Kiva kun diakoni ei ole paikalla silloin kun pitäisi olla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton

Vieras
Ei ollut perjantaina eikä ollut tänään kun olisi ollut vastaanottoaika. :( Mulla on rahaa kaksi euroa ja ruokaa pitäisi saada lapsille. 400 grammaa jauhelihaa on ja makaronia pari pussia. 5 kananmunaa, jauhoja ja hiivaa. Mitään jugurttia yms. ei ole rahaa ostaa lapsille välipalaksi yms. Onneksi saan edes leipää tehtyä ja siihen päälle on margariinia ja leikkelettä. Myös yksi purkki hernekeittoa löytyy ja jonkun verran kaurahiutaleita.

En pääse huomenna diakonin luo kun olisi taas vastaanottoaika, että keskiviikolle menee. Kaipa me jotenkin selvitään sinne asti. Rahaa mulle tulee vasta ensi viikolla kun tulee lapsilisät.

Onko lapset päivähoidossa? Etkö voisi lainata joltain joko rahaa tai ruokaa?
Aika kumma kyllä ettei diakoni ole paikalla vaikka kuuluisi olla. Oliko siellä ketään?

[QUOTE="vieras";22261921]Mene sossuun. Saat kahisevaa tai kuponkeja heti.[/QUOTE]

Mä olen käynyt jo sossussa. Sain toimeentulotukea, mutta kaikki ne rahat meni siihen että sossu maksoi laskut ja vuokran omavastuun. Senttiäkään en saanut itselle. Kun olisi saanut edes osan itselle niin olisin hakenut ruokaa ja sitten ensi viikolla maksanut lapsilisillä vuokran.

Alkuperäinen kirjoittaja ikävä tilanne;22261922:
Onko lapset päivähoidossa? Etkö voisi lainata joltain joko rahaa tai ruokaa?
Aika kumma kyllä ettei diakoni ole paikalla vaikka kuuluisi olla. Oliko siellä ketään?

Ei lapset nyt lomalla hoidossa ole. Ei oikein ole ketään jolta lainata rahaa. Kyllä siellä muuta henkilökuntaa oli paikalla, mutta vain diakoni voi kirjoittaa osto-osoituksen kauppaan.

[QUOTE="a p";22261952]Mä olen käynyt jo sossussa. Sain toimeentulotukea, mutta kaikki ne rahat meni siihen että sossu maksoi laskut ja vuokran omavastuun. Senttiäkään en saanut itselle. Kun olisi saanut edes osan itselle niin olisin hakenut ruokaa ja sitten ensi viikolla maksanut lapsilisillä vuokran.[/QUOTE]
No sitten käyt uudestaan. Takuulla tulee rahaa/kuponkeja kun selität tilanteen.

Ai niin ja mulla on menkat alkamassa ja tähän mennessä olen löytänyt yhden siteen. :( Pitää käydä laukkuja läpi jos jossakin sivutaskussa olisi. Tai jossakin kaapin perällä.

Miten sulla on tullut tuollainen tilanne vastaan? Mitä tuloja sulla on normaalisti?
Voitko mennä keräämäään sieniä? Tai parin euroa voi tienata pulloja keräämällä vaikka?

Voi vaan ihmetellä, että miten tilanne on päässyt tuohon? Miksi rahaa on vain pari euroa jäljellä? Miksei kaapeissa ole enempää ruokatavaroita pahan päivän varalle tai pakastimessa jotain? Miksi sossu maksoi toimeentulotuella laskuja jos kerroit mikä on ruokarahatilanne? Ja mitä laskuja mukamas?

[QUOTE="Äiti";22262108]Miten sulla on tullut tuollainen tilanne vastaan? Mitä tuloja sulla on normaalisti?
Voitko mennä keräämäään sieniä? Tai parin euroa voi tienata pulloja keräämällä vaikka?[/QUOTE]

Mä olen opiskelija joten tulot ei ole suuret. Sieniä me ei syödä, että ei niistä ole apua. Marjoja tuskin enää löytyy mistään. Pulloja keräämällä tällä pienellä paikkakunnalla ei tienaa ja ne vähäiset pullot on kerätty jo viikonloppuna yön aikana. Ei onnistu multa tuo kun lapset nukkuu.

[QUOTE="a p";22262045]Ai niin ja mulla on menkat alkamassa ja tähän mennessä olen löytänyt yhden siteen. :( Pitää käydä laukkuja läpi jos jossakin sivutaskussa olisi. Tai jossakin kaapin perällä.[/QUOTE]

Joskus on täälläkin ollut vaan vessapaperia pöksyissä, että se on hätätapauksessa tuttu juttu...

[QUOTE="vieras";22264097]Mikä se syy on ettet huomenna pääse diakonin luo jos on kerran tilanne se ettei ole perheelle ruokaa?[/QUOTE]

Olen huomenna töissä, satuin yhden vuoron saamaan sairastumisen vuoksi.

Yhteistyössä