Kloriitilla pesu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa kipinää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa kipinää

Vieras
Ikinä en siis kyseisellä aineella ole pyykkiä pessy mutta nyt on tahroja mitkä ei varmaan muulla lähde, jos silläkään. Mutta yrittänyttä ei laiteta, jotan...
Kun pesukoneessa pestään niin mihin se kloriitti laitetaan ja kuinka paljon? mikäs ohjelma? Ja ilmeisesti huuhteluainetta ei laiteta?
Kertokaas fiksummat kaikki oleellinen aiheesta :)

Mä olen laittanut pesupalloon, meillä on tuollainen 6kg pesukone niin jos on esim täynnä harmaantuneita lakanoita/pyyhkeitä yms, 1dl. Huuhteluainetta voi laittaa jos haluaa tai olla laittamatta, meillä ei kyseistä tuotetta käytetä ikinä.

muutaman kerran olen kloritella pessyt ja myös käytän pesupalloa. haju jää kyllä miedosti vaatteisiin jos hajustamatonta huuhteluainetta käyttää mutta jos ei muuten niin pyöritä kertaalleen samat vaatteet ihan tavallisella pyykipesuaineella sen jälkeen.
toinen hyvä konsti on vanish oxi actionissa liottaminen ja sen jälkeen valkaisuainetta sisältävällä pesuaineella pesu tai tabort tahranpoistaja.

Muistattehan pitää kunnon tuuletus pesuhuoneessa kun pesette kloriitilla. Se on enemmänkin tarkoitettu viileällä pesuun. Mitä kuumempaa vesi sitä enemmän kloriitti päästää höyryjään joita ei saisi hengittää.

Hei!

Minä sain poistettua vanhoja pinttyneitä ruokatahroja niin, että huljuttelin vaatteita (tai no vauvan syöttölappuja) laimennetussa kloriittiliuoksessa pesualtaassa, vähän huuhtelin ja sitten pesin koneella valkopyykin pesuaineella. Pullossa oli laimennusohje, taisin kyllä laimennella ihan silmämääräisesti. Käytin kylmää vettä. Tahrat vaalenivat ihan silmissä käsittelyn aikana. Kokeile ensin vaikka tätä ja sitten tarvittaessa laitat kloriittia koneeseen.

Yhteistyössä