KLAMYDIA + voikotämä tehdä tuhoja minulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minnime
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minnime

Vieras
Olen saanut keskenmenon ja kohdunulkoisen raskauden. tämän kohdunulkoisen raskauden yhteydessä minulla huomattiin klamydia tällä vkolla.
Luulen, että tauti on itänyt minussa jopa 6-7 vuotta tai sitten vain ihan muutaman viikon tai kuukauden.
Tulehdusarvoni ovat olleet kokoajan normaalit, eikä kuumetta ole ollut.
Klamydia huomattiin pissanäytteestä. Minulla oireina olivat kovat lantion seudun kivut. Myös karvoituksen yläpuolella alkoi tuntua kipua ja vatsan päällä. Pelkään, että onko minulla ollut siis kohtutulehdus, kohdun limakalvotulehdus, munasarjatulehdus ja mitä muuta..?? mistä voin tietää, onko tuo klamydia aiheuttanut minussa nyt sitten jotain peruuttamatonta, jos en enää voikaan tulla koskaan raskaaksi.
kertokaa kokemuksianne. olen ihan rikki

Eivätkö lääkärit nykyään selitä potilailleen mitään? Hoitamaton, pitkään jatkunut klamydia voi aiheuttaa naiselle lapsettomuutta, vahingoittaen munasarjojen normaalia toimintaa. 6-7 vuotta lienee liian pitkä aika tartunnan saamisesta. Kuukausissa todnnäköisesti mennään. Kohdunulkoinen raskaus sopii kuvaamiisi oireisiin. Jos on sairastanut Klamydian,näyttävät veriarvot kehittyneet vasta-aineet, vaikka varsinainen tulehdus olisikin jo ohi.Nyt kannattaisi keskustella vaikkapa terveyskeskuksen sairaanhoitajan kanssa tästä asiasta. Ja muistathan käyttää yhdynnöissä KONDOMIA! Pillerit ja kierukka EIVÄT SUOJAA SUKUPUOLITAUDEILTA JA HUOM, MYÖS KUMPPANI ON HOIDETTAVA! Älä masennu,sinä selviät tästä kyllä, hae keskusteluapua, älä jää yksin!

Mitä suurimmalla todennäköisyydellä sinulla ei ole ollut mitään emätintulehdusta kummempaa. Viittaan tässä tulehdusarvoihisi. Klamydia on nuorilla naisilla varsin yleinen, ja jos siitä tulisi kaikille lapsettomuutta, kansamme kuolisi kohtapuoliin sukupuuttoon.

Itselläni todettiin 20 v sitten keskenmenon yhteydessä klamydia. Sen jälkeen sain kaksi tervettä lasta ongelmitta. Enempää en halunnutkaan. Ja epäilen, että myös sinulta otettiin klamydianäyte tuon ensimmäisen keskenmenon yhteydessä.

Kohdun ulkoisia raskauksia sattuu joskus, mutta niiden syynä ei tarvitse olla munatorvien tukkeutuminen jonkun tulehduksen jälkitilana. Ne eivät myöskään ennusta tulevien raskauksien epäonnistumista. Kaikenlaista sattuu.

Häntä pystyyn ja reippain mielin tulevaisuutta kohti!

"Klamydia on nuorilla naisilla varsin yleinen", niinpä... ei kyllä saisi olla! En halua olla mikään moraalin vartija, mutta teidän itsenne tähden, korostan vielä: KÄYTTÄKÄÄ KONDOMIA!

Alkuperäinen kirjoittaja Kondomeja laukkuun:
"Klamydia on nuorilla naisilla varsin yleinen", niinpä... ei kyllä saisi olla! En halua olla mikään moraalin vartija, mutta teidän itsenne tähden, korostan vielä: KÄYTTÄKÄÄ KONDOMIA!

Jos haluaa raskaaksi, ei oikein voi käyttää kondomia.

Olen 40 v nainen ja minulla oli klamydia piilevänä 18 v asti. Tällä hetkellä on muistona älyttömän kipeät jalat. Söin kuukauden antibiottia ja ei auttanyt. Tartunnasta 5 vuotta, niin tein ekan lapsen ja sen jälkeen vielä muutaman. Eli ei tee ainankaan minulle lapsettomuutta. Ja mikä ihmeellistä en ole tartuttanut tautia mieheeni.

Alkuperäinen kirjoittaja sari-anne:
Olen 40 v nainen ja minulla oli klamydia piilevänä 18 v asti. Tällä hetkellä on muistona älyttömän kipeät jalat. Söin kuukauden antibiottia ja ei auttanyt. Tartunnasta 5 vuotta, niin tein ekan lapsen ja sen jälkeen vielä muutaman. Eli ei tee ainankaan minulle lapsettomuutta. Ja mikä ihmeellistä en ole tartuttanut tautia mieheeni.

Siis oliko sinulla tämä sukupuolitautia aiheuttava klamydia vai esimerkiksi keuhkoklamydia, joka on ihan eri tauti?

Klamydia voi hoitamattomana pitkällä ajalla aiheuttaa hedelmättömyyttä. Sinä et ole hedelmätön, sinä olet tullut raskaaksi.

Nyt sinulla on todettu klamydia, joka hoidetaan.

Keskenmenon ja kohdunulkoisen raskauden syyt ovat todennäköisesti jotain muuta. Kuvailemasi kivut johtuivat todennäköisesti kohdunulkoisesta raskaudesta.

Kysy lisätietoja sinua hoitaneilta ammattilaisilta.

Itsellä oli klamydia puoli vuotta ennen ku todettiin... Oli toistuvia silmätulehduksia ja vatsakipuja. Kysymyskin olisi mikäli joku tähän vastata osaisi.. Minulla ja puolisollani oli käytössä tiettyjä "leluja" ennen kun minulla tämä klamydia todettiin. Hoidin asian pois, samoin puolisoni. Eräs asia jäi vaivaamaan... Käytimme kerran erästä näistä leluista ja en ole niinkään varma kuinka hyvin tämä väline on aikanaan puunattu... Voiko tämä aiheuttaa uutta klamydiaa?

En tiedä, mikä on klamydiabakteerin elinaika elimistön ulkopuolella. En usko sen olevan kovian pitkä, joten tuskin se puhdistetuissa leluissa kovin pitkään säilyy elinkelpoisena.

mulla todettiin klamydia ja pelkään että m'ä en saa ikinä lapsa kun kärsin muutenkin hormooni häiriöstä ja haluun lapsia niin paljon kuin mahdollista ja sain mieheltäni tarunnan ja se on ollu mulla on noin 3 vkoa kun alko sattuu alavatsaan ja kävin vessassa koko ajan ja menin heti testeihin nyt huomenna menen hakemaan lääkkeet mut haluan vain lapsia

Alkuperäinen kirjoittaja sari-anne:

>>Minulla kävi sellainen juttu,että varasin ajan lapraan pissa näytteelle epäilin pissatulehdusta kun sitten selvisi, että minulla onkin klamydia!! Olen ollut suhteessa yli vuoden enkä kenenkään muun kanssa sinä aikana nimittäin miehelläni ei tautia ollutkaan. Nyt tässä on ollut keskustelua,että voiko tämä tauti olla tarttumatta toiseen ja minua ollaan epäilty uskottomkasi ja se on kamalaa koska itse kyllä hyvin tiedän etten ole ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja minä80;9817403:
>>Minulla kävi sellainen juttu,että varasin ajan lapraan pissa näytteelle epäilin pissatulehdusta kun sitten selvisi, että minulla onkin klamydia!! Olen ollut suhteessa yli vuoden enkä kenenkään muun kanssa sinä aikana nimittäin miehelläni ei tautia ollutkaan. Nyt tässä on ollut keskustelua,että voiko tämä tauti olla tarttumatta toiseen ja minua ollaan epäilty uskottomkasi ja se on kamalaa koska itse kyllä hyvin tiedän etten ole ollut.

Klamydia voi olla monen vuoden takaa. Se saattaa olla oireettomana monia vuosia. Joten sano miehellesi, ettei se tarjoita että olisit häntä pettänyt. Ne voivat hyvinkin olla aikaisemmilta suhteiltasi.

Olen varannut itselleni labraan pissanäytettä, koska minulla on alavatsa ollut kauheen kipeä ja kirvelee alapäähän jatkuvasti. Pissattaakin ihan kokoajan. Sellainenko klamydia on? Mulla on todella epäsäännolliset meinkatkin ollut jo puolen vuoden ajan voiko se johtua siitä? Tarkottaako se etten välttämättä saa koskaan lapsia?? Minäkin tahdon kovasti lapsia, enkä tiedä mitä itselleni teen jos selviää etten voi saada niitä :'(