"Kiva" hinnankorotus taas ulkovaatteissa...

• Viestiketjun aloittaja vararikkoon prkl
  • Ensimmäinen viesti
"minä"
Olen yhdet ns. halpismerkin välikausivaatteet ostanut ja kalliiksi tuli, sillä käyttämättä jäivät. Lapsi sai muutaman tunnin ulkoilun seurauksena elämänsä ensimmäisen ja ainoa vaippaihottuman, jota sitten paranneltiin monta päivää. Tämän kokeilun jälkeen on minulla ulkoiluvaatteiden hengittävyys ollut a ja o.

afs
[QUOTE="minä";25356432]Olen yhdet ns. halpismerkin välikausivaatteet ostanut ja kalliiksi tuli, sillä käyttämättä jäivät. Lapsi sai muutaman tunnin ulkoilun seurauksena elämänsä ensimmäisen ja ainoa vaippaihottuman, jota sitten paranneltiin monta päivää. Tämän kokeilun jälkeen on minulla ulkoiluvaatteiden hengittävyys ollut a ja o.[/QUOTE]

et sitten älynnyt mitään sine haalarin alle laittaa :D

"minä"
[QUOTE="ullis";25356427]No johan on kumman malliset lapset jos niille ei muun merkin vaatteet mene kuin Molon. Outoa. Mutta jos tahtoo maksaa lasten vaatteista noin hurjasti niin maksaa ihan rauhassa. Minä en yhdestäkään haalarista, en talvi- enkä vk-haalaristakaan maksa yli 100e.

Minun lapseni ovat pärjänneet ihan hyvin Remun vk-haalareissa,jotka alesta sai hintaan 45e. :)[/QUOTE]

Kun on yhden merkin hyväksi todennut, niin en minä ainakaan halua ottaa sitä riskiä, että laitan rahani toiseen malliin, joka ei sitten toimikaan yhtä hyvin mallin, kankaan jne, puolesta. Eli ymmärrän aloittajan "fetissiä"... ;)

Mun äitee osti mun veljelle aikoinaan jotain halppis paikasta ihan perushaalarit (oiko ollu markantalo) ja kas kummaa, ne on nyt käytössä mun lapsilla ja ovat sen 9-10 vuotta vanhoja, eikä juuri edes kuluneet (mitä nyt tietty tavalliset kulumat jossain kohtaa)

Mä ostin ticketin haalarit (VIRRRHE) tytölle kun se oli 1.5v ja kolmisen kuukautta kestivät ennen kuin olivat niin pahasti hajalla, että roskiin joutivat. (aika hyvin noin niinkun lumella.... )

Että olin mä kuinka paskamutsi niin mä ostan lapsille halpaa ja hyvää ;)

Joo....No...,sanotaanko asia vaikka näin päin; jos se Molon sateenkaarihaalari olisikin lassie merkkiä,jota saa esim Prismasta, niin kuinka moni näistä molo- ihmisistä ostaisi sen haalarin?? Sitä pidettäisi kauheana wt-haalarina varmaankin...(?). Tuskin niin moni olisi siitä innoissaan. Mutta kun MERKKINÄ on Molo, se onkin yhtäkkiä ihana ja haluttu haalari.

Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

Pitkäraajaisuuden ym.ymmärrän toki, mutta eikö juuri siinä tilanteessa ole parempi ostaa takki ja housut,kuin haalari? Istuu varmasti paremmin. Ja voi ostaa eri merkin housut ja takin?
Se on sinun vakaumuksesi, että ihmiset ostavat vain merkkiä ja jotain tiettyä merkkiä. Minusta taas palstalla ollaan oltu hyvinkin innokkaita testailemaan uusia asioita. Molo nousi pintaan viime talvena, Minymostakin innostuttiin kovasti. Nyt vain osalle ihmisistä on jäänyt fixautuma, että ihmiset ostaa vain "reimatekkii" tai "tickettii" tai ... Moni kuitenkin ostaa vähän sitä sun tätä, oikeasti. Varmaan hyvin pieni murto-osa ihmisistä juoksee oikeasti merkkien perään.

Mä luulen, että jos Prismasta saisi sateenkaaritakkia, niin sinne olisi ryntäys. Rynnättiinhän Lindexiin ostamaan "ticketin samanlaista tähtikuosia" aikoinaan...

"Neela"
Meillä on ollut se Polaris talvihaalarina ja on kyllä malliltaan ihan täydellinen meidän muksuille, joten ymmärrän sua kyllä. Eikös ne vk-haalarit tulleet vasta viime vuonna markkinoille, jos ovat silloin laittaneet ne vähän halvemmalla hinnalla markkinoinnin takia? Mä totesin jo, että talvihaalarin osalta noissa on hinta jo mulle liian kova, niin laadukas kuin onkin, ja ensi talveksi katselen jotain muuta. Vk-haalaria meillä ei oo ollutkaan. Meillä jäi 3vuotiaalla kyllä viime keväänä haalarin käyttö tosi vähälle, enemmän käytettiin takkia ja housuja. Ihan pienellä kyllä tykkään haalarista enemmän.

"Lokkii"
Tiedätkö mistä puhut vai arvailetko vaan?
Esim jos vertaa molo kidsin vk-kangasta ja lindexin fix housujen vk-kangasta, ero on suorastaan hälyyttävä(niinkuin hintakin). Molon kangas ohutta ja viiltoja tai reikä voi tulla heti, lindexin taas erittäin kestävää,ja polvet ja peppu vielä vahvistettu joten kestää sitäkin paremmin,hintaa muistaakseni vk-housuille oli 17e.

kannattaiskohan kokeilla ennen kuin haukkuu?
ja mitä rumaa on yksivärisillä housuilla, esim tummansininen tai punainen?
taitaa nyt vaan olla turhamainen äiti ostoksilla, jos molo on ainoa joka kelpaa?
Meillä on sellaset Lindexin n.17e maksaneet välikausihousut. Ne on olleet käytössä nyt 3vuoden ajan syys- ja kevätkauden,käyttäjä vaan vaihtunut välillä. Nyt syksyllä katkes eka kengänaluslenkki lahkeesta... Muuten ne on edelleen todella siistissä kunnossa. Kokoa 122, joten käytäjäkin rymyää milloin missäkin. Vertailun vuoksi meillä kävi kääntymässä plain rain 2v ikäisellä,myin pois 2kk harvan käytön jälkeen kun näytti että ei tuu kestämään enää kevätkautta ehjänä.

"miima"
No voi hitto, onko ne hinnat nousseet :( Meillä on Polaris ollut ihan paras talvihaalari, ja just syksyllä totesin Ticketit ja Po.pit ihan huononmallisiksi, ja päätin että keväällä meille tulee Molot pienemmille. No pitää katsastaa tilannetta kunhan niitä nyt alkaisi tipahdella nettikauppoihin...

"nuuh"
Meillä on NASAlta tilattu avaruuspuvut. Oli pirun kalliit mutta laadusta pitää maksaa vaikka pikavipeillä. Ei ole tullu muilla vastaan. Siellä oli äsken puisto täynnä kateeellisia mammoja molot suussa ja tiketit revenneenä.

Meillä käytössä Molon kaksiosainen talvipuku, mustat haalarihousut ja rainbow-takki ja on ihan huiput. Sen lisäksi, että on aivan mahtava malli, sopivan kapeat, että lapsi pystyy liikkumaan hyvin, housuissa polvissa ja pepussa corduravahvikkeet, hyvät heijastimet molemmissa ja se takin kuosi :heart: Näen ja tunnistan oman kultsimussukan kaukaa talvisen hämärässä puistossa.

Mielestäni kyllä hintansa arvoinen setti.

Niin ja se hinnannousu, se ero näkyi jo viime vuoden ja tämän vuoden talvimallistoissa. Harmitti itseänikin.

Viimeksi muokattu:
N.O
Meillä on ollut käytössä viimosen 7 aikana aika monen merkkistä haalaria, housua ja takkia en ole kyllä hirveitä eroja huomannut. Yksikään haalari tai housut eivät ole menneet rikki. Kiertäävät vanhemmalta pojalta nuoremmalle ja eivät silti ole rikki menneet ja ihan lassiesta reimatecciit ja sun muihin on ollut käytössä.

häh
[QUOTE="minä";25356463]Juu en... :D Ei vaan, ihan normaalit ns. "alusvaatteet" olivat. Kertisvaippa + hengittämätön ulkokuori vaan oli liikaa meidän lapsen pepun iholle.[/QUOTE]
Ootko tosissas? en kysy ilkeyttäni vaan en oo moista ennen kuullut :D

Meillä on ollut käytössä viimosen 7 aikana aika monen merkkistä haalaria, housua ja takkia en ole kyllä hirveitä eroja huomannut. Yksikään haalari tai housut eivät ole menneet rikki. Kiertäävät vanhemmalta pojalta nuoremmalle ja eivät silti ole rikki menneet ja ihan lassiesta reimatecciit ja sun muihin on ollut käytössä.
mä olen kyllä huomannut merkkien välisiä eroja konkreettisesti tänä syksynä :D Vertailua ei tee helpoksi että laatukin vaihtelee samalla merkillä vuosien välillä. Mutta eroja selvästi löytyy. Toki olen insinööri-nörtti-pilkunnussija.

"minä"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;25357811:
Ootko tosissas? en kysy ilkeyttäni vaan en oo moista ennen kuullut :D
Näin meillä tapahtui. Kivan ulkoilurupeaman jälkeen seurasi viikon kestänyt ikävä vaippaihottuma. Nyt kun tarkemmin asiaa muistelen, niin taisin toisen kerran vielä kokeilla samoja ulkoiluhousuja ja silloin tunnin ulkoilun jälkeen peppu oli jo punainen, mutta iho ei onneksi ollut ehtinyt menemään vielä rikki.

Ulkoiluvaatteet olivat joko Kapphalin tai Lindexin, en enää muista.

dfsv
No meidän pitkäraajaiselle ja -selkäiselle hoikkikselle ovat popin haalarit olleet parhaita. Ei tule liito-oravaefektia. :D Kalliitahan nekin ovat, mutta mä olen ostanut niitä aina alennuksista ja toisinaan hintaa on saanut hilattua alaspäin lahjakorteilla (kuopus saa välillä lahjaksi lahjakortin poppiin).

Ja itse aiheesta vielä: meidän nelivuotias ei oikein haalareihin enää lämpeä, eikä meillä ole sitä mitään vastaan. Toki kaksiosaiset ulkoilupuvut maksaa enemmän, mutta ei se ole meillä parista kympistä kiinni. Välikausiasuksi muistan ostaneeni ihan vain Prismasta Cirafin asun - vai olikohan sitten joku Prisman oma halpamerkki, en muista - koska tyttö sen rekiltä valitsi. Ihan hyvin tuntui kestävän syksyn. Talvivaatteiksi ostettiin Cittarista Color Kidsin kaksiosainen setti. Mun mielestä laadultaan todella lupaava, saa nähdä miten kestää, mikäli sille koskaan tulee käyttöä kun ei pakkasia näytä tulevan.

"vieras"
Näin etelä-suomessa meillä on käytössä talvellakin vk-haalari kun nämä säät on sellaiset, että toppiksessa tulee lapselle hiki. Itse ostan aina alesta nuo kaikki enkä mitään kalliita merkkejä enää sen jälkeen kun lapsi hajotti useita joihinkin teräviin reunoihin polvista ja lahkeista.

"miima"
No meidän pitkäraajaiselle ja -selkäiselle hoikkikselle ovat popin haalarit olleet parhaita. Ei tule liito-oravaefektia. :D Kalliitahan nekin ovat, mutta mä olen ostanut niitä aina alennuksista ja toisinaan hintaa on saanut hilattua alaspäin lahjakorteilla (kuopus saa välillä lahjaksi lahjakortin poppiin).
Meidän pojille on Po.P:n haalareissa liian pitkä selkä, ikävästi haara roikkuu, kun lahkeet olisivat juuri sopivat. Kun ei istu, niin ei istu :(

reippailija
Ei ne varmaan meekään rikki kun ette koskaan ulkoile. :D Kyllä meillä on Reimatecit olleet yhden lapsen jäljiltä jo puhki ainakin polvista, Lassiet menneet nopeammin. Ulkoillaan joka päivä, useimpina kaksi kertaa. Tutuissa näitä joiden puvut kestää isältä pojalle, mutta eipä ne ulkoilekaan kuin joskus ja jouluna kun sattuu olemaan hyvä sää.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";25356337]Niin, ihan tosissani menen vararikkoon... Ostan aina alesta, mutta totesin vaan, että kun hintaa näin korotetaan, niin se alehintakin on sitten korkeampi taasen.[/QUOTE]

Yleensä hankinnat suhteutetaan tulotasoon, silloin ei mennä vararikkoon.

Yhteistyössä