Klamydia testin luotettavuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kysynkin, että kuinka luotettavasti klamydia voidaan todeta pissanäytteestä? jos näyte on ihan oikein otettu ja aamuvirtsasta. Syksyllä tapailin miestä, jolla oli klamydia ja olimme harrastaneet seksiä ilman kortsua. Miehellä klamydia oli positiivinen, mutta minulla oli negatiivinen vaikka oireita oli. Väkisin inttämällä sain vaivoihini antibiootin ja vaiva hävisi. Millain voi olla mahdollista, että testini oli negatiivinen vaikka oireita oli? Nyt minun pitäisi huomenna mennä taas testeihin, kun alavatsassa on ollu pientä nipistystä ja jotenkin stressaa, että jos testi näyttää negatiivista ja silti minulla on klamydia ja se muhii vuosikausia kehossani. Sekin on hyvinkin mahdollista että minulla ei ole oikeastikaan klamydiaa, mutta haluan testauttaa itseni kumminkin varmuuden vuoksi... Asun pienellä paikkakunnalla ja jotenkin tuntuu "nololta" käydä testeissä jatkuvasti oman mielenrauhan tähden, vielä kun minua on kummallakin kerralla palvellut hoitaja joka katsoo minua säälien ja järkyttyneillä ilmeillä...

Klamydia-virtsanäyte (U-ChtrNhO) osoittaa sekä elävän, lisääntymiskykyisen että hoidetun klamydian. Jos testi on positiivinen on kyseessä joko huono hoitovaste tai uusintainfektio. Vaihtoehtoisena tutkimuksena klamydiaviljely. Lähinnä tuon viljelytuloksen tiimoilta olen kuullut, että tulos näyttää kyllä oikein, mutta tulkinta saattaa olla epäselvä. Joskus näytteet ovat jopa menneet sekaisin. Tällaiset tulkinnat ovat kyllä harvinaisia. Ei sinun tarvitse nolostua tai hävetä asian suhteen, koska kyseessä on kuitenkin ennakoiva terveydenhoito. Hoitohenkilökunta on vaitiolovelvollinen ja törmäävät kyllä päivittäin kaikenlaisiin tapauksiin.

Yhteistyössä