Lantiokipu synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Synnytin 3. lapsemme n. 4kk sitten. Lantiokipuja oli paljon n. kk ennen synnytystä. Synnytyksen jälkeen kivut ovat muuten helpottaneet mutta öisin kyljellään nukkuessa lantio tulee kipeäksi siitä osasta, joka on kiinni patjassa. Onko muilla kokemusta onko tämä loppuelämän vaiva vai helpottaako ajan myötä? Voisiko jostain venytyksestä tms olla apua?

Synnytin 3. lapsemme n. 4kk sitten. Lantiokipuja oli paljon n. kk ennen synnytystä. Synnytyksen jälkeen kivut ovat muuten helpottaneet mutta öisin kyljellään nukkuessa lantio tulee kipeäksi siitä osasta, joka on kiinni patjassa. Onko muilla kokemusta onko tämä loppuelämän vaiva vai helpottaako ajan myötä? Voisiko jostain venytyksestä tms olla apua?

Mulla alkoi kanssa molemmissa raskauksissa tuo samainen kipu loppuvaiheessa kun ei pystynyt enää nukkumaan kuin jommalla kummalla kyljellä. Lantio myös rutisi aika huolella viimeisellä kolmanneksella ja vielä jonkun aikaa synnytyksen jälkeen, mutta molemmat vaivat paranivat melko nopeaan synnytyksen jälkeen.
Nyt kolmas raskaus menossa ja viimeinen kolmannes lähti käyntiin, mutta vielä ei ole kipuja kuulunut kun olen pystynyt nukkumaan "puoliksi" vatsallaan ja välillä selällään niin ei ole tullut niin paljon painetta lantiolle.
Eiköhän sullakin ajan kanssa helpota! :) Koita nukkua enemmän selällään tai vatsallaan? Ja liikunnastakaan ei varmaan ole haittaa :)

Tsemppiä loppuraskauteen. Toivottavasti sulla jää vaivat synnärille! Mulla tulee tuo sama ongelma myös mahallaan nukkuessa, selällään en ole koskaan osannut nukkua. Kiva, kun vauva nukkuisi mutta itse herää jomotukseen aamuyöllä ja sitten menee kauan ennen kun saa uudelleen unen, kun yrittää löytää asentoa missä ei särje.

Yhteistyössä