kivittäkää jos haluatte...

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
eikä mua :D täällä on aina puhuttu kaiken näköstä ihmisten selän takana, siis ihan ympäri kyliä.. ei jaksa kiinnostaa.. (parhain oli ehkä et meiltä oltiin lapsia viemäs pois ku meil kävi perhetyöntekijä :D )
Oikea asenne sulla :). Antaa rakkikoirien haukkua ihan rauhassa, aina löytyy niitä jotka tietää sinun asiasi paremmin kuin sinä itse mukamas.
 
kaisa
Mul lähti esikoinen pph:lle 11kk iässä syynä se, että tiesin odottavani meille toista lasta ja halusin välissä päästä pois kotoa. Nyt kun lapsia on kaksi ei enään ole niin tarvetta päästä töihin. Ymmärrän hyvin ettei kaikkia ole tehty kotiäideiksi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
eikä mua :D täällä on aina puhuttu kaiken näköstä ihmisten selän takana, siis ihan ympäri kyliä.. ei jaksa kiinnostaa.. (parhain oli ehkä et meiltä oltiin lapsia viemäs pois ku meil kävi perhetyöntekijä :D )
Oikea asenne sulla :). Antaa rakkikoirien haukkua ihan rauhassa, aina löytyy niitä jotka tietää sinun asiasi paremmin kuin sinä itse mukamas.
näinhän se on :)
 
nuutti
Kaikista äideistä ei ole tosiaankaan kotiin jäämään; nostan täällä itsekin käden pystyyn. Tosin huomasin sen vasta nyt hoitovapaalla (kaks lasta tullut aikalailla putkeen joten kotona olen ollut jo 3v). En vois kuvitellakaan enää jatkavani kotona. Musta on tullut hirviö täällä. Aivan liian pienet kuviot, elämässä ei ole muuta kuin ne hiekkalaatikko mammat joiden kanssa puhua lapsista, pyykkäys, ruuanlaitto ja siivous. Toki lapset tuovat sisältöä elämään ja ovat rakkaita, mutta kun nuo tylsät, toistuvat kuviot nujertaa mielen niin on vaikea enää lapsistakaan todella iloita.

Mä tarvitse elämääni "aivojen rassausta", siis että joutuu toimimaan monialaisten kinkkisten ongelmien kanssa. En sano etteikö lastenkin kanssa joudu aivoja käyttään - toki. Mutta ei todellakaan täydellä teholla, vain jokunen alue kuormittuu. Muu on yhtä perunemuussia. Ja kun todell tylsistyy iskee saamattomuus, mikään erillainen ei jaksakaan enää kiinnostaa, kaikki pyörii vaan rutiinien ympärillä ja kotona.

Nostan hattua äideille jotka jaksavat kauan kotona. Se on kovaa työtä ja ennen kaikkea teillä on uskomaton henkinen kantti jaksaa samaa arkea läpi vuosien.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
käytiin tutustumisreissulla ja poika viihty tosi hyvin :) Toiseen hoitotätiin ihastu niin ettei olis kotiin malttanu lähteä :D
Se on se huono kiintymyssuhde (ei esim. perusluottavainen, tyytyväinen ja hyvinkohdeltu lapsi) kun tästä välittyy :D
 
Miulla lähtee 2v2kk ja viikon päästä 1v täyttävät lapset päiväkotiin ensi torstaina, eikä ehditä tutustumaankaan kuin tämä ja huominen päivä. Paikka kuitenkin vaikutti mukavalta ja muksut viihtyivät - tosi varma tunne siitä että muksut kyllä pärjäävät, varsinkin kun saavat olla samassa ryhmässä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
.. mut meän 9kk:n ikänen lähtee huomenna tutustumaa päiväkotiin... tällä mammalla alkaa virallisesti työt ens tiistaina
Meilläkin lähtee pian hakemus hoitopaikasta (poika 8kk) :) Eli mä en ainakaan oo kivittämässä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Miulla lähtee 2v2kk ja viikon päästä 1v täyttävät lapset päiväkotiin ensi torstaina, eikä ehditä tutustumaankaan kuin tämä ja huominen päivä. Paikka kuitenkin vaikutti mukavalta ja muksut viihtyivät - tosi varma tunne siitä että muksut kyllä pärjäävät, varsinkin kun saavat olla samassa ryhmässä :heart:
tsemppiä teilleki päiväkotielämään :)
 
Mua ei kiinnosta pätkääkään minkä ikäisenä kenenkin lapset menevät hoitoon, olen itsekin etsinyt töitä jo hetken, nuorempi nyt 9kk.
Mutta sitä en käsitä, kuinka paljon te maksatte asuntolainaa kuussa, jos ei ole varaa olla kotona? Tietysti pkseudulla asunnot maksaakin enempi ku täällä, että ehkä en vaan osaa suhteuttaa, mutta meillä asumiskulut vuokrakämpässä semmoset 800?/kk ja hyvin on maksettu ku oon ollu kotona kahden pienen kanssa (minimiäprahalla) ja mies välillä työttömänä liiton rahalla..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kivitä, kyllä mä tiedän elämän realiteetit. Joskus on vaan pakko. Mutta kyllä silti sääliksi käy pientä. :(
Näin ajattelen, ja olen onnellinen omasta valinnastani ja loistavasta kyvystäni kestää tätä hirveää, kamalaa, tylsää arkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Mua ei kiinnosta pätkääkään minkä ikäisenä kenenkin lapset menevät hoitoon, olen itsekin etsinyt töitä jo hetken, nuorempi nyt 9kk.
Mutta sitä en käsitä, kuinka paljon te maksatte asuntolainaa kuussa, jos ei ole varaa olla kotona? Tietysti pkseudulla asunnot maksaakin enempi ku täällä, että ehkä en vaan osaa suhteuttaa, mutta meillä asumiskulut vuokrakämpässä semmoset 800?/kk ja hyvin on maksettu ku oon ollu kotona kahden pienen kanssa (minimiäprahalla) ja mies välillä työttömänä liiton rahalla..
lyhennetään n. 700e/kk, äp-rahalla kyl joo pärjää, mut kotihoidontuki on jotain hyvin olematonta... lyhennysten lisäksi omakotitalossa on muitakin kuluja (kuten nyt saapui kiinteistöverolaput), vesi on kallista, samoin vakuutukset... auto on välttämätön näillä leveysasteilla (siitäkin lyhennetään lainaa)...
 
en nyt ihan tajunnut
Alkuperäinen kirjoittaja siipirikkomenninkäinen:
Jouduin sitä minäkin menemään töihin kun poika oli 9 kk vanha, muuten olisi vakipaikka mennyt muille. Meillä jäi isä kuitenkin hoitamaan lasta, koska oli muutenkin eläkkeellä. PPH:t ei ole mieletäni sen parempia kuin PK:t. Kokemusta kummastakin. Jos nyt tartteis hoitoa en edes harkitsisi PPH:ta.
Miten niin vakipaikka voi mennä hoitovapaan takia, sehän on laitonta jos oikeasti on kyseessä vakituinen työsuhde:eek: Enkä nyt kyllä ymmärtänyt mitä syyllisyyttä sinun pitäisi tuntea, kun lapsi on isän hoidossa kotona, ajattelitko että vauva saa jonkun trauman kun isä hoitaa eikä äiti?
 
sipsi
Alkuperäinen kirjoittaja en nyt ihan tajunnut:
Alkuperäinen kirjoittaja siipirikkomenninkäinen:
Jouduin sitä minäkin menemään töihin kun poika oli 9 kk vanha, muuten olisi vakipaikka mennyt muille. Meillä jäi isä kuitenkin hoitamaan lasta, koska oli muutenkin eläkkeellä. PPH:t ei ole mieletäni sen parempia kuin PK:t. Kokemusta kummastakin. Jos nyt tartteis hoitoa en edes harkitsisi PPH:ta.
Miten niin vakipaikka voi mennä hoitovapaan takia, sehän on laitonta jos oikeasti on kyseessä vakituinen työsuhde:eek: Enkä nyt kyllä ymmärtänyt mitä syyllisyyttä sinun pitäisi tuntea, kun lapsi on isän hoidossa kotona, ajattelitko että vauva saa jonkun trauman kun isä hoitaa eikä äiti?

No minä ymmärsin lukemani niin, että äitiysloman aikana tuli entinen työpaikka vakinaiseksi-jos ei olisi ottanut vastaan, olisi siihen valittu joku muu.

Onnea työhön :) Mie en kivitä ketään, kun en koe muita parempi olevani - se on jokaisen perheen oma ratkaisu ja asia, minkä ikäisenä lapsi hoitoon menee. Ja hyvän vanhemmuuden mittari ei minulle ole se, meneeko lapsi hoitoon 9kk vai 1v (vai 4kk kuten meikä aikanaan) iässä.

Kelläpä sitä on varaa toisen ratkaisua arvostella :) Ja tasan tiedän senkin, että lainat ei maksamatta lyhene. Jäisin itsekin mielelläni vaikka vuodeksi kotiin (pääsisköhän tusta teinistä vielä hoitovapaalle kun en aikanaan älynnyt moista mahdollisuutta käyttää) mutta arvostan kyllä kovasti jokakuista palkkaanikin.

Lykkyä perheellesi uuteen tilanteeseen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
En viitsi edes vaivautua suoltamaan näppikseltäni mitään liian ilkeää. Yksi kysymys olisi kuitenkin, yrititkö edes saada pph:lle?
ei meil oo ees sellaseen mahdollisuutta... ja pk:ssaki vain 8 lasta
No joo parempi tuo, että noinkin vähän lapsia. Silti 9kk on vielä vauva. Toivottavasti tunnet kuitenkin pienen piston sydämessäni. Minä tunnen ainakin, vaikka omani vienkin "jo" 1.8v ikäsenä.
kehtaan myöntää että en... musta ei oo kotona olemaan (oon tammikuusta asti ollu enemmän tai vähemmän töis), isommat menny 11kk:n ikäsenä hoitoon ja asuntolaina ku ei ite itteään maksa
mä jo mietinki että häh, etkö oo jo ollu töissä? :)

joo pph, oiskin sellasia täällä. Ja vielä oikean kielisiä :D

pystytkö muuten ees hyödyntämään ja tekemään osa-aikaista? mähän teen puolikasta ja oon enemmän kuin tyytyväinen. en ees haluais enempää. Jos tarttee ni teen sitte ekstraa sen verta ku viittin ja haluan.
 

Yhteistyössä