KM jälkeen kuumeilevat

Keskenmenon jälkeenhän raskaushormoni taso laskee ja hiljalleen katoaa? tietääkö kukaa millainen sen pitäs olla viikko km:stä??
Tilanne tämä.. lämpöilly jokusen päivän (37,3 ylin, eli ei kuumetta)..tänään tein lämmön nousun takii viel r.testin kun en ymmärrä, ja odottaen testin tietty olevan haaleempi ku ennen tai ettei näy ollenkaan. ongelma on nyt tämä:Testasin ennen km eli reilu vk sit haaleita viivoja joista kuitenki näki selkeesti että se on viiva. Lääkäri ultrasi vatsan päältä ja totesi kohdun olevan tyhjentynyt täysin..
Miksi testi näyttää tummempaa positiivista tänään, viikko km:stä ku ennen sitä??

Osaa elämä laittaa pienen ihmisen pään pyörälle tietämättömyydestä.
Tänään soitin lääkärille, eivät uskoneet että kohdunulkonenkaan vois olla kyseessä, tai muutakaan kun kerta ei tulehduksesta merkkejä (ei MITÄÄN kipuja).

kokemuksia,
mitä tämä on?!

Dada Käytitkö samaa testimerkkiä vai oliko testien herkkyydessä eroa? Millä viikolla sulla tuli km? Periaatteessahan hcg rupeaa heti laskemaan, kun kaikki raskausmateriaali on poistunut elimistöstä. Jos jotain on jäänyt kohtuun, niin hormoni säilyy koholla. Onko sulla mitattu arvoja? Kohdunulkoinen antaa usein oireita vasta joskus 7.-9. viikolla, kun munanjohdin rupeaa venymään. Minusta kuulostaa siltä, että pitäisi mitata hcg ja tutkia vähän tarkemmin, ettei kyse kuitenkin ole kohdunulkoisesta.

Ymmärsinkö Dada oikein, sulla raskaustesti näyttää plussaa vielä viikko keskenmenosta?
Mulla kolme viikkoa keskenmenosta oli vielä raskaushormonia veressä, eli viikko keskenmenosta lienee ihan ok. Raskaushormnin poistuminen voi viedä hyvinkin kauan. Mä en tiedä mikä taso näkyy testissä, joku viisaampi voi kertoa olisiko mun 30 näkyny testissä vielä 3 viikkoa keskenmenosta?

Oma lämpöseuranta sanoo ny että lämpö on ja pysyy, ei merkkiäkään noususta. Jossain luki, että ovulaatio ei tapahdu enneku hormoni on nollassa, ei voi tietää vaikka vieläkin (7viikkoa keskenmenosta) on veressä.

EM- tanttapahoittelut. Mä unohdin kotona sen lasten taikasauvajutun. Ois pitäny noitua vähän. Ja ketäs muita olikaan yllätetty? Ei voi muistaa... Silti tsemppiä kaikille!!!

Muilta osin:

MISSä OVAT MEIDÄN PLUSSAT??

Heinäkuu jo kohta puolessavälissä ja plussatilasto aneeminen. Ny tsempataan!!!!

:heart: :xmas: :heart: :xmas: :heart: :xmas: :heart: :xmas:

kanella
Testi on samaa merkkiä kuin aiempi. Aiemmasta (vähän ennen km) ja sitä aiemmista erottu hyvin haaleesti vaal.pun viiva, tämän pv oli täysin selkeä&tumma ja tuli esiin melkeinpä heti. km tuli menkoista laskettuna rv 6+3 mutta Oikeastihan siitä ei ole mitään tietoa, hedelmöittyminen on voinut tapahtua aikas milloin vain petipuuhien puolesta.
Mitattuja arvoja ei ole, lekurin mielestä oli päivänselvää sisätutkimuksen ja mahanpäältä ultran jälkeen ettei siel mitään ole ja kyseli vuodon tarkkaan, josta päätteli että kaikki on tullut ulos mitä siel on ollut.
Tänään soitin lääkäriin lämmön takia ja totesi, että kipuja kun ei ole niin ei tänään sinne siksi ottanu.

Dada Suosittelisin kyllä edelleen, että menet käymään lääkärissä. Varsinkin kun ei ole tarkkaa tietoa hedelmöittymisestä. Jos hedelmöittyminen on tapahtunut myöhemmin, niin ei ehkä olisi mitään mahan päältä ultrattuna näkynyt. Noilla viikoilla muutenkin pitäisi mieluummin katsoa sisäkautta. On siis periaatteessa mahdollista, että olisit edelleen raskaana. Toinen - ikävämpi - vaihtoehto tietenkin on, että kyseessä on kohdunulkoinen, jos hormonimäärä on nousussa edelleen. Kohdunulkoinen olisi hyvä saada kiinni, ennen kuin se aiheuttaa vaurioita munatorveen. Koeta siis päästä lääkäriin ja saada hcg mitattua. Sisäultrauskin olisi hyvä tehdä. Ilman tarkempia tutkimuksia on vähän arvailua, mikä todellinen tilanne on.

ehkä mä menen huomenna huutamaan suoraan luukulle. luulis siel talossa jonkun ymmärtävän. enään ei hätä pikkuisesta, olettanut olen kuitenkin jo viikon ettei sitä enää ole, mutta huoli itsestäni toki.

Dada Joo, pidä puolesi ja pyydä lääkäriaika. Ei ehkä pitäisi neuvoa näin, mutta älä ainakaan vähättele oireitasi vaan ehkä jopa vähän suurentele niitä. Sano vaikka, että on kerran pari ottanut kipeää tms., niin luulisi ajan heltiävän. Nykyisin on joka paikassa niin tiukat resurssit, että joskus ihan selkeätkin tutkimusta vaativat jutut, niin kuin minusta sinulla on, jää sivuun. Ja ainahan tietysti vaihtoehtona on myös yksityinen, jos ei kerta kaikkiaan onnistu kunnallisella.

Dada, ompa kummallinen juttu. Toisalta, on mullakin kerran näkynyt kotona testattuna vielä melkein kuukauden päästäkin ihan selvä plussaviiva tikussa. Silloin kävin lääkärissä ja mitään sen kummempaa syytä ne ei siellä siihen löytäny. Sain vielä jotain lääkettä minkä nimee en kyllä enää muista (aikaa 10v) ja sit alkokin menkat kolme päivää sen jälkeen, niin kuin pitikin. Ne oli todella runsaat ja vuodon seassa oli jos jotain riekaletta ja mömmäskää. Mulla on vaan sellainen tunne, että ihan kaikkea ne ei sillä ultralla kuitenkaan nähny ja jotain olematonta olis vielä jääny kohtuun. Viikko tuon jälkeen oli testi nega ja labrassakin todetiin että hcg ei enää koholla. Silloin ennen lääkkeen saantia se kans mitattiin ja hcg oli reippaasti koholla, en muista tosin enää lukemaa. Toivotaan nyt, et sulla kaikki ihan ok, eikä mitään tuollasia säätöjä ole tiedossa.

(.) Vuoto loppu, tikut tullu, digitesti vielä hankintaan, sit onkin varustauduttu uuteen ovisjahtiin. Voihan olla, että tässä kierrossa ei ovista edes tule, mutta saapi sitä silti jahdata :saint: Toisaalta tekis mieli pitää ihan vain lepokuukausi ja luottaa vain vaistoihin ilman mitään testaamisia.

Jospas sitä selais dvd hyllyn ja kattois jotain. Ukkokulta lähti tangoporukkaa kyytimään. Muutaman tunnin se tuossa taksia puunaskin, et on sit puhtaat paikat, kun ottaa väkeä kyytiin :D Paskasempi se tosin on aamulla, kun kotia tuloo. Sen sotkun siivoominen onkin sit mun heiniä, kun isännyys menee veteleen sikeitä :kieh

Plussia plusssia, missäs ne luuraa? Kattelin tuossa pinon "historiaa" ja ihan mieletön plussailu ollu päällä ja nyt on hiljasta....tulis nyt edes ne lömpöset kesäyöt, niin jospa niitä sitä mukaan alkas ropista :p :D

Lumi-marja: saako tää hölmö kysyä:
sillon ku testasit plunssan viel kotona km jälkeen....ni olikse selkeempi ku alunperin eli ennen km?
hitto ku yrittää kauheesti ettii jostaki vastauksii vaik niitä ei taida olla..

Dada ompas kummaa. Mene ihmeessä kinuamaan kunnon tutkimukset. ja joo, liiottele vähän oireita niin ainakin pääset. :hug:

woodoo kiitti :hug:

ON: Nyt on jo ihan hyvä fiilis. Aamulla oli ihan paska olo. 'Meille ei tuu ikinä vauvaa', 'miks meille sattuu kaikkea paskaa' jne jne.
Sit mun yks kaveri tuli kylään, juoruttiin kaikkee mahollista raskautumisesta, vauvoista, parisuhteesta, ulkonäöstä jne. ja mä tajusin et eihän mulla oo mihinkään kiire. Vaikka mä haluan sitä lasta kovasti niin onhan mulla aikaa. Ja nyt on menossa yk6. PUOLET siitä et jos ei onnistu niin mennään tutkimuksiin. Eli ei mitään hätää. Yli 90 % pareista saa vuoden sisällä raskauden alkamaan. Pakko luottaa siihen. :)

Onneksi on näitä ystäviä jotka pelkällä olemuksellaan ja läsnäolollaan saavat tällaista aikaan. :heart:

Dada no se oli kyllä selkeesti tummempi ja muistan sen siitä, kun sitä silloin ihmettelinkin. Mullahan alkaa yleensä vasta selkeät plussat näkyyn jossain 5+ viikolla ja varmimmin 6-7 viikolla. Sitä ennen näen vain haamujen haamuja ja hailakoita haamuja/plussia. Sehän se mullakin oli se kummallisin juttu. Jotenkin koko juttu on jääny vaivaamaan. Siksi se muistissa on vieläkin suht hyvin. Mulla vaan on sellainen tunne, että ne ei silloin km jälkeen ultrannu kunnolla tai siinä ei vaan näkyny. Silloin ei ollu niin hyviä laitteita kun nyt. Kyllä mielessä on käyny kaikki ku:sta ties mihin. Mut se vuoto mitä niiden lääkkeiden jälkeen tuli oli kyllä jotain mahdotonta. Ihan samanlaista kun km vuoto. Ja ne riekaleet laitto kyllä mietiin. Jos kerran kohtu oli tyhjä, niin mistä hiivatista ne jauhelihaa muistuttavat moskat tuli ja venytetyn purkan tyyliset riekaleet. Ei ole muutes mielestä lähteneet.

L-M..No minä mietin kanssa just tuota että onko sinne jääny jotakin ikävää.. :| Vuoto oli kyl ihan älytöntä, ihan niinku myös tavara mitä mukana tuli mut.. äh, huomenna kai viisaampi jälleen.

Dada :hug: toivotaan, et kaikki ok. Joillain voi kyllä tuo hormooni näkyä ties miten pitkään ja olen senkin huomannut, että samanmerkkisissä tikuissa samassa paketissakin on eroja. Joskus epätoivoisina ollakko vai eikö haamuilujen aikoina tullut "vähän" testailtua :whistle:

iltsu-natsu kiitos :) Pianhan sen näkee.. Nyt jo kp 23, et jos oikein hätäiseksi menee niin saapi viikonloppuna testailla :whistle: Hirmuisesti onnea sulle tähän kiertoon! :heart: Ja kaikille muillekin myös!! :heart: :heart: Haleja kaikille jotka on sen tättärän joutuneet kohtaamaan :hug:

Mulla Dada kävi vähän samalla tavalla. Siis ei kuumeen puolesta vaan testin. Tein kanssa kaavinnan jälkeen testin muistaakseni kun n. kaksi viikkoa oli kulunut. Se viiva, jonka siihen testiin sain, oli tummempi kuin yhdessäkään testissä, jota silloin raskausaikana olin testannut (ja silloinkin tein vielä, kun olin jo suht "pitkällä" eli joskus kutos-seiskaviikolla.. :snotty: )

En tiedä, mistä tuo johtui, mutta selitin sen itselleni niin, et se hormonimäärä vaan oli siitä edellisestä testistä seuraavaan mennessä ennen kaavintaa kuitenkin ehtinyt niin paljon nousta, et se ois ollu syynä. Verrannollisemman tuloksen saat, jos teet muutaman päivän päästä uuden testin ja vertaat sitä tähän nyt tekemääsi. ...mä tosin en sit enää tehnyt testiä, kun ajattelin, et laskee se joskus (ultrattu ja tyhjäksi todettu).

Jos sulla jotain ois kohtuun jäänyt (siis huom. kohtuun, tuosta ku:sta en tiedä ), se sattuis.... Tai no. Ainakin mulla sattui. Viikko kaavinnasta oli tuskaa, kun kroppa yritti työntää sitä vikaa riekaletta ulos.

Mutta vaikka tällä nyt lohduttelenkin sua (mikään ei välttämättä ole vialla), suosittelen silti, et käyt ihan vain varulta siellä lekurilla ja tarkistuksessa omien hermojesikin vuoksi. Sitä vartenhan ne siellä on: jotta silloin, kun epäilee, ettei kaikki ole kunnossa, voi käydä tarkistuttamassa, että mikään ei ole vialla. :)

voi kiitos epskeps! aloitin nuo glandinit ja nyt tuntuu nippailevan tuolta vasemmasta muniksesta aika hyvin, joskos siellä joku kunnon munis kasvais ja irtois. täytyy kai taas alkaa petipuuhiin :D nyt ois todellakin jo sun aika saada plussa, joten kaikki ulokkeet pystyssä sun puolesta!

mulla on kaamea kapula! oli sellainen sisarus ilta että huh huijaa!
mulla selkä reistaili vuosi sitten ja röntgenissä näkyi että yksi nivel falskaa liikaa ja enkös sitten paukautanut sen edellisiltana uusik. nostin meiän 2 vuotiaan syliin ja poks! tänään tohtorille... määrää mulle kuitenkin taas pillereitä joista mulla menee taju. ne on ihan kamalia pillereitä, miehet kuulemma kestävät ne paremmin. nyt olen kahtena iltana ottanut niitä jotta saan nukutuksi, pillerin otosta menee sellanen vajaa tunti ja sitten on taju kankaalla. enhän mä sellasia voi ottaa kun olen yksin lasten kanssa kotona. ja toinen mihin tiiän sen pistävän lähetteen on sähköhoito. nooh, katotaan mitä sanoo. onneksi pääsen omalle tohtorille, meillä on vähän sellainen erilainen suhe -lääkäriystävyys-.

palaillaan :wave:

miracle: Juu, mä suosittelin sitä villinlännen saluunaa, mut aattelin että jos sinne on tullut vaikka jotain uutta!! Zaharaan ei mennä tälläkään kertaa, koska mies jää kotiin. Eli ainakin 1 tunisian matka on vielä joskus tiedossa, koska haluan mennä sinne ja vain miehen kanssa. B)
Kävittekö muutens siellä satamassa?? Me mennään sinne nyt asumaan, kun viimeks oltiin soussessa.

Yhteistyössä