Klitorisorgasmi vs. emätinorgasmi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kataliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kataliina

Vieras
En ole ollut yhdynnöissä, ja tähän saakka olen saanut itsetyydytyksessäkin orgasmini klitorista hyväilemällä. Olen lukenut ihmisten kokemuksia, ja yleensä naiset tuntuvat kokevan emätinorgasmit voimakkaampina ja pidempinä kuin klitorisorgasmit, silloin kun sellaisen onnistuvat saamaan.

Viime viikkoina olen kokeillut ensimmäisiä kertoja työntää sormia sisääni, valmiiksi hyvin kiihottuneena. Olen löytänyt kohdan, jonka hierominen tuntuu hyvältä, ja lopputuloksena on ollut joka kerralla hyvin nopeasti orgasmi. Olen silti pettynyt, sillä se on paljon heikompi ja lyhyempi kuin klitorisorgasmini - itse asiassa varsin säälittävä ja olematon. Sen jälkeen tuntuu myös vaikeammalta kiihottua uudestaan kuin klitorisorgasmin jälkeen.

Voiko olla, että joillakin naisilla klitorisorgasmit vain sattuvat olemaan voimakkaampia, vai onko odotettavissa, että harjoittelun myötä myös emätinorgasmin intensiteetti ja kesto kasvavat?

Uskoisin etta syy miksi ematinorgasmi voi tuntua mahtavammalta naiselle on se tilanne missa se on saatu; jotta nainen voi saada ematinorgasmin hanen tulee olla hyvin kiihttunut seksin aikana, yleensa ematinorgasmi tulee sitten siita miehet kalusta, eli kun tama kalun tuoma stimulaatio yhdistyy seksin kiihottavuuteen naisen mielessa, voi se orkku olla sitten mahtava. niasenhan itse ei sillin tarvitse napertaa mitaan klittansa kanssa, vaan orgasmi vain tulee ja on kokonaisvaltaisempi.

Nain ainakin itse asian ymmartaisin, molemmat orgasmit kokeneena. En tosin ole itse koskaan "varkannyt" itselleni vain ematinorgasmia, joten en tieda milta se tuntuisi ilman rakastelua miehen kanssa.

En ole ollut yhdynnöissä, ja tähän saakka olen saanut itsetyydytyksessäkin orgasmini klitorista hyväilemällä. Olen lukenut ihmisten kokemuksia, ja yleensä naiset tuntuvat kokevan emätinorgasmit voimakkaampina ja pidempinä kuin klitorisorgasmit, silloin kun sellaisen onnistuvat saamaan.

Viime viikkoina olen kokeillut ensimmäisiä kertoja työntää sormia sisääni, valmiiksi hyvin kiihottuneena. Olen löytänyt kohdan, jonka hierominen tuntuu hyvältä, ja lopputuloksena on ollut joka kerralla hyvin nopeasti orgasmi. Olen silti pettynyt, sillä se on paljon heikompi ja lyhyempi kuin klitorisorgasmini - itse asiassa varsin säälittävä ja olematon. Sen jälkeen tuntuu myös vaikeammalta kiihottua uudestaan kuin klitorisorgasmin jälkeen.

Voiko olla, että joillakin naisilla klitorisorgasmit vain sattuvat olemaan voimakkaampia, vai onko odotettavissa, että harjoittelun myötä myös emätinorgasmin intensiteetti ja kesto kasvavat?
Menin nuorena naimisiin "tulin raskaaksi" koin orgasmeja mieheni kanssa mielestäni ihan kohtuullisesti.Sitten tapasin "miehen kaikilla mausteilla" Oli KOKOA ja taitoa.Kielletyn hedelmän maku antoi uudet "kokemukset. Koin orgasmin joka pani värisemään koko kehon.Sitä ei voi kun ihailla.(ei tule ehkäsyt mieleen)Pahinta,että alkaa vaatia sitä.Olin vieraalla paikkakunnalla työssä,usein yötä,joten aloin harrastaa sitä. niin väärin,kun se onkin.Vietti kuitenkin oli voimakas.En pysty nytkään olemaan uskollinen.Hyvä kokemus kuitenkin.Maarit

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut Rva";10503173:
Menin nuorena naimisiin "tulin raskaaksi" koin orgasmeja mieheni kanssa mielestäni ihan kohtuullisesti.Sitten tapasin "miehen kaikilla mausteilla" Oli KOKOA ja taitoa.Kielletyn hedelmän maku antoi uudet "kokemukset. Koin orgasmin joka pani värisemään koko kehon.Sitä ei voi kun ihailla.(ei tule ehkäsyt mieleen)Pahinta,että alkaa vaatia sitä.Olin vieraalla paikkakunnalla työssä,usein yötä,joten aloin harrastaa sitä. niin väärin,kun se onkin.Vietti kuitenkin oli voimakas.En pysty nytkään olemaan uskollinen.Hyvä kokemus kuitenkin.Maarit

Kaikesta päätellen olet "varsinainen nautiskelija" Kuinkahan selittelet asiat aviosiipallesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Mies.myös kokenut;10505040:
Kaikesta päätellen olet "varsinainen nautiskelija" Kuinkahan selittelet asiat aviosiipallesi?

Enpä ole halunnutkaan selitellä.Huvittavin kysymys oli kerrankin."tuntuupas tämä väljältä"oletko ollenkaan kiihottunut? Oltiin oltu aamulla hotellissa nautiskelemassa.

Aina tästä puhutaan, mutta ei sanota, mitä kummallakin tarkoitetaan. Puhutaanko kohdasta, josta orgasmiin johtava kiihotus alkaa vai paikasta, jossa orgasmi tapahtuu?
En ole saanut orgasmia ilman klitoriksen ainakin välillistä kiihotusta, mutta orgasmi tapahtuu aina myös emättimessä enemmän tai vähemmän voimakkaana. Minusta kaikki orgasmit ovat sekä klitoris- että emätinorgasmeja. Orgasmi on nautinnollisin kun se tuntuu emättimessä voimakkaana, ja silloin peniksen tai hieromasauvan on oltava emättimessä. Pelkkää klitorista ärsyttämällä ilman kalua emättimessä orgasmi kyllä tapahtuu myös emättimessä, mutta vaisuna ja eptäyydyttävänä. Klitoris ja vagina muodostavat kokonaisuuden, ei niitä voi erottaa, ne toimivat yhdessä (paitsi niillä joilta klitoris on silvottu pois....). Naisen elimet ovat moninaisemmat kiihottumisen kannalta kuin miehen: klitoris, vagina G-pisteineen ja muine pisteineen, kohtu, rinnat, miehellä homma keskittyy eniten penikseen. Miehen mallin mukaanko naisen orgasmia pohditaan - että mikä se yksi piste on - kun kiihottuminen ja orgasmi todellisuudessa tapahtuvat kaikilla noilla alueilla?

Viimeksi muokattu:
Itse en ole koskaan saanut pelkkää emätinorgasmia. Sitävastoin saan aivan uskomattomia orgasmeja lusikka-asennossa. Mies on sisälläni ja toisella kädellään hieroo klitoristani. En voi kuin suositella muille. Myös miehen päällä ratsastaessa saan orgasmin, koska samalla klitoris hieroutuu miestä vasten. Mutta jos pelkällä kädellä yrittää tuottaa klitorisorgamin, ei se vedä mitään vertoja tuolle kuvailemalleni lusikka-asennolle. Miehet, yllättäkää sillä naisenne.

eli voivatko klitoris- ja emätinorgasmi olla erilaisia. Itsetyydytyksessä saan tietynlaisen orgasmisn helposti klitorista hieromalla, mutta samanlaista tunnetta en ole koskaan kokenut yhdynnän aikana, vaikka onkin tuntunut upealta ja hyvältä. Viimeksikin seksin aikana kun mies oli päällä tuntui niiiin hyvältä, varpaissa asti, mutta ei kuitenkaan samalta kuin silloin kun orgasmi tulee itsekseen klitorista hieromalla. En siis osaa sanoa olenko koskaan saanut yhdynnässä orgasmia, vaikka on siis hyvältä tuntunut mutta jotenkin jokin "huippu" on aina jäänyt saavuttamatta, koska se yhdynnän aikainen "huippu" on aina tuntunut erilaiselta kuin se itse klitorista hieromalla saavutettu "huippu"...

Eli, lyhyesti, osaako joku sanoa tuntuvatko vain klitorista hieromalla saadut orkut aina erilaisilta kuin yhdynnän aikana saadut? Mun on yleensä aika vaikea rentoutua seksin aikana niin paljon että saisin orgasmin jos mies vain nuolee mua. Mikähän siihen auttais...

Nämä on ihania muijia tämmöiset Maaritin kaltaiset rouvat meikäläisen kannalta,
isompaa kullia himoavat varatut naiset, jotka innostuvat paneskelemaan salaa.
Kiitoksia Maarit ja muut rouvat! Ehkä joskus tapaamme, eikä stten puhuta kenellekään.
"tuntuupas tämä väljältä" - näin voi käydä tapaamisen jälkeen:)

Emätinorgasmia ei ole olemassakaan niin kuin ei G-pistettäkään. Klitoris haaroittuu toki melko pitkälle, joten orgasmit voivat tuntua erilaisilta, mutta ne kaikki ovat klitorisorgasmeja.

Nämä G-pisteet ja emätinorgasmit ovat kansassa kulkevia juttuja, joilla ei ole tieteellistä näyttöä. Ja naiset itsekin saattavat uskoa emätinorgasmeihin, koska eivät tunne omaa klitoristaan ja sitä, kuinka pitkälle se ulottuu.

Mikä se sitten on se rypyläinen alue pillun sisällä häpyluun takana, jota hieromalla saa naiselle orgasmin aikaiseksi. Klitoriksen juuriko. Aika pitkälle saa kulkea häpyluun taakse. Klittaorkussa harvemmin on mukana lantiopohjan sisemmät lihakset. Emätinorkussa taas liki aina. Emätinorkun saa aikaiseksi ilman klitan hieromista, vaikka takaa naiden. Tästäkin on tutkittua tietoa, joten jotkut tutkijat eivät ilmeisesti tiedä mitä tutkia.

Nämä on ihania muijia tämmöiset Maaritin kaltaiset rouvat meikäläisen kannalta,
isompaa kullia himoavat varatut naiset, jotka innostuvat paneskelemaan salaa.
Kiitoksia Maarit ja muut rouvat! Ehkä joskus tapaamme, eikä stten puhuta kenellekään.
"tuntuupas tämä väljältä" - näin voi käydä tapaamisen jälkeen:)

Mikäs sen houkuttelevampaa,tilaisuus teki ainakin minusta nautiskelijan? sitäpaitsi työpaikka,jossa oltiin yövuorossa,ja suuri osa miehiä.Aamuyöstä hotelliin muka "nukkumaan" Kuvitteleppas?Hyvää kesää Maarit

Viimeksi muokattu:
Tällä kertaa voin sanoa, että te kaikki olette oikeassa, vaikka olettekin erimieltä klitoriksesta.

Klitoris on paljon suurempi mitä sieltä hupunalta näkyy.
Yleensä tuosta osasta käytetään klitoris nimitystä.
Mutta yhtälailla se emättimen kautta tunnettavissa oleva osa on klitorista.
Eli molemmista paikoista tulevan orgasmin voi ilmaista sanalla klitorisorgasmi.
Selvennyksenä kumpaa milloinkin tarkoitetaa on vakiintuneet sanat.
Klitorisorgasmilla tarkoitetaan sitä ulkopuolista orgasmia, ja emätinorgasmilla tarkoitetaan sisäpuolista, vaikka kummatkin ovat klitorisperäisiä.

Tuon olen opiskellut väestöliiton sivuilta.
Etten ihan puppua puhunut.

Yhteistyössä