Kk kierron pituus raskauden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kai

Vieras
Hei, oletteko huomanneet että kierron pituus muuttuisi raskauden jälkeen? Muuttuuko hormonitoiminta siltä osin jotenkin.. Itse ihmettelen kun kierto on lyhentynyt reilulla viikolla; aikaisemmin ollut tooosi pitkä kierto, nyt nakuttaa just sitä 4 vkoa vaikka ikää alkaa olla niin että vaihtareita odotellen.. :/

Mulla oli ennen ekaa raskautta lyhyt ja vähän epäsäännöllinen kierto pillereidenki kanssa (n.18-21pv) mutta se muuttu synnytyksen jälkeen 14pv kierroksi. Eli TOSI lyhyeksi. Samalla rysäyksellä rupesin vuotamaan kuin seula ja jo ennestään kamalat menkkakivut sen kuin paheni (tosin voi johtua siitäki, että ennen raskautta söin 7v pillereitä, jotka vei pahimman terän menkoilta muutenki pois), kun taas sitten edellisen raskauden jälkeen (joka meni ikävä kyllä kesken) kuukautiseni muuttuivat kuin taikaiskusta tasan 28 päivän kierroksi ja kivutkin buranalla kestettäviksi. Määrä on mitä on, mutta noh, sitten ravataan veskissä muutaman kerran tunnissa. :D

Mulla taas pidentyi. Ennen raskautta oli säännöllinen 28 pv kierto. Raskauden jälkeen oli 38 pv kierto, sitten 36 pv kierto ja seuraavasta tulin raskaaksi, mutta sitten tais olla jo palannut tuohon 28 pv kiertoon, ainakin laskettu aika sen mukaan ultran perusteella.

ennen lasta mulla oli 26-28pvän kierto. esikoisen jälkeen 28-30. toisen lapsen jälkeen 30-35, tosin käytän minipillereitä joten nekin varmaan voinu vaikuttaa tuohon kiertoon.

Yhteistyössä