"Kiva" reaktio kollegalta raskausuutiseen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimosa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä myös yksi joka odottaa todennäköisesti rakenneultraan ennenkuin kertoo esimiehelle ja työkavereille, näin olen aiemminkin toiminut. Raskautta en keskeyttäisi vaikka sairauksia todettaisiin,en hyväksy aborttia. Jotenkin vain parin keskenmenon jälkeen olen hyvin varovainen. Keskenmenoistani en ole koskaan kertonut ulkopuolisille, ovat liian henkilökohtaisia asioita.

Kun saa kaksi viivaa tikkuun on yleensä 4-5 viikolla raskaana josta joka kolmas tai jopa puolet päättyy keskenmenoon joten ei ole sama julistaa heti, mutta 12viikosta eteenpäin on sama julkistaa koska riskit ei muutu. Jokainen saa pitää omana asianaan toki ei se minulle kuulu, mutta työnantajalle voi kertoa myös niin ettei ne 200henkilöä tiedä. Itse jos olisin työnantaja niin arvostaisin rehellisyyttä luottamuksella vaikka olenkin lähiömamma.

Sinä haluat kertoa aiemmin, minä en. Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon rv 12 ja siitä tuli jo vähän varovaiseksi. Toinen raskaus ei mennyt lainkaan oppikirjan mukaan ja runsaat vuodot jatkuivat puoliväliin raskautta. Vasta kun ne helpottivat ja rakenneultrassa kaikki oli on alettiin itse uskoa että meille on sittenkin vauva tulossa, sitä ennen olisi tuntunut oudolta kertoa muille kuin läheisimmille. Pian jouduinkin jäämään jo sairaslomille ja aikanaan jännittävien vaiheiden jälkeen meille syntyi - tuurin kaupalla elossa olevana - pieni kehitysvammainen poika.

Itse en liikoja jaksa tuuriin luottaa ja siksi olen seuraavistakin raskauksista kertonut vasta kun koen olevani varmoilla vesillä. Kuopuksesta rv28 4d-ultran jälkeen (toki ihmiset kehen törmäsin huomasivat raskauden aiemmin). Työnantajalle kerroin tuolloin joskus rv14 kun hän kysyi kiinnostustani hommaan joka olisi alkanut vasta kun olin äitiyslomalla. Muuten on riittänyt kertoa töissä rakenneultran jälkeen. Jos joku haluaa sitten osoittaa mieltään niin siitä vaan.

Onnea ap:lle!! Ikävää käytöstä kollegaltasi..

Mä kerroin töissä varmaan joskus rv16 mutta ei mun paikkaa laitettu hakuun ennen rakenneultraa. Mun äp:n sijaisuutta haki lyhyen hakuajan aikana n.100ihmistä et kyllä niistä yksi saatiin valittua Riippuu tietenkin millasta työtä teet. Perehdytys oli 2viikkoa, mutta kyllähän se tosi asia on että ei se sijainen niitä hommia siinä ajassa oppinut. Mutta niihän se vaan menee..

Miksi salata raskaus 12 viikosta eteenpäin. Riskit että jotain tapahtuu on samat 12-loppuun raskauteen. En ymmärrä itsekkään muutamaa ystävää jotka ovat melkein puolessa välissä raskaana ja toitottavat ettei saa yleisesti asiata keskustella.

On tullut monta noloa tilannetta illan istuaisissa tarjottavien kanssa ja muutto avuksikin yhtä pyydettiin niin piti tekosyy keksiä miksi ei voi pesukonetta nostaa :)

Tämä on kuin "Taru sormusten herrasta" -minun aarteeni, vain minun. Saako äidit näistä jotain kiksejä "hähhähää" tuopa ei vielä tästä tiedä....

Niimpä luulin minäkin että raskaus on ihan selvä rv12 jälkeen, en tosin kerenny kertoo töissä vielä raskaudestani vaan ajattelin että kerron rakenne ultran jälkeen. Noh, sitä ei koskaan tullu, rv 19 sain tietää ettei enää oo mahassa eloa.
Mikään ei tässä elämässä ole täysin varmaa.

Ap, saatanpa olla aivan väärässäkin, mutta sun teksteistä tulee ainakin mulle kuva, että jos noi osat olis toisinpäin niin sun reaktio olis ihan samanlainen. Ihan yhtä itsekäs. Ja mitäpä sitä kiukuttelemaan, kumpikaan teistä, sä oot toiminu lain puitteissa JA sun työkaveri ON toiminu hyvien tapojen mukaisesti ja onnitellut sua. Mä en usko että sun työkaverin tarkoitus on alkaa sulle kiukuttelemaan, pikemminkin vaan näpäyttää. Ilmeisesti ei olis sitä kuitenkaan saanut tehdä, vaikka ehkä aiheellista olikin jos kerran kyseessä on niin pieni työyhteisö ja kaikki hommat rekrytoinnista lähtien jää yksin toisen harteille. Mitä ala-arvoista tässä on? No, nyt hän on asiasta kysynyt, sinä olet vastannut, ja asia pitäisi olla loppuunkäsitelty, eikö.

Mun mielestä laki ja hyvät tavat ei välttämättä kulje aina käsikädessä. Moni varmasti tietää esimerkkejä joissa nimenomaan työnantaja toimii lainsäädännön puitteissa, mutta usein hyvien tapojen (tai jopa moraalin) vastaisesti.

Hyvää kesää kuitenkin ja onnea tulevaan :)

Yhteistyössä