Kivasti erilaisia ehtoja tällä myyjällä huutiksessa

Joo näyttää olevan. Mutta ehkä tossa on kyse siitä että on tullut näistä "pakkauskuluista" paskaa niskaan.

Minä esim. ostan vain sellaiselta joka perii ainoastaan postikulut/ huutopaketin hinnan mutta ei erillisiä pakkauskuluja.

Itsekin tekisi mieli laittaa vastaava lista :D

Tämä siksi, että dilleostajia riittää. Nouto tulkitaan toimitukseksi (kotiovelle pitäisi viedä...juu en vie), toimituskuluista tingataan (jos siinä lukee 1,40 niin älkää tinkikö 1,20 euroon, sillä kirjekuorikin maksaa), jos sanon että nouto sopii pe-su tasarahan kera niin ollaan tulossa tiistaina ja vaihtorahaa pitäisi saada....argh.

Suurin osa ostajista on onneksi ihan hyviä tyyppejä, mutta joskus palaa hermo niiden dillempien kanssa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mun mielestä toi ehto 14 on outo. Että antaa myyjänä palautteen vasta sitten, kun ostaja on antanut omansa. Mä annan myyjänä palautteen aina heti sen jälkeen kun ostaja on maksanut kaupparahat tilille, sehän se hänen osuutensa kaupan teossa on. Tuosta ehdosta tulee se vaikutelma, että kyseinen myyjä "varaa itselleen oikeuden antaa kostonegan".

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
Mun mielestä toi ehto 14 on outo. Että antaa myyjänä palautteen vasta sitten, kun ostaja on antanut omansa. Mä annan myyjänä palautteen aina heti sen jälkeen kun ostaja on maksanut kaupparahat tilille, sehän se hänen osuutensa kaupan teossa on. Tuosta ehdosta tulee se vaikutelma, että kyseinen myyjä "varaa itselleen oikeuden antaa kostonegan".
Mä olen lopettanut ostajana palautteen antamisen sellaisille myyjille, joka ei anna palautetta saatuaan maksua. Myyjänä annan palautteen asap maksun saatua.

Ainoastaan tuo kohta 14 särähtää- mutta vain siksi että musta on reilumpaa antaa myyjänä ostajalle se palaute kun tuote on maksettu/noudettu sopimuksen mukaisesti.

Mutta muuten tuo lista on kyllä yks yhteen ajatusteni kanssa- tai siis kokemusteni kautta!! Näitä luku- ja ymmärrystaidottomia ostajia kun riittää, jotka eivät sisäistä yksityishenkilöiden välistä kaupantekoa ja pitävät huutismyyjiä likipitäen samanveroisina kuin jotain palautusoikeudellista nettikauppaa..... joka kuljettaa ovelle!

En jaksaisi itse kyllä näpytellä noin pitkää listaa. Yksityistenvälisessä kaupankäynnissä suurin osa noista, jotka kiireesti lukaisin ovat voimassa muutenkin. Negat koitan välttää omalla toiminnallani.

Yhteistyössä