kivut sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
jouduin kesken synnytyksen hätäsektioon 1,5 vkoa sitten. nyt mulla on järkyttävät lantio/alaselkä/reisikivut ja hengittäessä sattuu hartiaan. onko normaalia, onko muilla samoja kokemuksia ??

Nopeasti yhteys synnärille!!!! Mulla oli järkyttävät kivut hätäsektion jälkeen, mutta ne johtuivat ihan haavasta ja tunsin kivut haavan alueella. Toivotaan kovasti ettei ole mtn vakavaa!!! soita sinne heti...

Tuo sisäinen verenvuoto tuli mullakin mieleen. Kivut voi olla sektion jälkeen pahat (mulla oli), mutta jos ne noin pitkän ajan jälkeen äkkiä selvästi pahenee niin äkkiä lääkäriin!

Mulla ei kahden sektion jälkeen (hätäsektio toinen, molemmat haavat pystyyn ) ole ollut muuta kuin hiukan leikkeushaavan kohdalta kipeä. Ja selkä sitten myöhemmin kun on ensin jännitellyt sitä liikkumista vauvan kanssa. Mutta ei mitään ap kuvailemaa.
Soittaisin kyllä äkkiä synnärille!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kuulu asiaan. Toi hartiaanpisto voi pahimmoisillaan merkata vaikka sisäistä verenvuotoa.

Kysäiseppäs vaikka osastolta kommenttia oireisiisi!

Sisäinen verenvuoto tuli minullekin hartiapistosta mieleen. Joko olet ap soittanut? Tai toivottavasti olet jo matkalla sairaalaan!

taas pari palstamammaa ollut vauhti päällä. sisäinen verenvuoto, veritulppa.. joo-o voi olla vaikka mitä mut haloo!!! ei eletä teho-osatossa. Niinkin tavallista kuin VTI. Jessus taas kaikenlaisia palstatohtoreita eli ääliöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja voi helvetti:
taas pari palstamammaa ollut vauhti päällä. sisäinen verenvuoto, veritulppa.. joo-o voi olla vaikka mitä mut haloo!!! ei eletä teho-osatossa. Niinkin tavallista kuin VTI. Jessus taas kaikenlaisia palstatohtoreita eli ääliöitä.

Kohdunulkoiseen raskauteen liittyen, kun munatorvi on revennyt ja sisäistä verenvuotoa...

Äkillinen, voimakas alavatsakipu, hartiakipu ja pyörtyminen ovat merkkejä vakavasta tilanteesta: munatorvi on saattanut revetä, ja vatsaonteloon on vuotanut runsaasti verta.

http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=khp00015&p_haku=hartiakipu

Yhteistyössä