Klamydian sairastaneet!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Likainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Likainen

Vieras
Sain tietää nyt raskaana ollessa, että olen sairastanut piilevänä tautina klamydiaa useampia vuosia (luojan kiitos tauti ei ole vienyt mahdollisuuttani saada lapsia). Koskaan minulla ei ole ollut ainuttakaan sukupuolitautia tai muuta ongelmaa tällaisten asioiden kanssa. Otin tiedon todella raskaasti, olo on jotenkin saastainen ja olen huolissani miten tämä vaikuttaa vauvaan. Lääkekuurinhan saan tietysti tautiin. Miten te muut taudin sairastaneet olette ottaneet asian vastaan/käsitelleet sen ja onko joku saanut raskaana ollessa tietää tällaista? En halua kertoa IHAN KENELLEKKÄÄN tätä asiasta, muuten kuin näin anonyyminä täällä. Häpeän ja olen tosi surullinen. :,(

Kun olin n.19-v ja olin kihloissa erään jätkän kanssa... sitten alkoi kummallinen tiputteluvuoto,jota tuli kuukauden putkeen(ja kipuja)---> hakeuduin lääkäriin,jossa sitten todettiin klamydia. "Hassuinta" koko jutussa on se, että minä ja silloinen jätkäkaverini oltiin toistemme ekat ja ilmeisesti jätkä oli käynyt vieraissa, ja tämä epäilys varmistui todeksi. Tunsin häpeää, vihaa ja kaikkea siltäväliltä. Jätkä sai lähteä kalppimaan, mutta silti se onnistui pilaamaan mun elämää vielä jälkikäteen kun se levitti juttua,että mä olen varsinainen pettävä lumppu ja tartutin hälle sen taudin |O

kerrothan toki miehellesi kuitenkin??

Mulla oli klamydia piilevänä ja saatiin selville raskausviikolla 32 ennen aikaisten supistusten vuoksi. sain antibiootin. Olo oli todella likainen loppu raskauden ajan :( Mietin vaan miten en voinut tietää?? ja onni matkassa että saatiin selville, olis voinu tarttua vauvaan synnytyskanavassa :(

Alkuperäinen kirjoittaja vou:

Mulla oli klamydia piilevänä ja saatiin selville raskausviikolla 32 ennen aikaisten supistusten vuoksi. sain antibiootin. Olo oli todella likainen loppu raskauden ajan :( Mietin vaan miten en voinut tietää?? ja onni matkassa että saatiin selville, olis voinu tarttua vauvaan synnytyskanavassa :(

Toki kerroin miehelleni! Tuolla kertomisella tarkoitin muita ihmisiä, ystäviä jne. Olen ollut täysin oireeton (samoin kun mieheni) kunnes tässä raskaudessa otettiin pissanäyte supisteluiden ja runsaan haiskahtavan valkovuodon takia. Tuliko vauvalle mitään taudista ja jouduttiinko vauvaa jollain tavalla seuraamaan synnytyksen jälkeen? Minusta on todella noloa sairastaa tällaista tautia, kun pieni toivottu rakas on mahassani ja muutenkin.

Mulla on ollut kans joskus 16v klamydia,olin vakituisessa suhteessa yhden jätkän kanssa ja oltiin kihloissakin..Sain vasta 2008 vuonna tietää että sairastin klamydiaa ja seurustelin 2006 vuonna vielä syksyyn asti tämän jätkän kanssa jolta olin sen saanut..Eli mulla klamydia oli oireeton tuohon 2008 vuoteen asti kunnes alkoi olemaan vähän virtsatien tulehduksen oireita ja menin kokeisiin tutkituttamaan silloin että oliko mulla klamydia niin tuloksista selvisi että on ja sain niihin ilmaiset lääkkeet sitten terveyskeskuksesta..Aloin seurustelemaan uuden kanssa maaliskuu 2007 ja otin myös 2008 vuonna nykyiselle avopuolisollekin sitten lääkkeet että sekin söi ne siltä varmuudelta että sillä olisi myös ollut sitten se..Ja lääkkeitten jälkeen tulin heti raskaaksi,ensimmäinen lapsi sai alkunsa heinäkuussa 2008 joka oli toivottu. :)

Eikä teillä päin otettu klamydia testiä automaattisesti raskauden alussa? Täällä nimittäin otetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikä teillä päin otettu klamydia testiä automaattisesti raskauden alussa? Täällä nimittäin otetaan.

Tuon on kuulemma paikkakuntakohtaista. Täällä ei oteta klamydia testiä automaattisesti, vaikka mielestäni ehdottomasti pitäisi ottaa!

Ilmeisesti kuurin saa suoraan (ilmaiseksi) terveyskeskuksesta? Sillä silloin kun soitin, että tarvitsen lääkityksen sanoivat että käydä noutamassa terveyskeskuksesta.

Ei sitä tarvitse hävetä, tauti on todella yleinen, monella se valitettavasti on heidän tietämättään :( Itse sain aikoinaan poikaystävältä, vaikka käytimme kondomia. Eipä sille aina mitään voi. Suosittelen testissä käymistä kaikille! Myös nykyisen (avio)mieheni lähetin testiin kun suhteemme vakinaistui ja kondomi jäi pois. Itsekin kävin silloin taas.

näkyyköhän klamydia siinä oikein viljely testissä? munki mielestä sen sais ottaa automaattisesti aina kaikilta raskaana olevilta. kun se viljely täälä aina otetaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
näkyyköhän klamydia siinä oikein viljely testissä? munki mielestä sen sais ottaa automaattisesti aina kaikilta raskaana olevilta. kun se viljely täälä aina otetaan...

Ei näy! :/ Itseasiassa olen luullut, että klamydia kuuluu näihin näytteisiin jotka joka raskaudessa otetaan, mutta niin ei kuulemma ole. En ymmärrä miksi joka paikassa sitä ei oteta automaattisesti, koska tauti voi olla todella oireeton ja monillakin se on ollut vuosia ennenkuin huomataan. Usein sitten näillä jotka ovat oireettomia, oireet ilmenee raskaana, koska keho reagoi silloin herkemmin.

Yhteistyössä