kivittäkää jos haluatte...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi voi aika säälittävää. Näin kun tuossa lapseni tarhassa muut pääsi ulos mutta tämä varmaankin juur 9 kk ikäinen istuu rattaissa ulkoilu ajat.
Sellasta se onkin, pienet töröttää jossain. Munkin ryhmässä oli just 10kk täyttäny ja oli se reppana.

Alkuperäinen kirjoittaja Criminal Mind:
Mulla ei oo tapana kivittää ihmisiä. Se joka on synitön ja niin edelleen :D

Onnea töiden alkuun, onko kiva mennä? vai menetkö "pakosta"?
on kiva mennä :) vihdoinki oon saanu semmosta työtä josta oikeesti tykkään (ja ei nuo norjan palkatkaan mitään huonoja oo) ja musta ei oo kotiäidiksi, polla hajoo

niin ja maksimissaan nuo muksut on 15pvä/kk hoidossa, ei paha lainakaan

Neith
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Voi voi aika säälittävää. Näin kun tuossa lapseni tarhassa muut pääsi ulos mutta tämä varmaankin juur 9 kk ikäinen istuu rattaissa ulkoilu ajat.
Sellasta se onkin, pienet töröttää jossain. Munkin ryhmässä oli just 10kk täyttäny ja oli se reppana.
jaa, kyllä mun pojan ryhmässä ihan kaikki siellä pihalla möyri.. tietty jos oli päikky aika niin silloin oli rattaissa nukkumassa...
ei se tarha ole mikään kamala paikka missä pienet jäävät totaalisesti vaille huomiota ja läheisyyttä..

Oikeesti ihan hirveää syyllistämistä. Kaikilla ei ole mahdollista jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Eläminen maksaa. Jouduin sitä minäkin menemään töihin kun poika oli 9 kk vanha, muuten olisi vakipaikka mennyt muille. Meillä jäi isä kuitenkin hoitamaan lasta, koska oli muutenkin eläkkeellä. PPH:t ei ole mieletäni sen parempia kuin PK:t. Kokemusta kummastakin. Jos nyt tartteis hoitoa en edes harkitsisi PPH:ta.

tarhantäti
Aika moneen junaan on siis meitä hoitajiakin näköjään sitten. Meillä kun ei yhtäkään lapsta "törötetä" yhtään missään, vaan jokainen otetaan mukaan touhuamaan. Toivottavasti ei monessa hoitopaikassa toimita kuvailemillanne tavoilla..

Musta on ihanaa seurata pienimpiä, äkkiä saavat juonesta kiinni ja lähtevät leikkeihin mukaan!

eräs
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
No joo parempi tuo, että noinkin vähän lapsia. Silti 9kk on vielä vauva. Toivottavasti tunnet kuitenkin pienen piston sydämessäni. Minä tunnen ainakin, vaikka omani vienkin "jo" 1.8v ikäsenä.
mieti minkä takia tunnet pistoksen...
omien arvojen takia vai muiden painostuksen takia.
et veisi jos omat arvot olisivat sen verran korkealla asian suhteen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tarhantäti:
Aika moneen junaan on siis meitä hoitajiakin näköjään sitten. Meillä kun ei yhtäkään lapsta "törötetä" yhtään missään, vaan jokainen otetaan mukaan touhuamaan. Toivottavasti ei monessa hoitopaikassa toimita kuvailemillanne tavoilla..

Musta on ihanaa seurata pienimpiä, äkkiä saavat juonesta kiinni ja lähtevät leikkeihin mukaan!
No niinpä. Ei mun lapseni päiväkodissa yksikään "jalaton" pieni missään töröttänyt. Jokaienn meni omalla tavallaan porukassa mukana, hoitajat valvoivat ettei kukaan jäänyt jalkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja siipirikkomenninkäinen:
Oikeesti ihan hirveää syyllistämistä. Kaikilla ei ole mahdollista jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Eläminen maksaa. Jouduin sitä minäkin menemään töihin kun poika oli 9 kk vanha, muuten olisi vakipaikka mennyt muille. Meillä jäi isä kuitenkin hoitamaan lasta, koska oli muutenkin eläkkeellä. PPH:t ei ole mieletäni sen parempia kuin PK:t. Kokemusta kummastakin. Jos nyt tartteis hoitoa en edes harkitsisi PPH:ta.
Katsos palstan mukaan pitää sit karsia elämisen tasosta että voi jäädä kotiin. Muuttaa kaupungin vuoksra-asuntoon ja antaa sossun maksaa :D

huh huh taas..
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
En viitsi edes vaivautua suoltamaan näppikseltäni mitään liian ilkeää. Yksi kysymys olisi kuitenkin, yrititkö edes saada pph:lle?
ei meil oo ees sellaseen mahdollisuutta... ja pk:ssaki vain 8 lasta
No joo parempi tuo, että noinkin vähän lapsia. Silti 9kk on vielä vauva. Toivottavasti tunnet kuitenkin pienen piston sydämessäni. Minä tunnen ainakin, vaikka omani vienkin "jo" 1.8v ikäsenä.
kehtaan myöntää että en... musta ei oo kotona olemaan (oon tammikuusta asti ollu enemmän tai vähemmän töis), isommat menny 11kk:n ikäsenä hoitoon ja asuntolaina ku ei ite itteään maksa
no miksi teet lisää lapsia jos et jaksa kantaa vastuuta edellisistäkään? kamalaa että vauvat riistetään kodeistaan ja äitien syleistä vieraisiin paikkoihin hoitoon :(
pk työntekijätkin aika usein säälii vauvoja jotka sinne noin pieninä viedään. että tiedätpä sit mitä susta sielä seläntakana puhutaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
.. mut meän 9kk:n ikänen lähtee huomenna tutustumaa päiväkotiin... tällä mammalla alkaa virallisesti työt ens tiistaina
Mitäpä tuosta kivittämäään. Niin tein minäkin, ja kaikki meni hyvin. Vähän harmitti se, että muksu mönki samantien uusien lelujen luo, eikä huomannut kun lähdin ;)
Sellaista se on kun kunnon kiintymyssuhdetta ei edes pääse kehittymään. :/
:LOL: Voisin lyödä vaikka vetoa, että mulla on lapseeni parempi kiintymyssuhde kuin edes osaat itse uneksia....
hah :D siinäs luulet. eiköhän kotiäideillä ole lapsiinsa parempi suhde kun äideillä jotka hoidattaa lapsensa vauvasta asti muilla.

vieras
niin ja voin viel selventää et noisa 8:sta 2 eskaria (toinen mun oma), 4 4-vuotiasta poikaa (yks mun oma) ja 2 vauvaa (10kk ja 9kk ja toinen mun oma) :D

ja ei, mun ei oo tarkotus täyttää koko kylää :D
Ois kyllä viisaampaa olla tekemättä niitä lapsia jos niiden kanssa ei kerran halua olla. :(
näinhän se varmaan on... onneksi mie haluan olla niitten kans :) siitä vaan maksetaan ihan pirun huonosti :D
mun lasten onneksi meille on lasten hyvinvointi rahaa paljon tärkeämpää. harmi ettei kaikilla lapsilla ole asiat yhtä hyvin :/

Neith
.. mut meän 9kk:n ikänen lähtee huomenna tutustumaa päiväkotiin... tällä mammalla alkaa virallisesti työt ens tiistaina
Mitäpä tuosta kivittämäään. Niin tein minäkin, ja kaikki meni hyvin. Vähän harmitti se, että muksu mönki samantien uusien lelujen luo, eikä huomannut kun lähdin ;)
:LOL: Voisin lyödä vaikka vetoa, että mulla on lapseeni parempi kiintymyssuhde kuin edes osaat itse uneksia....
hah :D siinäs luulet. eiköhän kotiäideillä ole lapsiinsa parempi suhde kun äideillä jotka hoidattaa lapsensa vauvasta asti muilla.
tai sitten ei.. varsinkaan jos se kotona oleva äiti ei tee lastensa kanssa mitään, siivoaa vaan päivästä toiseen ja lasten tehtävänä on viihdyttää itseään..

Eiköhän se hyvin mene :)

Minä olin 6 kk hoitoon mennessäni, silloin oli vielä lyhyet äitiyslomat, eikä mun & äitini välinen kiintymyssuhde kovin kärsineeltä tunnu (ollaan hyvin läheisiä vieläkin). Vaikkakin mutsille aina sanon että mun kaikki vastoinkäymiset johtuu siitä, ettei mua täysimetetty 6 kk vaan sain raasteita ja mehuja jo kuusiviikkoisesta, ja hoitoonkin vielä pistivät :'(

tarhantäti
Lisään vielä: Kannattaa ihan otaa siellä päiväkodissa puheeksi, jos näyttää siltä ettei pientä huomioida. Me tehdään yhteistyötä vanhempien kanssa ja jokaisella on oikeus ilmaista miten haluaisi lastaan hoidettavan!

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh taas..:
En viitsi edes vaivautua suoltamaan näppikseltäni mitään liian ilkeää. Yksi kysymys olisi kuitenkin, yrititkö edes saada pph:lle?
kehtaan myöntää että en... musta ei oo kotona olemaan (oon tammikuusta asti ollu enemmän tai vähemmän töis), isommat menny 11kk:n ikäsenä hoitoon ja asuntolaina ku ei ite itteään maksa
no miksi teet lisää lapsia jos et jaksa kantaa vastuuta edellisistäkään? kamalaa että vauvat riistetään kodeistaan ja äitien syleistä vieraisiin paikkoihin hoitoon :(
pk työntekijätkin aika usein säälii vauvoja jotka sinne noin pieninä viedään. että tiedätpä sit mitä susta sielä seläntakana puhutaan.
ei meillä ainakaan puhuttu pk:ssa tisista paskaa selän takana sillon ku mie siel töis olin

niin ja voin viel selventää et noisa 8:sta 2 eskaria (toinen mun oma), 4 4-vuotiasta poikaa (yks mun oma) ja 2 vauvaa (10kk ja 9kk ja toinen mun oma) :D

ja ei, mun ei oo tarkotus täyttää koko kylää :D
Ois kyllä viisaampaa olla tekemättä niitä lapsia jos niiden kanssa ei kerran halua olla. :(
näinhän se varmaan on... onneksi mie haluan olla niitten kans :) siitä vaan maksetaan ihan pirun huonosti :D
mun lasten onneksi meille on lasten hyvinvointi rahaa paljon tärkeämpää. harmi ettei kaikilla lapsilla ole asiat yhtä hyvin :/
ei kai se raha muuuten niin tärkeää olis mut ilman sitä on vaikee elää ;)

jöj
Siis LAPSIA tehdään sen takia et niistä voi nauttia loppuelämän... eli varmaan n. 60 vuotta. Senkö takia ne pitäisi jättää tekemättä kun ei jaksa YHTÄ vuotta olla kotona? 1 vuosiko on tärkeämpi kuin seuraavat 59? Sä taidatkin olla niitä jotka tekee niitä lapsia vaan sen takia et saisi aina sen VAUVAN.

ei meillä ainakaan puhuttu pk:ssa tisista paskaa selän takana sillon ku mie siel töis olin
Ja vaikka puhuttaisiin, niin ketä oikeesti kiinnostaa? Ei ainakaan mua. Eihän ne pk:n täditkään tiedä mitä niistä aina puhutaan :D

jöj
Alkuperäinen kirjoittaja Neith:
tai sitten ei.. varsinkaan jos se kotona oleva äiti ei tee lastensa kanssa mitään, siivoaa vaan päivästä toiseen ja lasten tehtävänä on viihdyttää itseään..
Siivoaa? Eiköhän suurin osa näistäkin saarnaajamammoista palstaile suurimman osan päivästä :D :D Lapsia tehdään monta ja pienillä ikäeroilla et niistä olisi seuraa toisilleen... ja mamma pääsee palstailemaan ja kauhistelemaan kuika muut kehtaakin ihan tehdä jotain!

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ja vaikka puhuttaisiin, niin ketä oikeesti kiinnostaa? Ei ainakaan mua. Eihän ne pk:n täditkään tiedä mitä niistä aina puhutaan :D
eikä mua :D täällä on aina puhuttu kaiken näköstä ihmisten selän takana, siis ihan ympäri kyliä.. ei jaksa kiinnostaa.. (parhain oli ehkä et meiltä oltiin lapsia viemäs pois ku meil kävi perhetyöntekijä :D )

Alkuperäinen kirjoittaja tarhantäti:
Lisään vielä: Kannattaa ihan otaa siellä päiväkodissa puheeksi, jos näyttää siltä ettei pientä huomioida. Me tehdään yhteistyötä vanhempien kanssa ja jokaisella on oikeus ilmaista miten haluaisi lastaan hoidettavan!
Ja nämä jotka täällä huutelee ja moittii tarhoja, eivät ole tainneet tarhassa käydäkään? Ainakin meidän lasten tarha oli aivan ihana ja hoitajat aivan mahtavia! :heart: Ei jäänyt pienimmätkään mihinkään yksikseen tönöttämään ja kaikkein pienin kulki aina liinassa mukana menossa.

Miä
Jos lapsi on pakko viedä päivähoitoon, mitä silloin auttaa se, jos äiti "tuntee pienen piston sydämessään"? Lapsen kannaltahan se on ihan sama, onko äiti töissä syyllisyyttä tuntien vai ei, koska lapsi on joka tapauksessa päiväkodissa.

Ei tällaisilla ohjeilla auteta lapsia, vaan ainoastaan syyllistetään äitejä.

Yhteistyössä