KM jälkeen kuumeilevat

nirtsu kyllä se nyt siltä kuulostaa, että teidän perheeseen on pieni nöpönen tulossa ensi vuonna :flower: .
EM+++++++++++++++++ :whistle: tännekin pinoon.
(.) Pitäis ruveta siivoomaan. Ei vaan huvita :ashamed: . Täällä koneella roikkuminen on kivempaa :D .
 
Alkuperäinen kirjoittaja kanella:
woodoo Oletko sä käynyt mun tenttikirjoja lukemassa? Just tollaista me ollaan viime vuodet päntätty kaiken muun ohella - eikä todellakaan pelkästään hedelmöittymisestä.

Nirtsu Otettiinko sulta neuvolassa siis pissatesti? Nehän on siis käytännössä suunnilleen samoja kuin kotona tehtävät testitkin, ei välttämättä mitenkään erityisen herkkiä. Veritesti on se, jolla saadaan varma tulos. Kyllä toi siltä kuitenkin kuulostaa, että raskaana olet. :)
Joo, pissatesti otettiin vielä tässä vaiheessa. Katellaan sit sitä veritestiä, jos ei se testi vielä maanantainakaan ala näyttää plussaa (siis neuvolan testi). Nyt tuli vaan sellanen tunne, et olis virtsatietulehdus (varma en ole) ja olen jostain lukenut että tulehdus voisi vaikuttaa r-testin tulokseen.. Mutta toisaalta on mulla kyllä raskausoireita. Rinnat on tosi kipeät, väsymys, mielialan herkkyys, enemmän valkovuotoa jne.
 
Hei,

hengissä ollaan :attn: Kiva, että on huomattu poissaolo, sehän on positiivinen asia :D Kierto alkaa lähestyä loppuaan ja tuntemukset heittelee laidasta laitaan. Toisaalta esim nyt tuntuu, että olo täysin samanlainen kun viimeksi ennen menkkojen alkua... Plaah!!! Testailuun olen antanut itselleni luvan EHKÄ suntsiaamuna (kp35.) Minähän bongasin upeasti oviksen, joka sit hyödynnettiinkin vähintään yhtä upeasti!!! :heart:

Mulla tää työ vaan vie niin mehut, etten millään ehdi lukea ajatuksella teidän pitkiä tekstejä. Silmäilen vain, jos on tullut "liikaa" juttua, sorry :/ Jännäilen kyllä tuosta kiertotaulukosta meidän kaikkien puolesta :flower: Haaveillaan kevään korvalla alkavasta mammalomasta, jookos? ;)
 
moro!!

Nirtsu: Voi jee!!! En onnittele vielä, mutta kyllä teillä taitaa nyt olla pullat uunissa!!

Meikä on ihan kipee... Kuumeessa ollu jo pari päivää...
Mut mikäs ihmeen täti tää nyt sitten on... semmosta ihmeen rusketa tullu nyt pari päivää... ei tuu ees housuun asti eikä tänään ole tullut edes pyyhittäessä.... Mitämitä??? Onko muilla ollu tämmöstä? En tajuu kun ei oo ees menkkakipuja tms....


nyt jatkan sairastamista... Mies on ollu kyllä ihana... se on hoitanu mua pari päivää!!! :heart:
 
AAM
linneaborealis ja Julietta :wave: heippulis... teillä kun kp:t huitelee jo kivasti niin sais jatkuakin että täti ei tule :kieh: :attn: :attn: ... :heart:

Nirtsu jänskät paikat toivotaan että siellä olis pieni alku jylläämässä petiä itselleen.. . :heart: :hug:

 
AAM


30.8.2008


HAAVEISSA ESIKOINEN


Liinakko..................TM 07/08
Humu82..................KM 07/08
Samary...................KM 10/07
dinaho...................KM 06/07
Emppu78...............KM 6/07, KU&TM 6/08
Matsalu.................KM 06/08..............................
Lakta....................KM 05/08...............................KP
Minni-07................KM 11/07, TM 07/08..............KP
Nanniina...............KM 07/08...............................KP 3/28-30
Lymypiilo.................KM 07/08............................KP 14/28
Kanella..................KM 05/08..............................KP 17/28
Meritähti...............KM 02/08...............................KP 20/30-40
Huhtityttö.............KM 5/08.................................KP 23/28
Mötiäinen..............TM 09/07, KM 06/08..............KP 25/28
Emiliana................KM 04/08,05/08.....................KP 28/28-33
Snowball...............KM 04/08...............................KP 30/32
Betania.................KM 06/07...............................KP 33/27-28 (palstatauolla)
Julietta..................KM 09/07, 03/08....................KP 35/29
Tinkatar................RK10/2007, KM 05/2008.........
Oxford...................KM 05/08...............................
whisnefka.............KM 05/08................................KP


HAAVEISSA TOINEN




Kristallienkeli..........Enkelivauva 02/07
Säde82...................KM 01/08
Mude-75.................KM 04/08
Allusmamma...........KM 04/08
pikkuvadelma.........KM 06/08
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07...........KP 16/20(palstatauolla)
diddlina..................KM 07/08................................KP 21/28
Leinikki...................KM 12/04, 01/08, TM 06/08....KP 29/31
Marza1970.............KM 03/08................................KP 35/30-40
Pesonen.................KM 07/08................................
Sonja74..................KM 07/07................................KP 50/26-29


[color]


HAAVEISSA KOLMAS




woodoo....................KM 12/07, 05/08
Muumiblues..............KM 05/08
mammaRoi...............KM 05/08
mymmyryy................KM 12/07, KM 04/08, KM 07/08....KP 7/28
Äittä-67......................KM 07/08....................................KP 13/28-30
SusSoo....................KM 02/05, 01/08, 05/08................KP (taustalla)
Linneaborealis.........KM 2/08.........................................KP 34/36
Happihyppy.............KM 02/08.......................................KP 9/30
Unicco......................KM 07/07......................................KP 11/
[color]


HAAVEISSA NELJÄS



Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)
Iltsu-natsu............... KM 09/05,11/07, 02/08...............
Rva Pikkymyy............KM 02/08, KM 08/08....................KP 4/32 *yk1
Herkkupeppu............KM 06/08.....................................KP 21/30-31
[color]

HAAVEISSA VIIDES



mother4..................TM,KM 6/08..............................KP 3/27-28 *yk2
taaperotx4..............KM 06/08.................................KP 13/32-38
Millukka...................KM 05/08.................................KP 23/35 *yk12


HAAVEISSA KUUDES


Lumi-Marja.....enkelityttö-92, KM4/98, KM5/99 rv 15+5 tyttö, KM11/04, RK2/08 15+5 poika, KM7/08, KM 8/08.......KP (taustailee)
[color]

[color]

Taustalla:
Dada
ElinaMaria
Nirtsu
Sini74
L-M
Sussoo
[color]

Haamuilijat:

[color]


PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:


Aubrieta.......................03/08
Pamu k ..................
Millimenninkäinen..........04/08
Miina-............................04/08
Aili ................................04/08
Nti Kesäheinä................04/08
Surusydän.....................04/08
Ansku07........................04/08
Katherine......................04/08
Toive81.........................04/08
Frizzante......................05/08
Tuulenpuuska...............05/08
Pompo79......................05/08
Tuizu............................05/09
Fleur05........................05/08
Luminia........................05/08
Helmitaustailija.............05/08
Orchidx2.......................05/08
Minni-07.........................05/08
Daizz..............................05/08
Muumiska.....................06/08
Fey...............................06/08
Kvart över....................06/08
Jonniina.......................06/08
Rimpuli.........................06/08
Kärppänä heinälatoon 06/08
Mae.............................06/08
Leidi............................06/08
Pink1...........................06/08
Kaa.............................07/08
Myymä........................07/08
Riine............................07/08
Tauski82......................07/08
Lakta...........................07/08
Danjuska.....................07/08
Kesis............................07/08
Mimuli...........................07/08
Allusmamma.................08/08
Miracle..........................08/08
Inkaliina83....................08/08
Superheppuli.................08/08
Oxford...........................08/08
JJ-t.................................08/08
iltsu-natsu.....................08/08
Pesonen........................08/08
Tinkatar.........................08/08
Nirtsu.............................08/08
 
tietääköhän kukaan millon voi ottaa lekuriin/gynelle yhteyttä jos ei menkkoja kuulu ku:n leikkauksen jälkeen? ..kun toi kierto huitelee jo melkeen nelissäkymmenissä.. :eek:
Ehkä mä vaan ootan niitä liikaa, jos ne ei siksi tuukaan :kieh: :ashamed:
 
Olis jo synkkä ja pimeä talvi jos tämä elämä rauhoittuisi sitten... No joo ukko-kulta jo odottelee hirvikauden alkua ja se tietää mulle kiireisiä viikonloppuja mukavasti täällä kotona sitten. Kun hän on kaiken valoisan ajan silloin metsällä |O

Jos ei vielä sitä murehtisi.

Täällä vaan lähinnä pohditaan, että millaiseksi tämä kierto mahdollisesti olisi, normaali, lähes normaali vai mun normaali, siinäpä se suurin jännitys mun elämässä :LOL:

Viikon päästä tiistaina voin sitten paasata kaikki omituisuudet lääkärille ja sen jälkeen voin taas odottaa. Luulisi, että tällä kaikella odottamisen kokemuksella olisi jo parempi odottaja. Mutta aina se vaan on yhtä tylsää ja turhauttavaa.

Nirtsun puolesta olen täällä sormet ristissä ja toivon parasta :wave:
Ja Dada Ei tuo 40 päivän kierto taida vielä olla kovin huolestuttavaa, vaikka tosin en tiedä ku:sta ja leikkauksesta mitään. Mutta stressi tekee helposti tepposia. Mulle on pari kertaa käynyt niin, että kierto on vaikka mitä ja sitten teen r-testin ja seuraavalla vessakerralla huomaan vuodon alkaneen. En mä mitenkään idiootti ole :headwall: :D
Huhtitytölle pahoittelut ja :hug: vielä täältäkin. Suotakoon, että vierailusi on pikainen :heart:

Tjaah, töihin pitäisi taas suihkasta, pärjäilkää muruset, olette ihania.
 
Hyvät päivät vaan kaikille!
Uskaltaiskohan sitä jo sinne plussanneisiin mut laittaa? Noita puikkotestejä, kun kerran on vielä olemassa niin tietty testasin tänäkin aamuna. Ja viiva tuli oikeastaan saman tien kun olin ehtinyt pissata tikkuun ja laitoin testin pöydälle. Ja huomasin myös eilen, että rinnat oli alkaneet muuttumaan (hieman tummuneet nännipihat ja verisuonet selvästi näkyvissä, niin ja kipeäthän nuo on olleet jo viikon). Tänään olis kp 29/28. Tietty se pelko on persiessä, että pysyykö se pikkunen siellä loppuun asti matkassa, mutta yritän olla rauhallisin mielin ja ajatella että ei sitä kannata etukäteen stressata.
Niin, ja eilen sain sit lääkkeet virtsatietulehdukseen. Päivystyksessä kävin. Ei ottanut edes virtsatestiä, kun kerroin oireista ja mahdollisesta raskaudesta. Mitään riskiä en kyllä halua ottaa minkään tulehdusten kanssa ettei vaan mene kesken..

Kaikille plussanneille, ovista, tätiä tai viivojen vahvistumista odottaville peukut on pystyssä myös täällä päässä!! Teitä on niin paljon, etten jaksa alkaa luettelemaan jokaista erikseen. Hengessä on oltu täällä kuitenkin koko ajan mukana!

Ja kiitos kaikille onnittelijoille! Jospa mut voi sinne plussanneisiin nyt sitten laittaa ja toivoa, et pysyn siellä!
 
Dada: Juu, ei tuo 40 ole liian paljon. Itse soittelin kun kaavinnan jälkeen oli mennyt jo 72 päivää ja sanoivat että ihan turhaan huolehdin, että voin ootella rauhassa vielä 2kk..... menin kuitenkin gynelle ja antoi sitten terot mulle.
 
Julietta: ihan siksi mä vaan mietin, kun lääkäri sanoi että 4-6viikossa pitäs alkaa.. että ootanko "rauhassa" (tästä on rauha kaukana :D ) tulevan se 6 viikkoo täyteen vai mitä teen..



Odottavan aika on niiiin pitkä.
Jännä homma, joskus toivoi ettei oliskaan menkkoja..nyt sitä oottaa ku kuuta nousevaa.
 
Nyt tulee vaan omaa napaa: :ashamed:

Tänään testattu nega. :( Nyt siis kp 33/28. Pudotus oli pahempi kuin viime kerralla, nyt oli odotukset niin korkeella.. :'( miks ihmeessä mun alavatsaa on särkeny, viillelly ja pistelly jo viikon ajan jos en oo raskaana? :headwall: ja menkatkin myöhässä jo kuus päivää... tyhmää kun se saa sitten kuvittelemaan että olis onnistunu. :ashamed:

tänään on ollut itku herkässä koko päivän, onneksi olen yksinäni niin ei siipan tarvitse katsella tätä mun masennusta. Se ei ihan ymmärrä tätä... :ashamed: sanoo vaan että "se oliskin kivaa jos oisit raskaana". Mä oon sille yrittäny selittää miten pahalta tuntuu mut ei se taida ihan tajuta...

Vähän alkaa tuntumaan siltä et mä en jaksa tätä touhua enää. :'( Tahdon sitä lasta enemmän kuin mitään mutta onko tässäkään nyt mitään järkeä? |O
 
Onnea Nirtsu :flower:

Dada, Terolutit ovat (keinotekoista (?)) progestronia. Kun kierto pitkittyy tai tiedetään olevan pitkä kierto niin sitä syödään 10 päivän kuurina kp 15 alkaen. Taidetaan sitä kyllä käyttää myös toisinkin päin kierron tasaamiseen. Kuurin loppumisesta vuoto alkaa muutamassa päivässä tai yleensä kai vimeistään viikossa. Joku muu varmaan osaa kertoa tarkemmin en osaa tarkemmin sanoa vaikka olen itsekin käyttänyt. Ja google kertoo varmasti lisää.

EM Jaksamista, pitää vain jaksaa ja se ei ole helppoa. :hug: :hug:
 
Joo, ja täälläkin tätä omaa napaa taas.. Mut tuli nyt vielä mieleen sellanen juttu, et voiko tuo virtsatietulehdus näyttää väärää plussaa? Iloitsenko liian aikaisin? Jos jollain on kokemusta tästä asiasta tai muuten vaan tietoa niin kuulisin erittäin mielelläni!!

ElinaMariasulle paljon jaksamista! :hug:
 
En Nirtsu usko, että virtsatietulehdus vaikuttais mitenkään testiin. En ole koskaan kuullut, että tuollasta olis tapahtunut. Ole ihan rauhassa vaan! Olet vahvasti raskaana =)

ElinaMarialle jaksamista. Pidän sulle peukkuja, että täti matkalle juuttuis ja testi plussaksi muuttuis.

ON: Mulla ovis lähestyy. On jo pienoisia oireita. Nippailee nimittäin toiselta puolelta. Harjoitukset on aloitettu ;) Jospa se tällä kertaa tärppäis... Kävin jo katsomassa lasketun ajankin valmiiksi :whistle: Kumma, miten se toivo aina vaan herää...
 
Onnittelut Nirtsu! En kyllä äkkiseltään keksi minkäänlaista lääketieteellistä selitystä, että pissatulehdus voisi vääristää raskaustestin tulosta. Sulla on vielä ollut jonkinlaista viivaa niin kauan, että jos se pissatulehduksesta johtuisi, niin olisit nyt jo munuaistulehduksessa sairaalassa... Nauti siis rauhassa. Mutta jos sulla oikeasti on tunne, että voisi olla myös tulehdus, niin äkkiä lääkäriin testiin. Tulehdus pitää raskauden aikana hoitaa erityisen nopeasti, koska se saattaa levitä herkemmin munuaisiin.
 
Onnittelut Nirtsulle, ja paljon Onnea raskauden ajaksi! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy

Ps ElinaMaria: pahoittelut negasta!! :hug:

Muille kaikille hyvää lauantai illan jatkoa , tai siis ihan jokaiselle tietenkin! :heart: :flower:

Plussia kaikkiin mahdollisiin testeihin! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kanella:
Onnittelut Nirtsu! En kyllä äkkiseltään keksi minkäänlaista lääketieteellistä selitystä, että pissatulehdus voisi vääristää raskaustestin tulosta. Sulla on vielä ollut jonkinlaista viivaa niin kauan, että jos se pissatulehduksesta johtuisi, niin olisit nyt jo munuaistulehduksessa sairaalassa... Nauti siis rauhassa. Mutta jos sulla oikeasti on tunne, että voisi olla myös tulehdus, niin äkkiä lääkäriin testiin. Tulehdus pitää raskauden aikana hoitaa erityisen nopeasti, koska se saattaa levitä herkemmin munuaisiin.
Kiitokset onnitteluista! Joo, ja virtsatietulehdus on siis jo hoidossa. Eilen kävin päivystyksessä ja sain samantien lääkkeet.
 
Sini, mulla oli omasta mielestäni menkat heti jälkivuodon perässä, kun viimeseks viikoks voimistui tuo vuoto (melkein kuusi viikkoa yht). Sitten odoteltiin yhdet normaalit menkat ennen uutta yritystä, kun niin lääkärit määräsivät...

woodoo, sullahan kivat uneton (paitsi tietenkin tuon raskausjutun kohdalta) =)Oikeestihan me molemmat ollaan tukevasti raskaana, eiks jeh ;) :D Lomakin vois tehdä terää, harmi kun mihinkään ei pääse :headwall:

Joku puhui limoista... Mulla on tullut tuota valkovuotoa ihan kiitettävästi nyt, oiskohan merkkiä jostakin?
 
Onnittelut Nirtsu :flower:

EM :hug: Kovasti toivon sinulle sitä kauan kaivattua plussaa ja nyyttiä täyttämään tyhjän sylin! Ja saisi tulla tännekin!

Minulla on vielä "helpot päivät" menossa. Sitähän tämä tuntuu välillä olevan, että hienosti sujuu siihen saakka kun kierto lähenee loppuaan. Sitten sekoa jännityksestä muutama päivä ennen kuin menkkojen pitäisi alkaa ja nega testissä tai menkkojen tulo repii joka kerta haavat auki.

Sellaista positiivista tänne, että taisin nyt eilen sen ovisplussan saada. :p
Ei tullut yhtä komeita viivoja kuin olen täällä kuvissa nähnyt, mutta koko lailla saman vahvuiset ja tänään taas lähti jo testiviiva siitä haalistumaan. Oireiden puolestakin sopisi, nyt on limat enimmillään ja nippailujakin on ollut, erityisesti eilen.

Kaippa tuossa edelleen tulkinnanvaraa on että ovatko yhtä vahvat, saattaa olla ihan hivenen vaaleampi vielä tuo testiviiva, mutta eipä niissä juuri eroa ole, aiemmissa ja sen jälkee tehdyissä ero on tosi selkeä.
En vain eilen illalla päässyt enää uusintatestiä tekemään kun aamupäivällä olin tehnyt, ja tänään oli taas jo haalistunut.

Uskaltaisikohan sitä jo sanoa, että ovis olisi pongattu?
Ei siis juuri mitään eroa viivan vahvuudessa mutta vähän kuitenkin. Muissa testeissä selkeä ero...

Tulipas taas sepostus...
Nyt ei kun saunomaan, hyvää lauantai-iltaa kaikille! :wave:

-Meritähti-
 

Yhteistyössä