Kivuton ponnistusvaihe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HennariikkaT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli kivuton ponnistus. Olin itsekin sitä kauhulla odottanut, mutta olikin pelkästäänä helpottavaa päästä ponnistamaan. Epiduraalin jälkeen kun tuli kivut takasin, niin kätilö sanoi että saa alkaa jo ponnistamaan. Liekö sitten epiduraali vaikuttanut vielä vähän. Väliliha leikattiin suihkutettavan puudutteen turvin ja ponnistus kesti 42 min.

Saa nähdä miten toisen kanssa käy.

Mulla ei ole mikään kerta ponnistusvaihe sattunut.
Esikoista ponnistin 7min, keskimmäistä 1min ja kuopusta 13 min. Kuopuksen synnytys oli muutenkin niin outo ja ihmeellinen positiivisessa mielessä, että kätilökin ihmetteli :heart:

Esikoiseni ponnistusvaihe oli täysin kivuton. En käyttänyt mitään puudutteita, en epiduraalia enkä ees ilokaasua. Luulin saavani ilokaasua, mutta kätilö oli kääntäny sen hapelle. Olin vissiin luonnon ansiosta puutunut alapäästäni. Pitikin sitten ottaa imukupilla ja repesin niin, että leikkaussalissa korjasivat ja sain kolmisen kymmentä tikkiä. Kyllä mä mieluummin synnytin kakkosen pienen kivun kanssa, niin ties, missä mennään. :/

Alkuperäinen kirjoittaja kirsuli:
ponnistuskivut oli kauheat ja kesti tunnin tosin poika oli hartioista kiinni.....

Minä sain spinaalin, joka vaikutti ponnistusvaiheessakin; onnekis meilläkin poika jäi hartioista kiinni, tosin ponnistusvaihe irrotuksineen kesti vain 9min.

Yhteistyössä