kuten joku muukin jo kertoi!

emiliana, harmi kun täti kurvasi paikalle. Onnea jo nyt, teitte suuren päätöksen :hug:

Lymypiilo, peukutetaan nyt ja toivotaan parasta!!! :hug:

(.)... Tänään on se keskenmenon jälkikeskustelu. Joudun menemään yksin, kun en saanut lastenvahtia mistään :( Katsotaan nyt mitä tuleman pitää...
 
Km tuli vkolla 15+5, tässä vaiheessa vielä tytöillä ja pojilla pieni uloke on samanlainen. Patologikaan ei lähtenyt sukupuolta määrittelemään. En tiedä miksi.
Meillä on huomenna pieni siunaustilaisuus, ihan vaan meidän perhe ja pappi. En mä muita edes tänne haluisikaan, koska tämä on meidän perheen asia. Sen jälkeen käymme tuhkat sirottelemassa muistolehtoon. Mä en tiedä mikä on raja siihen, että saa itse haudata ja milloin menee biologiseen jätteeseen poltettavaksi ja milloin menee yhteistuhkaukseen muiden enkeleiden kanssa. Meille annettiin heti mahdollisuus itse hautaukseen ja siihen tartuin, koska meillä on lähellä paikka, missä voimme käydä pientä Toivoa tervehtimässä yms.
 
Voi mymmyryy :hug: voimia teille! Ei löydy sanoja...

Oma napa: Taitaa olla tulossa vaikeat menkat. Kolmatta päivää selkäkipuja ja päänsärkyä ja olo kuin olisi jyrän alle jäänyt! Uni meinaa tulla jo kymmeneltä illalla, kun normaalisti kukun yömyöhään. Hetken jo mietin, josko sittenkin olisi tärpännyt, mutta lämmöt oli normaalia puoli astetta alhaisemmat, joten enpä usko. Taidan olla kipeäksi tulossa.

Oireita nyt tietysti aina alkaa löytyä kun kierto lähenee loppuaan.
Mutta tää on kyllä ollut niin outo kierto, etten tajua kropastani mitään.
Ovislimoja ei ollut missään vaiheessa, mutta nippaillut on joka päivä jo yli kaksi viikkoa!

Jälkikeskusteluista tuli mieleen, että miksiköhän meille ei tarjottu mahdollisuutta sellaiseen?
Vai oliko meillä liian vähän viikkoja? Meillä keskenmeno todettiin viikolla 14 (vaikkakin kooltaan vain noin 11 viikkoinen). Tiedän, että pikkuinen tutkittiin, mutta mitään tuloksiakaan meille ei ikinä ilmoitettu.

Me olemme puhuneet siitä, että pitäisimme pari seuraavaa kiertoa taukoa yrittämisestä.
Haluan vauvaa niin pakonomaisesti, että on pakko rentoutua ja unohtaa koko asia hetkeksi.
En tahdo stressata, mutta koska en näemmä pysty "tjottailemaan" niin en näe muuta vaihtoehtoa kun ottaa kumiukot käyttöön, kunnes rauhoitun hiukan.

Miten muut olette päässeet yli tästä "pakko tulla raskaaksi" - ajattelusta?
Vai olenko ainoa, joka siihen edes syyllistyy? :ashamed:

Plussatuulia kaikille, muutamilla on jännät päivät nyt käsillä, kovasti pidän teille peukkuja! =)

-Meritähti-
 
Hellou kaikille, valitettavasti palaan takaisin tälle palstalle. Olin tuolla plussanneidenkin joukossa, mutta kesken sekin meni tai siis tuulimuna todettiin heinäkuun alussa. Eli haaveissa toinen ja tässä mun tilanne.

Minni-07...................KM 11/07, TM 07/08......KP??

Minut kaavittiin heinäkuun alussa ja kuukautisia ei vielä ole näkynyt. Se tässä taas hermostuttaa, että tulisivat jo, että pääsis kiertoon ja jälleen yrittämään.

Plussatuulia!!!

 
Pahoitteluni Minni. :hug: Mymmyryynikin kohtalo on niin surullinen :'(
Mulla meni Minni peräti 2 kk kaavinasta ennenkuin ekat menkat tuli ja ne oli tosi niukat niinkuin seuraavatkin. Toivotaan, että sulla alkaa kierto pelata nopeammin.

Meritähti: Mullakin oli noita pakkoraskautumispaineita tai on kai niitä silloin tällöin vähän vieläkin, mutta sitten hoksasin, kuinka ihanaa mun elämä on ihan ilman vauvaakin ja se vähän helpotti. Tajusin, ettei mun maailma siihen kaadu, jos ei saadakaan lisää lapsia. Itseään voi myös yrittää "huijata" niin, että keksii, miksi nyt ei olisikaan hyvä aika tulla raskaaksi.

Mulla on tänään papakoe. Voiko lääkäri nähdä jostain, jos on raskaana. Ovulaatiosta tosin vasta pari päivää ;)
 
Meritähti, mulla on vähän sama ongelma. :ashamed: tuntuu että se ajatus hallitsee koko elämää koko ajan eikä osaa olla rauhassa. se on varmaan eri asia kun ei ole vielä sitä ensimmäistäkään lasta ja kaipuu siihen äitiyteen on niin kova. Ei kai siinä auta mikään muu kuin aika... ja se lapsi. Mullakin on kierto niin sekaisin, että oon miettinyt että pitääkö mun alottaa pillerit uudestaan tms. :ashamed:

Minni :hug:
 
Heippa,

Mää täällä taas vaklailin. Happihyppy, jos oviksesta on vasta pari päivää, sitä ei vielä pysty mistään toteamaan. Itse kävin ekassa raskaudessa kaksi päivää oviksen jälkeen normaalissa gynen tarkastuksessa, jossa myös ultrattiin. Ei pystynyt kuulemma silloin vielä mistään mitään päätellä (kysyin kyllä :xmas: ).

Plussapuhureita kaikille! :wave:
 
Minni, pahoittelut minunkin puolestani. Itsellä meni viisi viikkoa kaavinnasta kuukautisten tulemiseen.

Seuraava kaikille tiedoksi. Seurakuntien virallinen ikäraja hautaukselle on 15 vk. Sen ikäiselle voi jo järjestää ihan normaalin hautaansiunaamisen.

12-15 viikkoiset menevät ainakin Helsingissä yhteistuhkaukseen ja sitä tietä muistolehtoon, jos vanhemmat eivät muuta toivo. Alkion voi myös itse viedä tuhkattavaksi. Tuhkan saa sirottella itselle sopivaan paikkaan, mutta jos sen haluaa viedä hautausmaalle esim. sukuhautaan tai sirottelualueelle, siihen tarvitaan seurakunnan lupa. Tässä tapauksessa ei kuitenkaan ole kyse mistään virallisista hautajaisista.

Alle 12 vk menevät tavallisesti hävitettäväksi muun, esim. leikkauksista kertyvän kudosjätteen mukana. Mutta jos vanhemmat haluavat, vaikka kuinka pienen alkion saa mukaansa. Kaavinnassa alkio tietysti menee ihan rikki, mutta mukaansa saa silloin kaiken, mitä kohdusta otetaan. Tuhkauksen voi sitten hoitaa itse.

Me otimme sairaalasta mukaamme 8+-viikkoisen alkiomme "kaavintasaaliin" ja veimme krematorioon. Muutaman päivän jälkeen haimme tuhkan, jota tuli kaikkiaan noin ruokalusikallinen. Kysyimme asiaa mieheni kotiseurakunnasta ja saimme luvan panna tuhkan sukuhautaan. Seurakunta kaivoi sovittuna päivänä uurnahaudan kaltaisen kuopan haudalle. Itse sitten veimme pienen tuhkarasian hautausmaalle ja panimme mullat päälle.
 

Yhteistyössä