Kivoja noi uhmaikäiset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Uhmaikäinen tekee tahallaan kiusaa pikkuveljelle ja tönii pientä kumoon. Tästä on keskusteltu monta kertaa ja on sanottu, että ei saa töniä, eikä satuttaa muita. No, tämä oppi on mennyt perille siinä mielessä, että kun ollaan jossain julkisella paikalla kuten kaupassa tms ja joudun hieman hidastamaan vilkkaan lapsen menoa, niin lapsi huutaa kovalla äänellä äiti älä töni mua, sattuu. :ashamed: Todellisuudessa en töni lastani, vaan saatan ottaa vaikka olkapäästä tai kädestä kiinni ja sanoa, että kaupassa ei voi riehua. Tämä ei satuta lasta mitenkään, koska en todellakaan ota kiinni kovakouraisesti. Mutta ihmiset tuijottaa ja mua hävettää. Voi itku, taidan jatkossa mennä yksin kauppaan, kun hävettää, jos ihmiset luulee, että oikeasti teen pahaa lapselleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uhmaikäinen tekee tahallaan kiusaa pikkuveljelle ja tönii pientä kumoon. Tästä on keskusteltu monta kertaa ja on sanottu, että ei saa töniä, eikä satuttaa muita. No, tämä oppi on mennyt perille siinä mielessä, että kun ollaan jossain julkisella paikalla kuten kaupassa tms ja joudun hieman hidastamaan vilkkaan lapsen menoa, niin lapsi huutaa kovalla äänellä äiti älä töni mua, sattuu. :ashamed: Todellisuudessa en töni lastani, vaan saatan ottaa vaikka olkapäästä tai kädestä kiinni ja sanoa, että kaupassa ei voi riehua. Tämä ei satuta lasta mitenkään, koska en todellakaan ota kiinni kovakouraisesti. Mutta ihmiset tuijottaa ja mua hävettää. Voi itku, taidan jatkossa mennä yksin kauppaan, kun hävettää, jos ihmiset luulee, että oikeasti teen pahaa lapselleni.

Tuttua menoa mullekin.Joskus ollut tuon voimakastahtoisen esikon kanssa tilanteita,että on joutunut esim.kaupassa ojentamaan tiukkasanaisesti.Kyllähän niitä katseita aina tulee mutta tulkoon.Mä olen sitä miltä,että lapsilla täytyy olla selkeät säännöt ja niistä pidän kiinni.Olisiko sitten tuijottajien mielestä parempi ettei lapsia mitenkään ojennettaisi tai komennettaisi julkisilla paikoilla ja saisivat tehdä mitä lystää,tuskinpa...Älä siis välitä.Itse varmasti tiedät minkälaiset rajat ovat omalle lapsellesi hyvät! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimurantti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uhmaikäinen tekee tahallaan kiusaa pikkuveljelle ja tönii pientä kumoon. Tästä on keskusteltu monta kertaa ja on sanottu, että ei saa töniä, eikä satuttaa muita. No, tämä oppi on mennyt perille siinä mielessä, että kun ollaan jossain julkisella paikalla kuten kaupassa tms ja joudun hieman hidastamaan vilkkaan lapsen menoa, niin lapsi huutaa kovalla äänellä äiti älä töni mua, sattuu. :ashamed: Todellisuudessa en töni lastani, vaan saatan ottaa vaikka olkapäästä tai kädestä kiinni ja sanoa, että kaupassa ei voi riehua. Tämä ei satuta lasta mitenkään, koska en todellakaan ota kiinni kovakouraisesti. Mutta ihmiset tuijottaa ja mua hävettää. Voi itku, taidan jatkossa mennä yksin kauppaan, kun hävettää, jos ihmiset luulee, että oikeasti teen pahaa lapselleni.

Tuttua menoa mullekin.Joskus ollut tuon voimakastahtoisen esikon kanssa tilanteita,että on joutunut esim.kaupassa ojentamaan tiukkasanaisesti.Kyllähän niitä katseita aina tulee mutta tulkoon.Mä olen sitä miltä,että lapsilla täytyy olla selkeät säännöt ja niistä pidän kiinni.Olisiko sitten tuijottajien mielestä parempi ettei lapsia mitenkään ojennettaisi tai komennettaisi julkisilla paikoilla ja saisivat tehdä mitä lystää,tuskinpa...Älä siis välitä.Itse varmasti tiedät minkälaiset rajat ovat omalle lapsellesi hyvät! :hug:


Niin se kai on, mutta silti tunnen ne katseet selässäni, kun lapsi kirkuu äiti älä töni ja satuta mua. :ashamed:
 

Similar threads

Yhteistyössä