Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

Pari tuntia vielä töitä ja sitten alkaa pidennetty viikonloppu. Eihän tässä jaksa enää keskittyä, joten palstailen. Eilen ostettiin (ensi keväänä voisi kasvattaa itse) yrttejä parvekkeelle, nyt pitäisi miettiä istutusastiaa niille. Tarvitsevat kuulemma syvän ruukun, mutta ei altakastelua. Kauppias neuvoi myös hyvän köynnöksen, joka kestää paahdetta eli Kelloköynnös. Täytyy kokeilla ensi vuonna tätä.

• Tykkää
Reactions: moona81
Torilla oli tänään markkinat. Näin paljon iloisia ihmisiä, ystäviä halaamassa toisiaan, kuulin puheensorinaa ja naurua. Aurinko paistoi.

Bussissa kaksi miestä istui edessäni ja salakuuntelin heitä. Toisen tutulle oli aikoinaan sanottu, että jättää vaimonsa rauhaan, sillä rouva kuolee jos tulee vielä raskaaksi. Toinen mies yllätti sanomalla: juu, kyllä niillä naisilla on niin paljon muutakin tärkeää tekemistä kuin vain lasten teko. Niin ne siellä Afrikassakin korjaisivat nälänhädät ja sodat kun pistäisivät ne tytöt vaan kouluun. Ja tämä eläkeikäisen, stereotypialasien läpi katsottuna melkoisen sovinistin näköisen miehen suusta. Olisin voinut pussata hänen kaljua päälakeaan tuosta hyvästä! Hymyilin koko loppu matkan, maailmassa on vielä jotain järkeä.

Viimeksi muokattu:
Nyt kivoja ajatuksia vainoharhaiselle äidille. Neiti tuli yökoulusta kotiin. Ei oolut yhtään oma itsensä. Paineli sänkyyn ja oli ihan veto pois. Hieman oli lämpöisen oloinen. Itkeskeli kun silmää koski. Veikkasin siellä olevan ripsen tai roskan. Valitteli myös pientä vatsakipua. Ei oksettanut kuitenkaan kuulema. Nyt sitten itse täällä pelkään, että vihdoin se vältelty vatsatauti on tulossa meille.

Olisi vaan niin ihanaa että olisi jotain muuta. Vaikka vaan väsymystä. Kovasti ollaan odoteltu anopin vierailua ensi viikolla.

Vaikkakin ikävöin miestäni mielettömästi ja yli kaiken rajan juuri nyt niin tällainen pakotettu erillään oleminen tuo myös omat kivatkin vivahteensa suhteeseen. Sitä esim.soittelee joka pv kahvitauoilta/lounaalta omalle kullalle, ommailee biisejä privasti ja julkisesti sekä puhuu vielä hempeämpiä kuin yleensä. Viime vuonna toukokuu meni ekaa tapaamista odottaessa ja jännätessä, samoissa merkeissä tänäkin vuonna. Aika romanttista.

Vaikkakin ikävöin miestäni mielettömästi ja yli kaiken rajan juuri nyt niin tällainen pakotettu erillään oleminen tuo myös omat kivatkin vivahteensa suhteeseen. Sitä esim.soittelee joka pv kahvitauoilta/lounaalta omalle kullalle, ommailee biisejä privasti ja julkisesti sekä puhuu vielä hempeämpiä kuin yleensä. Viime vuonna toukokuu meni ekaa tapaamista odottaessa ja jännätessä, samoissa merkeissä tänäkin vuonna. Aika romanttista.
Me ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 18 vuotta ja erittäin harvoin erossa. Miehellä oli vähän aikaa sitten muutama lyhyt työmatka. Ja vaikka ikävä iskikin. Oli omalla tavalla ihana tunne se ikävä.

On mulle tälle päivälle iloosiaki asioota. Pidin tänään muutamalle vanhukselle virkistystuokion joka oli mun opinnäyte. Vähä tuli toivomusta muoriilta, että jos pitääsin toisenki kerran jotaki heille. Lupasin ottaa selvää onko aikataulullisesti mahdollista.

Sitte tänään tuli yks paketti ihana lankoja ja tekis jo niin mieli tehdä sukkia niistä! On monivärisiä lankoja joissa hopianväristä säiettä seas, ajattelin yhdistää noita värilankoja mustaan lankaan.

Ja ny vaikuttaa siltä, että seinänaapuri on muuttamas pois. Ei voi sanoa, että olisin pahoillani. Vois melkeen laittaa faces toiselle naapurille viestiä, että tuutko mun kans pihalle sidukalle ja kattomaan sitä muuttoa. :cool: No joo, jos ei ny kuitenkaa. :D

• Tykkää
"vieras"
Lomapäivä ja on ollut ihanan kesäinen päivä. Tutkimuslupahakemus jätetty, joten senkin puolesta koulu etenee hyvää vauhtia. Nyt illasta herkuteltiin lapsen toiveesta ahvenaanmaan pannukakulla :p.

• Tykkää
Ai niin ja ku pidin sitä virkistysjuttua niin yhtäkkiä yks muori kysy, että oonko erään ihmisen tyttärentytär. Mä sanoon, että joo... No se nainen on kuulemma paapan serkku, äitinsä olleet sisaruksia. Oon mä tuon naisen nähny monta kertaa vuosien aikana, mutta en oo tienny kuka on. Että kyllä näin pienellä paikkakunnalla voi olla tuntematta sukulaasiaan vaikka aina sanotaan, että täällä kaikki tuntee toisensa. :LOL: :D

Ai niin ja ku pidin sitä virkistysjuttua niin yhtäkkiä yks muori kysy, että oonko erään ihmisen tyttärentytär. Mä sanoon, että joo... No se nainen on kuulemma paapan serkku, äitinsä olleet sisaruksia. Oon mä tuon naisen nähny monta kertaa vuosien aikana, mutta en oo tienny kuka on. Että kyllä näin pienellä paikkakunnalla voi olla tuntematta sukulaasiaan vaikka aina sanotaan, että täällä kaikki tuntee toisensa. :LOL: :D
mulla on kotiseudulla vähän sama, pieni paikka ja kumpikin vanhemmista paikallisia ja isoista suvuista....

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;28445539:
Kiva päivä! Istutettiin taaperon kanssa hänelle oma "mansikkamaa". Pääsin taimiostoksille, mutta just se kärhö minkä halusin, ei ollut vielä tullut. No, tarttui mukaan sitten tilalle muuta. :D

Äsken grillailtiin. Grillijuusto ja paholaisen hillo on vaan niin hyvää. :p
Oisko ohjetta paholaisen hilloon?

Yhteistyössä